Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bromfiets schreef:Ik weet niet precies wat de standaarden zijn qua schuilplaats e.d. maar bij ons krijgen ze in de zomer ook onbeperkt hooi, net als in de winter. Wij geven ook biks voor de mineralen. Bij ons zitten ze achter Heras-hekwerk van 1,75 hoog, let er op dat geiten echte ontsnappingskunstenaars zijn en je omheining dus dicht en hoog genoeg is.
en de vrouwtjes hebben ook hoorns. Bij ons lopen ze ook bij de kippen, wel op tijd ontwormen
Wij spuiten jaarlijks, maar ik weet niet precies wat er dan ingaat.
Succes en vooral heeeel veel plezier met het houden van geiten, ze zijn erug leuk
Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust. Je kan ook kijken op http://www.levendehave.nl daar staan handige tips voor hobbyhouders.
. Die zet je gewoon aan een halsband vast, en dan til je de pootjes op
julius_juut schreef:Ik las net dat iemand iets schreef over onthoornen. Besef wel dat die in Nederland niet meer toegestaan is voor hobbydieren. Er zijn heus nog wel dierenartsen die het doen, maar het is wel verboden. (En terecht).
tamary schreef:julius_juut schreef:Ik las net dat iemand iets schreef over onthoornen. Besef wel dat die in Nederland niet meer toegestaan is voor hobbydieren. Er zijn heus nog wel dierenartsen die het doen, maar het is wel verboden. (En terecht).
Als ik zie hoeveel schapen hier met koppie door het gaas hangen voor dat lekkere plukje gras ben ik blij dat die geen hoorntjes hebben. Met geiten zal dat niet heel anders zijn.
Zou ik geiten samen met paarden/pony's houden zou ik ook geen hoorns willen ivm veiligheid paarden en vast zitten in de hooinetten.
.
) dus mini zijn ze niet..
) te dik