Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zorg er voor dat je de moeder en evt vader ziet en stel allerlei vragen. bijv waarom ze het nestje hebben gefokt en of ze vaak nestjes krijgen. Verder kijken naar hoe actief de pups zijn, zijn ze goed verzorgd? zijn ze geent? etc? lifaya schreef:bij een europees paspoort denk ik zelf altijd aan broodfok pups. Mijn vooroordeel hoorZorg er voor dat je de moeder en evt vader ziet en stel allerlei vragen. bijv waarom ze het nestje hebben gefokt en of ze vaak nestjes krijgen. Verder kijken naar hoe actief de pups zijn, zijn ze goed verzorgd? zijn ze geent? etc?
)KingSter schreef:In de dierenarts praktijk waar ik werkte had je alleen nog maar europese paspoorten. Daar is niks mis mee. Tegenwoordig krijgen bijna alle pups die, omdat dit simpelweg alleen nog maar de paspoorten zijn die bestaan. Het ligt er alleen aan welk land er op het paspoort staat.
Vanuit alle landen zijn de europese paspoorten blauw. Er staan dan ook het land van uitgifte op.
Als dit bij de pups gewoon allemaal Nederland is, is er niks mis mee en betekent het gewoon dat ze bij een nederlandse dierenarts verkregen zijn. Staat er een ander land op dan ga ik ook mijn vraagtekens erbij zetten.
Groetjes,
KingSter
MightyJoe schreef:lifaya schreef:bij een europees paspoort denk ik zelf altijd aan broodfok pups.
.
lifaya schreef:dat weet ik nietik heb dit enkel meegekregen van die documentaire en dat was natuurlijk Amerika.
Maar je moet sowieso niet voor de pup gaan als de ouders er niet zijn
gabyfedde schreef:Idem. Een normale fokker adverteert daar meestal niet mee. Als pups door een dierenarts geënt zijn is het standaard dat er een paspoort bij zit. Broodfokkers laten het vaak lijken alsof het een soort stamboom of waardepapier is en dat is niet waar.
vaak word het in advertentie's zo gemaakt dat het lijkt alsof zo'n paspoort helemaal veilig is, wat dus niet het geval is. Mensen die fokken met honden die papieren hebben vermelden dit volgens mij ook vrijwel niet in advertentie's omdat het vanzelfsprekend is