Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
magicalangel schreef:Ze is nu 14 weken en was 8 weken toen ze bij ons kwam. Ze heeft nog nooit naar iemand geblazen (behalve naar het neefje en nichtje (5 & 7) van mijn vriend, maar deze hadden het er zelf naar gemaakt (niet van af kunnen blijven telkens oppakken etc.) Als (baby kitten) is ze ook opgegroeid met kinderen tussen de 9 en 16 mijn zusje is 11
Sancha schreef:Tja dat is toch een risico als je een kitten bewust te vroeg bij de moeder vandaan haalt. Voortaan minimaal wachten tot 10 weken om het risico van dit soort gedragsproblemen te voorkomen.
mistery schreef:Mag ik vragen waarom het geen mogelijkheid is om er nog een kat bij te nemen? 1 of 2 katten maakt imo weinig verschil en het is beter voor het beestje.
Voor de rest inderdaad geen aandacht schenken aan het negatieve gedrag maar vooral het positieve stimuleren.

magicalangel schreef:Hij heeft meegelezen, en andere mensen die wij kennen hebben allemaal ook gewoon een kat, en nooit problemen gehad. Nu doet ze het niet, dus we kijken het nog even aan of dat het kwam omdat wij de hele dag weg waren geweest en terug kwamen met een ander of dat het echt gewoon eenzaamheid is etc.
magicalangel schreef:Sancha schreef:Tja dat is toch een risico als je een kitten bewust te vroeg bij de moeder vandaan haalt. Voortaan minimaal wachten tot 10 weken om het risico van dit soort gedragsproblemen te voorkomen.
Zoals ik al in een eerdere post gezegd heb, wij hebben er niet voor gekozen om het kitten zo jong weg te halen. De moederpoes is overleden en dit kitten was van een kennis van ons.
Yessy schreef:Misschien is ze erg geschrokken van het neefje en nichtje van je vriend en daarom nogal wantrouwig aan andere mensen die ze niet dagelijks ziet? En verder wat hierboven al is gezegd, het is een kitten, vroeg bij z'n moeder weggehaald en geen katten in de omgeving om van te leren...
cinny1 schreef:Het is helemaal niet raar dat jouw katje zo reageert. Er komt iemand binnen die ze niet kent, anders ruikt en anders klinkt. Dus als klein katje kun je alleen maar proberen zo angstaanjagend mogelijk te zijn voor dat enorme enge mens dat net binnen komt lopen. En dus ga je blazen, grommen en maak je je zo groot mogelijk.
Gaat vanzelf over als ze eraan gewend raakt dat er ook andere mensen haar huis binnenkomen, en dat ze heus niet opgegeten wordt door die rare mensen. Komt goed
Wij dachten eerst dat het iets met haar territorium te maken had, maar wisten niet of vrouwelijke katten dit ook doen.