Eind dit jaar ga ik verhuizen naar een grotere woning waar een 2e hond zal komen, ik werk 4 dagen per week en besteed voldoende aandacht aan mijn hond qua wandelen,mentale uitdaging en training.
Deze situatie is dus tijdelijk.
Ik ga NIET minder werken en helaas kan ik nu nog GEEN 2e hond erbij nemen.
De situatie nu:
Ik woon in een appartement op de 1e verdieping in een rustige buurt, op mijn werkdagen maar ook als ik bijv in het weekend langer weg ben blaft en jankt mijn kruising mechelaar x labrador.
Gemiddeld zo'n 20 min, meerdere keren per dag.
Dit is begonnen toen ik hier kwam wonen, eind 2009, het is een periode heel goed gegaan maar nu gaat het dus weer behoorlijk slecht.
Er is niets veranderd waardoor dit zou kunnen komen.
De hond verblijft overdag in de (ruime) gang waar zijn mand staat, weinig prikkels zijn en de radio aanstaat.
's avonds zodra het donker is en ik weg ben is hij wel stil
De buren beginnen nu zodanig serieus te klagen dat ik hier een oplossing voor MOET vinden, dit kan zo niet langer.
Wat heb ik geprobeerd:
Kong
radio
televisie
lichten aan
lichten uit
kluiven
botten
speeltjes
tikkende wekker in zijn mand
kleren van mij in zijn mand
de kat erbij
de kat er niet bij
blafband met citronella
wat ik ook doe, het helpt NIET
Ik zit nu te denken aan een babyfoon en die dan bij de buren neerzetten waardoor ze een commando kunnen geven, evt een blafband op geluid of met schokjes.
Wie heeft DE tip?

dus met hem trainen, uitdagen, zoekspelletjes enz. zwemmen, fietsen enz. zorgt er alleen maar voor dat hij een super condititie krijgt. in het begin maak je ze er moe mee maar hoe vaker je dit doet, hoe langer je de volgende keer met ze moet gaan wandelen/fietsen enz. om ze moe te maken. of zoals onze hondentrainer zou zeggen: je maakt er een neurotische top-atleet van