jong konijn wat heb ik toch gedaan...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

jong konijn wat heb ik toch gedaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:44

heb het voor elkaar := op stage hupste opeens een kleintje rond. even de situatie daar :
12 volwassen voedsters
12 jonge konijnen
dik maand terug ram bij gelopen _-:( ontsnapte uit hok.

maar goed nu vondt ik vanochtend een inieminie klein hupseltje moeders wisten we niet te vinden. en ze wouden het gewoon bij een voedster in het hok zetten. dus ik naar huis gebeld en alles uitgelegd en meegenomen.

even wat vage foto's :
Afbeelding
Afbeelding

alle holletjes op stage waren ondergeregend en ik vermoed dat deze dat heeft weten te overleven. zit nu in handschoen met fleece en hoop dat ie mag blijven leven

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:46

Achgut, arm ding :(:)

chocobroodje

Re: jong konijn wat heb ik toch gedaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:17

Oei wat een mini..... Ik hoop dat je hem erdoor kunt trekken. Heb je melk poeder voor hem? Denk niet dat hij het al zonder kan.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:18

Ah gut wat zielig :(

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:19

Och wat een schatje, zorg er maar goed voor hoor!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:19

Wat een schatje :)
Ik hoop dat ie het overleeft.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:25

Wat een lief konijntje! Hij is nog erg klein!

Het beestje is ongeveer twee weken oud gok ik, hoe lang loopt er al geen voedster bij, aangezien deze nergens was te vinden?

Wat geef je hem nu te eten? En hoeveel weegt hij? Heb je toevallig een kruik? Die kan je erbij leggen (mat doek erover) en als ie wilt zoekt ie zelf de warmte op :)

Als je informatie wilt kan je me altijd pben, heb zelf erg veel ervaringen met nestjes en heb ook een konijntje (die (half) dood was) met de hand opgevoed terwijl deze nog maar 6 dagen oud was. Ik heb een heel boek over haar met gewichten, hoeveel melk etc dus je kan me altijd pben! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:33

ja dat denk ik ook.

vermoed sinds vanochtend niks gehad heb geprobeert er wat in te krijgen :) kittenmelk snel bij DA gehaald , was duur zat kan bij bij konijnenbelangen bestellen maar geld groeit niet op mijn rug haha en het weegt 75 gram. heb niet een kruik helaas,zit nu in een fleece handschoen.

als je wil zou super zijn :)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:36

Plastic fles met warm water kan ook ipv een kruik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:45

ik heb idd een petfles die ik vandaag heb leeggedronken zal er nog 1 leegdrinken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:46

o wacht is koopavond zal even om een kruik

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:55

Kan je geen geitenmelk ergens krijgen? Wel vers! Kittenmelk is niet zo goed voor ze eigelijk.. Maar als ze al aan deze melk gewend is dan kan je het beste met deze melk door blijken gaan, anders is het echt niet zo goed voor haar maagje.

Hoe probeer je het er nu in te krijgen? Heb je al een spuitje (zonder naald :P) met een speentje eraan? Anders zou ik die even gaan halen, zo werkt het het beste!

Normaal voor twee weken wegen ze het dubbele... Maar deze is wel erg klein dus het zou vast wel mee vallen. En de mijne woog met twee weken rond de 90 gram.

Heb je de handleiding al gevonden op internet? Op internet kan je een handleiding vinden over het opvoeden van jonge konijntjes, volgenmsij staat echt alles erin! Volgens die handleiding kan je nu het best 3x per dag 3 á 4 ml per dag geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:02

nee niet echt maar ga even googlen .:P ja dat had ik gehoord jammer van dat geld. ze eet nog niet echt is echt wennen , gebruik nu een fles waar kan je dat krijgen?

ja die had ik echt super handig , zal ook even om een hokje uit.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:07

Ik had het van konijnenbelangen.nl besteld, maar volgensmij moet je het in een apotheek ook kunnen krijgen.. Had je dierenarts het niet? Die hebben het vaak wel!

Hoe bedoel je dat je een fles gebruikt? Je moet het echt in hun bekje kunnen spuiten.. Anders gaan ze het niet snappen en het is echt belangrijk dat ze nu wat binnen krijgt. Probeer eens hooi, dat willen ze ook nog wel eens gaan eten met twee weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:11

mijn DA had het niet , wil zowieso een ander ivm tijd tot de kliniek en laxheid zo af en toe.

ja gewoon flesje gat erin geknipt (speen) en druppel ik erin. likt wel af en toe het van zijn bekje af.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:14

Kan je niet ergens een spuitje met speentje regelen? Af en toe het melk vanz ijn bekje aflikken is veel te weinig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:18

ja konijnenbelangen maar dan moet ik 2x zo veel mogelijk erin stampen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:20

Hoe bedoel je erin stampen? Qua geld?

Zou je er trouwens geen afstand van willen doen? Ik heb alle spullen nog, ervaring, en kan melk regelen van konijnenbelangen etc. Als je het zou willen zou ik aan mijn moeder kunnen vragen of het mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:22

nee kwa melk :P geld blijkt geen probleem heb net Studie Financiering binnen.

waar kom je vandaan? heb ov

TaffjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:31

Ik heb twee konijntjes vanaf nog geen drie weken oud, gevoed met poedermelk (van de da) en water met een flesje wat ik bij de dierenwinkel gehaal heb (in Frankrijk want daar heb ik ze vandaan).
Zijn nu goed gevulde volwassen konijnen geworden :D

Flesje was echt nodig want op een andere manier kreeg ik er niets in.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:33

Hoe oud istie? Ik heb een konijn dat 2 babies had waarvan er 1 overleden is. Dus nog een tiet over voor jouwe?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:38

Dit konijn is rond de twee weken. Je zou het kunnen proberen bij Pentax, moedermelk is toch altijd het beste! De kans dat moederkonijn hem accepteerd is wel klein...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:03

maar geryon waar kom je vandaan :) heb een kruik en het in de zon gelegd.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:11

Geryon schreef:
Ooh oke :)

Ik kom uit amsterdam-osdorp. Dat ligt niet in de stad maar naast Halfweg en Zwanenburg ik weet niet of je het kent?

Dat staat hier :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:39

oh ipv flesje kan je veel beter een spuitje pakken dat druppeld makkerlijker in de bek. Voed op het asiel wees kittens waar we geen pleeg moeder voor hebben ook 9 van de 10x met spuitje omdat ze niet snappen dat ze aan een flesje moeten zuigen en opdrinken uit spuitje gaat wel heel goed.