Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wilawander schreef:Een goede dierenarts zal dit niet toestaan.
Castreren was wel niet zo ingrijpend maar ik weet nu wel hoe alles is gegaan. Konijn is inmiddels weer bijgekomen en ligt nu lekker in zn hokje
vond het wel akelig om te zien hoe hij helmeaal verdoofd was en nergens meer op reageerde. Maar nu istie gelukkig weer helemaal bij
RedPassion schreef:Wilawander schreef:Een goede dierenarts zal dit niet toestaan.
Dat vind ik wel heel kort door de bocht.
Ik kijk wel eens mee, en bij een slechte afloop heb ik er juist veel meer vrede mee als ik met eigen ogen gezien heb dat het misse boel was. Daarnaast vind ik het heel leerzaam en geeft het mij juist vertrouwen in een DA als het toegestaan wordt. Ik ben dan ook heel blij dat het bij mijn (overigens zeer kundige) DA kan en mag.
TS, fijn dat je mocht kijken en ik hoop dat je konijn goed zal herstellen!

Wilawander schreef:Waarom? 8 van de 10 eigenaren geven alleen maar stress voor de mensen die staan te opereren. Is voor de dierenarts niet fijn, daarbij vindt ik dat mensen niks te zoeken hebben in een operatiekammer ivm hygiënne. In een ziekenhuis ga je ook niet mee in de OK als er iemand geopereerd wordt die je kent.
. 

Leandra schreef:Ik ben wel bij de bronchoscopie van mijn kat geweest. Ben zelf dierenartsassistente en heb al veel gezien en meegemaakt. Maar ik moet wel zeggen dat het niet leuk is als het bijna fout gaat. Mijn kat ging bijna aan het einde van de ingreep. Ik heb gelukkig op dat moment de knop om kunnen zetten en ben gaan helpen. Zo heb ik er dus mede voor gezorgd dat mijn kat er nu nog is (anders was het ook wel gelukt, maar geeft wel een voldaan gevoel)
Maar kan me voorstellen dat niet elke dierenarts dat doet.
Bij ons in de praktijk kijkt er nooit een eigenaar mee, behalve als het van de assistente of dierenarts is.
ik ben ook bij operaties van mijn paard geweest, super interessant! vind het zelf jammer dat DA's voor kleine huisdieren hier moeilijker over doen, kan me de redenen prima voorstellen hoor, maar vind het zelf gewoon interessant om mee te kijken, ik schiet ook niet snel in de stress
Jade schreef:inslapen zijn eigenaren volgens mij meestal bij?ik ben ook bij operaties van mijn paard geweest, super interessant! vind het zelf jammer dat DA's voor kleine huisdieren hier moeilijker over doen, kan me de redenen prima voorstellen hoor, maar vind het zelf gewoon interessant om mee te kijken, ik schiet ook niet snel in de stress