boomerhondje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

boomerhondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 12:44

Ik plaats dit topic omdat ik niet in een huis zonder honden kan ;) Sommigen weten al dat mijn Roc ernstig ziek is en niet heel lang meer te leven heeft. (zie link in mijn onderschrift) Het kost me heel veel moeite om het te accepteren , maar ik moet me er bij neerleggen. Een paar weken terug zijn we ook onze Maxi al kwijtgeraakt. (yorki, gestorven van ouderdom, bijna 17jr) en we missen hem enorm. Ik ben nu op zoek naar een hondje dat ons weer lol geeft in huis als Roc er ook niet meer is. Ik zit niet te wachten op reacties van, ene hond dood, gelijk een ander, wat harteloos, want dat is dus niet zo.
We zijn op zoek naar een boomerhondje, ik heb al eens op marktplaats gesnuffeld, maar ik zie door de bomen het bos niet meer!! Welke fokker kan ik vertrouwen?? Wie kan me aan een goede fokker helpen, of wie heeft er eventueel binnenkort pups of een herplaatser of zelf een boomertje om te verkopen of herplaatsen??
Ik hoop op reacties.

NZ92

Re: boomerhondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:47

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 13:03

Dankje voor de link. Ikheb even gekeken, maar helaas zijn bijna alle kleine boomerachtige hondjes al gereserveerd, maar ik blijf de link in de gaten houden :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:17

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 13:25

Ook deze link ga ik even helemaal doorspitten :) Misschien dat er iets bij zit voor me!!
Zijn er ook nog echte fokkers van boomerhondjes of iemand die pups heeft?? :)

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:37

Boomer is toch geen ras? Zijn toch gewoon kruizingen van kleine hondjes?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:40

het zijn gewoon kruisingen van allerlei kleine hondjes. beter zoek je naar een gezelschapsras met het karakter wat je aanspreekt, met een stamboom.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 13:43

Sancha schreef:
het zijn gewoon kruisingen van allerlei kleine hondjes. beter zoek je naar een gezelschapsras met het karakter wat je aanspreekt, met een stamboom.

Ja idd Sancha, heb je misschien een suggestie?? Denk je dat deze kruisingen misschien zwakker zijn??

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:45

Geen idee. Maar je kan nooit precies zeggen hoe het karakter zich gaat ontwikkelen, hoe groot ze worden, en of er gezondheidsproblemen zijn.
Ik zou persoonlijk voor een Havanezer gaan, maar ik zou gewoon even de rasgroep bekijken en zien wat er het beste bij je past.

Blijf wel ver weg van de Cavalier King Charles, dat is zo'n beetje het ongezondste ras dat er op het moment rond loopt, helaas.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:46

rocymax schreef:
Sancha schreef:

Ja idd Sancha, heb je misschien een suggestie?? Denk je dat deze kruisingen misschien zwakker zijn??

Hoezo? boomerhondjes zijn geweldige hondjes. Ik heb er zelf ook 1. Deze is vrij groot voor een boomer omdat ie gekruist is met een tibetaanse terrier. (foto's wel in mijn profiel)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 13:47

Ok, ik ga even bij een havanezer kijken :)
Ja ik heb ook iets gehoord over te kleine koppies en grote druk ofzo?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:51

Een veel te groot deel van die arme honden loopt rond met levenslange migraine. Helaas. Dus ik zou dat ras alleen al daarom laten afvallen...Ik vind ze zelf wel vreselijk leuk, maar dat wil ik zelf een hond niet aan doen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:53

Mijn schoonouders hebben een boomertje & zijn op zoek naar een nieuw plekje voor hem. Hondje krijgt nu weinig beweging & zit vaak in de bench en ik denk dat dat de reden is dat hij zich dominant opstelt. Een nieuw huis waar hij lekker z'n ei kwijt kan & een baasje dat hem kan begeleiden zal van hem een leuk hondje maken :) Het is een 2 jarig reutje (al wel gecastreerd).

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:58

Boomerfokkers bestaan niet.....een Boomer is geen ras, maar een kruising.
Dus dan spreek je over vermeerderen i.p.v. verbeteren.

Ik heb zelf ook een Boomer. Uit het asiel geplukt. Super lief dier, maar veel te ver door "gefokt" wat een hoop lichamelijk problemen geeft.

Houdt de asiels/opvangen goed in de gaten. We gaan weer richting zomer.....asiels zitten nu alweer vol!

Snap heel goed dat je geen leeg huis wilt hoor!!Balen van je andere honden en sterkte met het verlies.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:08

Wij hebben ook een boomer inmiddels alweer 9 jaar. Wel een hoger type ca 35 cm. Kennen honden uit het nest en vorige nest en geen enkele problemen. En heb verschillende kennissen met boomers allemaal nog nooit problemen gehad. Kan me voorstellen dat sommige kruisingen wel problemen opleveren. Zoiezo goed kijken naar de neus (geen platte)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:13

die van mij is 33 cm hoog en nu 11 jaar, ook vrijwel geen problemen. Enige puntje van aandacht is zijn rug, hij heeft een lange rug en korte pootjes en is dus gevoeliger voor rugproblemen, hij heeft 1x een hernia gehad die met rust is overgegaan. verder nooit problemen gehad en hij heeft echt een superkarakter.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:14

Het grootste deel van mijn klantenkring bestaat uit boomers, erg leuke gezelschapshondjes.
De meeste zijn kruisingen Shi-tzu, whw terriër, maltezer of tibetaan.

Ondanks dat ik zelf een (gezond) Cavaliertje heb en mijn hart daar aan verloren heb, zou ik er niet zo snel meer een pup van nemen. Ze zijn zo kwetsbaar en er lopen er zoveel rond met problemen aan hart en knietjes (of schedeltje).

Ook erg leuk vind ik de Lhasa Apso en Tibetaan. Dat zijn lieve, moedige en karaktervolle gezelschapsdiertjes.

bibi_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:21

Ik heb er drie! Een voor mijn toen 3 jarige dochtertje, ze kan alles met hem! Een herplaatstertje, een tibetaan, heel druk en lastig maar superlief. En een zwervertje uit Spanje. Eerste paar weken even opletten, goede medische controle regelen en je hebt een superdier. Is als pup in de opvang in Belgie terecht gekomen, heb haar ook daarvandaan. Ze was toen ong. 10 weken, dus heel erg leuk. Kijk even bij http://www.ace-charity.org of www.animalinneed.com. Je moet het inderdaad wel goed in de gaten houden, de leuksten zijn zo weg!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 14:35

Hey, bedankt allemaal voor de reacties!! Ik was even afwezig, de internetsite van Spanje even aan het bekijken voor havanezer, malteser, oliebol en eventueel kruising, want dt zijn denk ik toch wel de rassen die me trekken. Een yorki trekt me ook nog steeds, maar mijn man wil absoluut geen yorki meer, want dan is hij bang dat hij aldoor aan Max herinnerd wordt.
Sancha, nee een cavalier valt echt helemaal af voor mij
Doubtless, heb je misschien meer info en fotos?? Mag per pb hoor!!
RoosIris, als je op Mp kijkt, dan springt er ééntje uit in Huissen GE en die noemt zich gewoon fokker en ook nog erkend. Ja ik weet dat het een kruising is.
Idd, ik ben druk bezig de asiels in de gaten te houden,want er is altijd kans op een leuk hondje dat een goed huis nodig hebt. Bedankt voor je medeleven :)
Wouterpaard, Ik houd ook niet zo van een platte neus ;)
Adin, dus lange rug kan problemen opleveren?? :+
Remy, wat doe je voor werk?
bibivA, het rare is dat alle leuke spaanse herplaatsertjes naar Nederland gaan. Soms verdenk ik de organisaties ervan om ook tja hoe moet ik dat zeggen?? Ik zal het uitleggen met een voorbeeld, ongeveer 17 jaar terug hadden we een pup husky, we woonden toen op een stuk land met een klein huisje. We hadden toen ook een aangelopen hond. De husk kwam van de fokker, was een cadeautje van mij voor mijn man, we hadden net een hele moeilijke tijd achter de rug, en de zwarte vlekken van Skip waren de donkere tijden en de witte de toekomst(ik weet het heel symbolisch) Op een dag was de husky gestolen en we hoorden later via heel veel speurwerk dat de Husky in Belgie zat, via een organisatie. Toen was er al zoveel tijd voorbij gegaan dat we in de honds belang niets ondernomen hebben, maar raar vond ik het wel!!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:37

Wat wil je precies weten? Ga vanavond naar ze toe, dus dan kan ik je daarna alles vertellen wat je maar weten wil!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:38

er bestaan geen erkende fokkers, en al helemaal niet van een type hond dat bestaat uit allerlei kruisingen! En toeval bestaat dat er in Huissen een heeeele grote broodfokker zit.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 14:39

Vooral het karakter, of hij alleen kan zijn en zo ja hoe lang, fotos , of hij medische problemen zijn en of hij met katten kan :)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:40

rocymax schreef:
Remy, wat doe je voor werk?

Ik heb een trimsalon, dus breng heel wat intieme uurtjes door met boomertjes :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 15:01

Hahhaha wat leuk :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:51

Wij hebben zelf ook een boomertje (kruising schnauzer maltezer). De fokker is tegenwoordig redelijk qua dierenwelzijn. 8 jaar geleden was het daar slecht, maar nu hoor ik er voornamelijk positieve verhalen over, hoewel nog steeds discutabel.

Als je van internet een pup haalt, zoek sowieso naar ervaringen met de fokker. En als je een marktplaats nestje hebt gevonden, google het telefoonnummer eens. Regelmatig vond ik dat er achter dat nummer nog een heleboel andere nestjes zaten, terwijl ze zogenaamd in een huiselijke omgeving opgroeide en het een eenmalig nestje is.