Na heel wat rare mensen over de vloer gehad te hebben dacht ik voor alle 9 een leuk tehuis gevonden te hebben. zie ook topic
[BB] puppy's verkopen - ik snap sommige mensen echt niet
Helaas werd 1 hondje, door de eigenaren die haar met 5 weken gereserveerd hadden, na 3 dagen al terug gebracht. Ze was toen 9 weken. En had haar 9wk enting niet gehad, dus dit hebben wij in orde gebracht.
Toen ze terug kwam hebben wij een week werk met haar gehad om haar weer een beetje op de rit te krijgen. Maar na een week was ze weer een heel happy hondje.
Toen op bokt en marktplaats een advertentie gezet dat ze klaar was voor een nieuw tehuis. Daar kwamen tonnen reacties op. Waar er een paar uitsprongen.
Een gezin kwam kijken en heeft haar uiteindelijk mee genomen, afgelopen zaterdag zijn wij daar gaan kijken, alles zag er heel goed uit, al hadden ze ipv de 3 andere honden die ze zeiden te hebben 10 andere honden (voornamelijk chi's) Maar puppy was vrolijk, zag er goed uit en verder nog steeds hele aardige mensen.
Ze vertelde dat ze heel erg graag zwom en heel speels was enz... Maandag kreeg ik nog een heel blij mailtje met allerlei foto's van haar en haar nieuwe gezin tijdens de wandeling.
Helaas woensdag een telefoontje. Ze waren naar puppy cursus geweest en daar had de instructeur gezegt dat ze niet goed liep, en dat ze dit wilde laten onderzoeken omdat ze dachten aan HD (ik schrok behoorlijk) Gelijk mijn DA gebeld, die onze honden goed kent en nog een hele dag op mijn honden en de pup heeft gepast omdat ik onverwachts een hele dag weg moest. Dus die had het pupje wel vandicht bij gezien en die schrok er zelf ook van gezien zij vond dat het netjes groeiende en bewegend pup was.
Vanochtend weer telefoon, ze waren bij de DA geweest en pup had pijn in zijn botten en piepte heel erg van de pijn bij het onderzoek. Ze wilde de pup komen terug brengen. Ik heb meteen gezegt dat ik eerst een onderzoek bij mijn DA wilde. En s middag's is ze gekomen. Het verhaal van de HD veranderde nog wel in groeipijnen.
Idd liep de pup niet helemaal zuiver. Grondig onderzoek gedaan en ook mijn DA concludeerde groeipijn en waarschijnlijk te weinig rust tussen het spelen / wandelen door, ze gaf tijdens het onderzoek 1piepje en mijn DA deed de onderzoeken echt niet voorzichtig.
Ze was ook de kleinste van het nest dus kan best zijn dat ze een inhaalspurt met groeien aan het maken was.
Mijn DA zei met een weekje rustig aan doen, veel laten slapen enz alles weer helemaal goed zou zijn. Maar die mensen wilde haar niet meer hebben. Want ze wilde een gezonde hond want hun zoon wilde behendigheid gaan doen en volgens hun DA kon groeipijn wel aanhouden tot 2 jr oud en daar hadden geen zin in.
Natuurlijk wilde ze hun geld terug. Ik heb toen het voorstel gedaan om ieder de helft te doen, gezien we er allebij kosten aan hebben gehad (en ik opnieuw kosten ging maken). Ik had haar voor een symbolisch bedrag weg gedaan voor goed tehuis.
Maar nee dat wilde ze niet. ze zei letterlijk "als ik mn geld niet krijg neem ik haar mee naar huis en zet ik haar op marktplaats"
Nog geprobeert te overleggen, gezien in ons contract stond dat bij herplaatsing met een andere reden dan erfelijke ziekte de pup altijd naar ons terug MOET komen en daar geen vergoeding tegen over staat. Maargoed, zij had de papieren van de pup nog...
Ik heb haar uiteindelijk het geld helemaal terug gegeven gezien ze zo keihard was daarin en ik het beste wil voor het pupje. En in deze situatie is bij ons het beste voor haar!
Nu is pupsol heerlijk aan het pitten en ik zit met een wrang gevoel dit te schrijven.
Ik ben er zo verdrietig van, 12 weken oud en al twee eigenaren gehad. Ik probeer het zo goed te doen voor haar en heb gewoon al twee keer een inschattingsfout gemaakt betreft de baasjes, dit verdient ze niet. Het is zo'n schatje
Voorlopig laten we haar eerst een week tot rust komen en dan zien we wel weer.
(sorry voor het lange verhaal moest het kwijt)
Is ze of hij nog wel gewoon vrolijk en blij??Groeipijnen gaan vanzelf over hoor, Roc heeft er als pup ook zo'n verschrikkelijke last van gehad. Wat s het voor hondje?

) En krijgt hij speciaal voer met gewrichts ondersteuning (RC mobility). Over een aantal maanden gaan de heupen zeker nog op de foto maar voor nu ziet het er vrij goed uit. Ik hoop dat je een mooi definitief huis voor haar vind.