onhandelbare labrodor....TIPS gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

manfredie

onhandelbare labrodor....TIPS gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 11:07

wij hebben een labrador van 1 jaar inmiddels maar naarmate hij ouder wordt wordt hij steeds vervelender.
hij vreet overal aan, gaat door de heg naar de buren, zeikt alles onder.
4x per dag wordt hij uitgelaten en 2 rondes daarvan zijn langer dan 30 minuten.
ondanks dat laat hij gewoon alles lopen....wij zitten naar alles geprobeerd te hebben inmiddels
met onze handen in het haar en denken er zelfs over om hem te koop te zetten!!

zijn er nog mensen die misschien goede tips hebben!!!

Mareng

Re: onhandelbare labrodor....TIPS gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:08

Ja, naar een hondencursus gaan! Ga naar een goede hondenschool en zet hem aan het werk!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:10

Hij is niet gecastreerd?

Het overal aan vreten is vaak een teken van verveling, het is goed dat je veel met hem wandelt maar waarschijnlijk zoekt hij daarnaast ook mentale uitdaging.
Door de heg naar de buren gaan heeft puur met opvoeden te maken.

Verder is je verhaal niet heel duidelijk.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:11

voor het urineren is teef of een reu en gecastreerd/gesteriliseerd? het kan een medisch probleem zijn wrm hij zo veel in huis urineerd (deed hij dit altijd al of wordt het steeds vaker?). Laat dit ook eens onderzoeken

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:11

Ook honden hebben een puberteit...
4x per dag uitlaten is voor zo'n jonge hond ook niet zo veel.
Al contact gehad met een gedragstherapeut?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:13

Hondenschool opzoeken

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:15

Inderdaad... Naar de hondenschool gaan.
En hem meer uitdagen. Hij verveelt zich duidelijk...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:21

sorry dat ik het zo zeg maar........

het zit bij een labrador echt niet in het karakter zo vervelend te zijn dus geloof ik echt wel dat er in de opvoeding behoorlijk wat in gebreke is gebleven.
Ik had mijn lab in 1 dag zindelijk en de dag erna had ze afgeleerd ergens zo maar in te bijten.
Als je het dier verkoop (als dat al lukt) zadel je een ander op met jouw probleem.

de tip hier is al genoemd.......ga naar een honden school

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 11:22

de hond is onder behandeling bij een dierenarts voor mijt hij heeft een allergische reactie daarop dus castereren kan pas zodra hij beter is dit ook op het advies van de dierenarts.
de hond krijgt genoeg aandacht maar daarnaast heb ik ook nog de zorg voor een klein meisje.
zijn oren werken want luisteren kan hij...als uitdaging laten wij hem naast de fiets rennen.
in het begin heeft hij een paar ongelukjes in huis gehad...maar dat is al ze klein zijn.
er zijn momenten dat hij lopende zeikt....
ook hebben we tegen de verveling een stok, een cong(hoe dat ook mag heten) en een bot voor extra kalk.
hij kan de tuin in en uit maar is gewoon heel snel verveeld...en eerlijk is eerlijk het kleine meisje gaat voor hem

de fase van het knabbelen is hij overigens voorbij maar hij heeft wel de neiging om aan alle planten in de tuin te gaan zitten vreten...

ervaring met een labrador heb ik niet en ik heb ook niet gevraagd om afgebrand te worden.
het is verder in de omgang een lief dier en hij is lief voor mijn dochter...en dat is voor mij nog steeds erg belangrijk.
Laatst bijgewerkt door SanderD op 28-05-11 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Drie berichten samengevoegd, graag niet dubbelposten

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:27

Laten nakijken of het iets medisch kan zijn m.b.t. binnen plassen. Verder denk ik echt dat je professionele hulp moet zoeken in de vorm van een (goede!!) hondenschool die ook naast eventueel mentale uitdaging ook kunnen helpen met het gedrag thuis en eventueel ook kunnen meekijken naar hoe de rangorde thuis is.

Je zou ook de hulp in kunnen schakelen van een natuurgeneeskundig therapeut / homeopaat die voornamelijk gericht is op honden. Ik denk dat die ook wel een hoop voor je kunnen doen.

@ Quartel: Dat jouw labrador in 1 dag zindelijk was en daarna gelijk had afgeleerd zo te bijten zegt niets over deze labrador. Blijft toch een individu. Overigens wel heel knap dat hij in 1 dag zindelijk was (en makkelijk ;) )

Edit: Zie dat je nu al bij een DA bent. Gezien hij mijt heeft en een allergische reactie zeg ik nogmaals: Natuurgeneeskundig therapeut of homeopaat! Wat zegt de DA over het feit dat hij urine laat lopen? Al urine laten testen voor blaasontsteking? Tot een maand of 5 zou 't nog wel voor kunnen komen maar dit vind ik toch wel vreemd...

Goed dat je voldoende afleiding hebt. Labradors hebben soms wel de neiging oost indisch doof te willen zijn hihi, dus dat is ook niet altijd even fijn, zeker niet bij pubers, maar alstie dus wel gewoon luistert dan ben je toch al een heel eind toch!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:28

manfredie schreef:
de fase van het knabbelen is hij overigens voorbij maar hij heeft wel de neiging om aan alle planten in de tuin te gaan zitten vreten...

Kijk en met dit soort (typische) dingen, en nog veel meer, kan een homeopaat aan de slag en gaan kijken wat passend middel is.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:29

Heeft hij altijd zo overal geplast of is dat sinds een tijdje?
Kan zijn dat omdat ze ziek is ze het doet, of miss heeft ze nog ergens anders ook last van?

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:30

Klinkt toch alsof die wel jalours is, in feite geef je het zelf al aan door te zeggen, dat
de kleine meid voor gaat.
Mischien toch iets meer tijd in de hond steken...

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:31

Als ik in jouw profiel kijk en lees wat jij allemaal doet...werken, kind, paard en véél andere hobby's. Helaas lees ik niet dat de hond een van jouw hobby's is. Ik denk dat je het best een ander baasje voor hem kan zoeken. Hij is jong en kan zich best aanpassen. Kijk dan wel voor een baas die veel thuis is, alle tijd voor hem heeft én die ook nog aan hem besteed.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:32

Jammer dat mensen altijd denken dat Labradors van die makkelijke honden zijn. Er zullen vast exemplaren tussen zitten die het liefst voor vloerkleed studeren, maar de meesten willen toch echt actie en geestelijke uitdaging.

Als ik jou was zou ik inderdaad naar een hondenschool gaan. Jachttraining is ontzettend leuk om te doen met een labrador, de hond leert de basis gehoorzaamheid en wordt ook nog eens mentaal gestimuleerd.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:34

Volgens mij is hij je gewoon uit aan het proberen. Onze Berner was ook altijd een voorbeeldige hond, maar nu hij 1 jaar is geweest gaat ie ook dat soort dingen doen. Binnen pissen, gaten graven in de tuin enz. Terwijl wij heel veel met hem doen, hij gaat mee naar het werk, wordt voldoende uitgelaten, gaat 2x per week een paar uur mee de bossen in en gaat elke week naar gehoorzaamheidscursus en naar behendigheidscursus. Volgens de trainer is het gewoon pubergedrag. Kijken hoever hij kan gaan. Wij proberen heel concequent te zijn en dat werkt vrij aardig. Binnen plassen is een teken van dominantie (hij piste zelfs bij iemand over de schoen) dus dan treden we heel streng op en hij doet het nu al niet meer.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:37

Sinds wanneer is je dochter (neem ik aan?) er?
Mogelijk staat dit in verband met haar, als in; jaloezie.

En idd, wat Betteke zegt. Bovendien worden ze niet voor niets als geleidehonden ingezet :)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:40

Charica schreef:
Inderdaad... Naar de hondenschool gaan.
En hem meer uitdagen. Hij verveelt zich duidelijk...

Inderdaad. Ik vind persoonlijk 2x een rondje langer dan 30 minuten niet heel veel.
Onze Goldens liepen dagelijks minimaal 1 ronde van een uur of langer en de rest waren rondes van een half uur. Kwartier was een heel kort rondje voor het slapen gaan.

Een Lab is een energieke hond die genoeg beweging en afleiding nodig heeft.

noudy schreef:
Klinkt toch alsof die wel jalours is, in feite geef je het zelf al aan door te zeggen, dat
de kleine meid voor gaat.
Mischien toch iets meer tijd in de hond steken...

Dieren kennen geen jaloezie. Verder hoort een kind altijd voor te gaan. Dat heeft een hond te accepteren. En als hij verder aan zijn trekken komt zal zeker een Lab daar geen probleem van maken.

@ TS: zorg dat jullie hond genoeg beweging en vermaak krijgt. Dit klinkt echt als een hond met een overdosis energie die zich verveeld. Je kan b.v. een apporteerspelletje doen. Grote kans dat hij na een kwartiertje fanatiek balletje apporteren totallos is.
Verder kan een gehoorzaamheidstraining ook geen kwaad. Hond en baas leren hoe de hond gehoorzaam kan zijn en de hond krijgt ook nog wat extra sociale contacten.
En meer bewegen. Dus langere wandelingen.

Persoonlijk denk ik dat castreren geen toegevoegde waarde heeft. Alleen grote kans op een vatsigere hond en een Lab heeft in veel gevallen al niet het het meest gestroomlijnde postuur onder de honden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:41

Je hebt een sporthond gekocht en die heeft werk nodig . Nog geen 2 uur per dag met hem lopen is te weinig.
Ga naar een leuke club of zoek iemand die hem een paar x per week mee naar het bos of strand neemt.
Fietsen is conditie kweken maar geen werk voor in zijn hoofd,

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:41

Als je geen ervaring met Labradors hebt, is het misschien handig om veel over het ras te gaan lezen.. Naast de fiets laten rennen is erg gemakzuchtig, hij moet werken! Interactie met de baas! Als jij geen tijd hebt, kun je hem beter wegdoen. Behendigheidscursus is inderdaad een goede tip!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:44

Ik vind fietsen niet gemakzuchtig, wel een toevoeging aan alles wat je doet.
Wij hebben met onze Goldens veel gefietst en de oudste heeft ook het UV examen afgelegd. Maar ondanks dat werd er ook gewoon gehoorzaamheidstraining met hen gedaan en werd er per dag 4 tot 5 met hen gewandeld. Korte wandelingen een half uur en minimaal 1 lange wandeling van een uur of langer. Totaal geen verveelde honden die sloopten. Wel honden die in en om huis lekker rustig hun gang gingen/gaan.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:44

Ik snap het plassen niet...
Plast hij en loopt hij tegelijk. Heb je hier ook al is over gehad met de DA, want dat lijkt me toch ook niet helemaal kloppen, normaal moet dat niet kunnen toch?

Verder denk ik toch echt dat de hond uitdaging mist.
Ik kan bij onze hond ook wel een half uur gaan fietsen, dan is hij lichamelijk bekaf, maar alsnog gaat hij door met vervelend zijn als ik hem ook niet mentaal bezig houdt.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:46

TS, de hond reageert ook op jou... Als je alles beu bent en verder veel dingen aaan je hoofd hebt, werkt dat niet echt...

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 11:53

we steken tijd in de hond...maar als ik het zo lees misschien niet genoeg.
nogmaals we hebben het beste met het dier voor en het kan best allemaal door onze onwetendheid komen.
ik denk echt heel goed na over wat er gezegd wordt...ben zelfs al aan het kijken naar een hondenschool en heb al info opgevraagd.
misschien stimuleren we hem niet genoeg die kans is heel goed mogelijk.
het plassen is iets van de laatste tijd...nu moeten we voor controle terug naar de da en kunnen we gelijk vragen waar het aan ligt...misschien heeft het wel te maken met de allergie en de medicijnen die hij nu krijgt...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:53

Vind het altijd wel grappig om te zien hoe mensen hun kinderen als ''excuus'' gebruiken om ineens niet meer of minder goed voor hun hond te zorgen. Hij verveelt zich duidelijk de kl*re :D

Ik heb ook 2 kids, en een hond, wie heeft daarvoor gekozen? IK toch? Niet die hond. Mijn hond gaat gewoon overal mee naar toe. We gaan ook rustig met buggy en al het bos in. Fietsje voor de oudste mee, en lopen :) In huis word er JUIST met de hond gespeeld, we richten een uur spelen in voor de hond, apporteren, whatever.. En als ze moe is gaat ze lekker dr eigen ding doen en kan er getekend (oid) worden.

De hond wordt hier echt niet naar de achtergrond geschoven omdat ik het zo druk heb met de kids, en als dat wel het geval is moet je gewoon geen hond nemen, punt.