mijn (dikke) kat heeft een abcest op zijn rug, en we hebben van de DA medicijnen meegekregen, hij zei dat we het via alles in mochten dienen (tenminste wat voor de hand liggend is)
Ollie is een hele stevige kater (dit is nou eenmaal zijn bouw, we hebben hem op dieet gezet, hij is afgevallen, heeft nu zo'n hangend vellletje haha
maar hij is heel erg gezond, alleen buiten die abcest dan. Omdat hij zoooo stevig is, is hij ook heel sterk, en moet het inbrengen van een medicijn harthandig, wat ik absoluut niet leuk vindWe hebben het eerst geprobeerd dat mijn vader hem vasthield bij het nekvel, ik mijn vinger tussen zijn bekje deed, de pil helemaal achterin zijn bekje gooide, en daarna dicht te doen en de keel te masseren zodat hij het door zou slikken.. ja dat was het idee, maar mijn vader kreeg gewoon een volle klauw, en de kat rukte zich met veel spartelen helemaal los. We zijn er toen even mee gestopt, want hij is al een beetje angstig, en we willen het niet erger voor hem maken!
Nu hadden we iets geprobeerd.. en het klinkt vrij zielig. Maar goed, mijn vader hield hem dit keer op de grond, niet liggend, of gedrukt, maar gewoon zoals een kat normaal zou liggen. Weer bij het nekvel, en het beestje zelf een beetje geklemd tussen de benen. Kat had de pil dit keer in de mond, ma na 3 minuten masseren, rukte hij zich los, en spuugte hij alles uit...
We vinden het erg hard en best gemeen uitzien, en ik heb het idee dat ollie bang voor me is, dus ik heb besloten dat we het maar door het voer moeten doen.. want ik vind het echt zielig.. Nu kom je met het resultaat dat de kat het niet eens meer wilt eten, kijkt erna, likt er aan, en zo blijft het voer een halve dag staan... Nu hadden we zoiets van, laat maar staan, als die echt honger heeft eet hij het wel, en voor de zekerheid binnenhouden zodat hij niet bij de buren een hapje mee eet. Nou, anderhalve dag verder, kat wil het gewoon NIET eten.. nu dat de vliegen erop zaten heb ik het voer zojuist weggegooid..
Ik ben erg hulpeloos nu
dus voordat ik naar de DA ga voor meer raad, wil ik eens van bokt horen wat ik eventueel kan doen
alvast bedank

Gister hebben we met z'n tweeën een pil proberen toe te dienen (in stukjes)... maar een kat die een piranha imiteert is niet fijn.