Het topic van kitten Lilly inspireerde me (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1453488). De adviezen die crazy_funky daar kreeg van vele bokkers leken me erg handig, dus ik hoop nu hetzelfde te bekomen

Het verhaal:
Toen ik met mijn familie op weekend was in de Ardennen vonden we tijdens een wandeling een nest kittens. Drie lagen er naast/op elkaar, maar 2 waren helaas al gestorven. Het middelste, een lapjeskatje, leefde wel nog. Een beetje verderop vonden we nog een 4e, ook al dood. Het lapjeskatje hebben we in een pamper gewikkeld en meegepakt natuurlijk:
Het katje was volledig uitgeput. De eerste 2 dagen heeft ze niets anders gedaan dan geslapen en gegeten. Als we haar op de grond zetten bibberde ze heel erg en viel ze bij de minste beweging om. Ook had ze een vliesje over de helft van haar rechteroogje, maar daar maakte ik me eigenlijk niet veel zorgen over. Maandagmorgen ben ik ermee naar de dierenarts gegaan. Hij zei direct dat het een vrouwtje is (3 kleuren) en dat ze ongeveer 6 weken moet zijn. Toen hij haar op de grond ging het stappen nog steeds even moeilijk. Toen ze toch een meter of 2 liep, liep ze recht tegen een kast. Na wat testen met de vinger vermoede de DA dat ze ook nog blind was. Ook het vliesje over het oog baarde hem zorgen, het is het derde ooglid dat niet wegschuift door neurologische schade: syndroom van Horner. Dit in combinatie met de slechte coördinatie en het bibberen deed hem denken aan een probleem in de hersenen. Zijn advies: afwachten en me er niet te veel aan hechten. Al veel te laat natuurlijk.
Ondertussen zijn we 4 dagen verder en ik twijfel nog steeds of ze het wel zal halen. Op zich is ze al heel goed opgeknapt (verdikt, oogjes zijn veel helderder, stapt beter, speelser, eet zelfstandig, ...), maar toch zijn er enkele dingen waar ik mijn twijfels bij heb. Het vliesje is meestal nog aanwezig, maar niet zo ver meer en op haar speelse momenten zelfs helemaal weggeklapt. Hoewel haar stappen enorm verbeterd is, is het nog niet wat het moet zijn. Ze wankelt erg met haar achterste en stapt plantair (volledige voet ipv enkel de tenen). Het bibberen is gelukkig wel erg geminderd, maar af en toe nog aanwezig. Het eten en drinken gaat erg goed. Ik geef haar nu een soort mousse voor kittens van Royal Canin afgewisseld met kittenmelk. Plassen deed ze tot gisteren enkel als ik haar buikje en vagina stimuleerde, maar de DA raadde me af dit nog te doen:
Vannacht heeft ze voor het eerst kaka gedaan. Niet in de kattenbak natuurlijk, wel over zowat heel haar bench
Slapen doet ze meestal op mijn buik, maar 's nachts en tijdens de werkuren stop ik haar wel in een bench. Tussen het slapen door is ze erg speels en er zijn momenten dat ze echt geen blijf weet met haar energie (oh jawel, door te bijten in alles en nog wat, het liefst in mijn handen). Verder is ze erg aanhankelijk, Zaterdag gaan we opnieuw langs bij de dierenarts, eens horen wat hij over haar evolutie denkt.
Als ze inderdaad 6 weken is heeft ze een serieuze achterstand. Iemand hier die enig idee over haar leeftijd heeft?
https://lh6.googleusercontent.com/-s4YA0x-lvhg/TeenrUTJ5JI/AAAAAAAAAB0/rJRy9Bdrg9Y/s720/DSC_0087.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-dl80zjD8hGk/Teen0QYqgRI/AAAAAAAAAB4/n_xMi_aMlbk/s720/DSC_0124.JPG
Ook zou ik haar zo snel mogelijk de kattenbak willen leren kennen. Ik heb vandaag wat korrels in een lage schaal gedaan, maar ze plast zo weinig dat ik haar er nog niet heb kunnen naar verwijzen op het juiste moment. Iemand tips?
! Ik zeg dat ze zo'n 5 weken is.. Poesje een paar keer per dag op de kattenbak zetten helpt al
..
.. Dan rennen en springen ze al alle kanten op..
Ik heb zo'n zelfde poesje gehad. Beestje was ook altijd uit balans en sprong regelmatig mis, maar wel heel lief en geziig verder. Lijkt me idd neurologische schade wat nog wel deels zal herstellen. Ook het vliesje over de ogen lijkt me doro uitdroging. NU ze beter gehydrateerd raakt wordt het dusbeter.