Eerst dachten we dat het voor voedsel was, maar dit was het ook niet. Misschien hoog gras, water?
Symptonen:
Hij heeft last van een hele dunne vacht, en op sommige plekken (zoals oren, liezen en borst) groeit amper haar terug.
Ook op zijn rug/zij heeft hij donkere vlekken, omdat daar minder haar zit en ook niet terug groeit. Hier heeft hij niet super veel last van, maar soms krijgt hij weer een jeuk aanval, waarbij meneers buik helemaal onder de rode vlekken zit. Het is dood zielig, want hij krabbelt zich kapot. Ook op zijn ellebogen groeit geen haar meer en zijn donkere harde plekken geworden, wat dagelijks ingesmeerd word. Maar het hoort niet, het is dan wel een hond van 65 kl. Eventueel op aanvraag kan ik fotos ervan maken.
Nu kunnen we een allergie test doen, maar dit kost heel veel geld en de oorzaak word er niet duidelijker op.
Mijn vraag dus, komt iemand dit bekend voor? En misschien oplossingen met een middeltje dat het haar terug groeit?
Hij moet nu ze leven lang op de pretnison blijven om het jeuken tegen te gaan. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.
Alvast bedankt.

Maar ik vind het toch apart dat onze honden het veeeeele malen beter doen op vlees dan op dure brokken. Misschien eens een poging wagen??