Hondenoverlast!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bianc93

Hondenoverlast!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 13:18

Loop je ff blokje om, heb je meteen die troep aan je schoen!
Ergeren jullie je daar ook vreselijk aan?! -:(-

Wendy1978

Re: Hondenoverlast!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:20

ik heb momenteel meer last van de ganzenpoep dan van hondenpoep
want bij de honden is er opruimplicht
en de 30 ganzen die hier in park lopen hebben daar mooi lak aan :')

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:21

:j nogal , ik ben zelf een hondeneigenaar maar daar hoeven andere mensen geen last van te hebben.
Ik ruim altijd zijn poep op en gaat netjes in de poepbak.
Volgens mij ben ik 1 van de weinige die dat doet hier in de buurt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:22

Nee ik vind katten erger. Die schijten in jouw tuin en in zandbakken.. Maar daar hoor je nooi tiemand over het zijn altijd de honden.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:22

Ik heb zelf een hond, maar toch erger ik me er dood aan. Ik neem altijd zakjes mee en laat mijn hond niet tegen gebouwen , muurtjes , lantarenpalen enz plassen, alleen op groen of in mijn geval bomen. Toc zie ik heel veel mensen met hun hond los die overal tegenaanplassen en gewoon op straat poepen zonder dat ze het opruimen. Daar baal ik echt van, en als je er vriendelijk wat van zeg, of tactisch zoals, ik heb nog wel een plastic zakje voor u, dan reageren ze ook nog boos.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:34

Mijn hond (reutje) plast helaas wel overal tegenaan, lantaarnpalen, paaltjes etc. Hij loopt altijd los en ik kan hem niet tegenhouden daarin. Maar volgens mij is dat niet zo erg.
Ik heb hem wel geleerd dat ie alleen op gras poept en niet op straat.
Dat ruim ik niet op want het is een buitengebied waar ik hem uitlaat, vaak is ie zo ver weg dat ik niet eens weet waar hij gepoept heeft.
In een woonwijk is dat anders, dan zou ik het wel opruimen. Dan zie je zelfs soms op kinderspeelplaatsen hondenpoep liggen.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:34

Totaal GEEN hondenoverlast.

WEL veel last van hondeneigenaren die aso gedrag vertonen.
Zoals bijv. hun ongehoorzame honden keer op keer los laten zodat ze onze aangeleinde roedel aanvallen.
Poep op de stoep laten liggen.
De honden de straat opschoppen en hen voor de auto's laten komen en dan weer een nieuwe hond halen, alsof het een paar schoenen of iets dergelijks is.
De honden zo vreselijk verwaarlozen dat de vacht vies en pijnlijk is en je niet weet of ze vlooien enz hebben.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:36

Ik ruim het ook altijd op. Al is het alleen maar omdat ik hier vaak op een losloopveldje loop met mijn hond en niet de volgende dag in de poep van mn eigen hond stap, dus een klein beetje eigenbelang zit er ook wel achter. Toch zijn er hier idd ook mensen die het niet opruimen en ik woon écht middenin het centrum.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:37

Ik erger me aan zowel kattenstront in mijn tuin van andermans kat als aan hondenpoep overal op straat. Mijn hond weigert om zijn behoefte ergens anders te doen als op het gras (uitlaatplaats) dus dat is wel prettig. Maar soms zie je enorme bolussen midden op de stoep liggen, dan denk ik; heb dan tenminste nog het fatsoen het even in de goot te schuiven ofzo.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:40

HTT --> BB

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:42

Mas schreef:
Ik erger me aan zowel kattenstront in mijn tuin van andermans kat als aan hondenpoep overal op straat. Mijn hond weigert om zijn behoefte ergens anders te doen als op het gras (uitlaatplaats) dus dat is wel prettig. Maar soms zie je enorme bolussen midden op de stoep liggen, dan denk ik; heb dan tenminste nog het fatsoen het even in de goot te schuiven ofzo.

Dit is ook 1 van de vele redenen waarom wij een kattenren hebben en ik niet wil dat onze katten de elders buitenlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:49

Als mijn katten buiten lopen keren ze terug om het in mijn eigen tuin te doen :Y) Da's pas handig. En dan nog vaak op dezelfde plek ook. Ben de tuin nu aan het hernieuwen, grasjes gaan weg er komt houtschors maar het hoekje waar ze altijd gaan ga ik gewoon lekker potgrond voorzien of fijn zand. Makkelijk netjes te houden voor mij, en nog zo leukvoor de buren, hoeven zij ook geen last te hebben.

Ik vind het wél ontzettend ergerlijk dat enkele buurtbewoners in onze woonwijk de hond gewoon de voordeur uit duwen en dan vrij laten rondlopen voor z'n behoefte. Vind dus regelmatig pakjes in m'n voortuin, gaande formaat knikkertje tot halve uitgescheten voetbal. Jammer genoeg staat er geen naam op, anders ging ik dat wel even op zijn eigen drempel droppen met een dankjewel-kaartje erbij.

Ik heb wel steeds plastic zakjes bij. Er staan alleen nergens bakken waar je ze in kwijt kan, en bij de gewone vuilbakken langs de wandelpaden hangt steevast een bordje "geen hondenpoep aub". Wat moet je daar dan weer mee aanvangen...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:54

als het op de paden ligt en of in mijn tuin ja dan erger ik me groen en geel

ik heb nog nooit poep geruimd van mijn hond, is ook niet nodig gezien mijn hond altijd in de struiken poept ik ik het een beetje krom vind de struiken door te waden om een drol uit de bosje te plukken

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:02

ik ruim het ook niet op. onze hond weigert om op straat te poepen, houdt het mooi een uur op als er geen gras in de buurt is..en dan moet het ook nog eens hét perfecte plekje zijn. :roll:
dus nee, ik ruim het niet op, het ligt altijd in de struiken of in de berm. als ik weet dat mensen er zouden kunnen lopen, dan hou ik em gewoon op het asfalt en dat doet ie niks.

ik heb het met m'n paard ook, die is minder kieskeurig en poept waar het haar uitkomt :P als ik snel genoeg ben en haar in de berm geparkeerd krijg dan laat ik het liggen, en als het op straat komt, dan stap ik a en veeg het aan de kant in de berm of in de sloot.

niemand hoeft last te hebben van mijn dieren.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:22

Wij hebben hier ook een stel ontzettend asociale hondenbezitters hier in de wijk. Moet regelmatig zig-zaggen om de drollen te ontwijken die gewoon MIDDEN op de stoep geparkeerd worden. Loslopende honden waar het niet mag kan ik me, mits onder appèl, niet zo aan ergeren eigenlijk, maar die hopen overal zijn gewoon te ranzig voor woorden..

Ik ruim achter mijn hond op. Zelfs als ie op het gras poept. Hoop kinderen in de wijk enzo. Kijk gaat ie in een losloopgebied in de bosjes zitten, dan niet, maar voor de rest als ie aangelijnd poept, ruim ik het gewoon op. Probleem is wel idd dat we ook geen prullenbakken hebben, dus mijn zakje belandt regelmatig in een put wat riooltechnisch weer niet zo handig is, maargoed, kiezen tussen twee kwaden.

Overigens het asociaalste vind ik nog, wij hebben een open, gezamenlijke achtertuin. Staan in een vierkant woningen omheen maar het is dus in principe privéterrein van die woningen, hoewel toegankelijk voor iedereen. Onze achtertuin, zit dus gewoon in de vaste ronde bij sommige mensen. Heerlijk als ik 's zomers de achterdeur opendoe en de walm van een paar 'lekkere' flinke bolussen komt me tegemoet. Helaas inderdaad zitten er geen nametags aan, want ik ben zwaar geneigd ze netjes 'terug te brengen' :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:31

Hier ook een aantal honden en kattenbezitters die helaas vrij asociaal zijn.
Er is zelfs een hond die standaard bijna iedere dag zijn ontlasting in mijn voortuin parkeert.
Nog geen idee van wie dat beest is, maar zodra ik daar achter kon gaat die troep gewoon verhuizen naar hun eigen tuin }>
en katten idem. Heel leuk hoor maar niet in MIJN tuin. Ik kan mijn vogels nieteens een uurtje buiten zetten zonder te vrezen voor hun leven, en dan heb ik het nog niet over de publiekelijke kattenbak die mijn tuin blijkbaar is geworden.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:33

Citaat:
Overigens het asociaalste vind ik nog, wij hebben een open, gezamenlijke achtertuin. Staan in een vierkant woningen omheen maar het is dus in principe privéterrein van die woningen, hoewel toegankelijk voor iedereen. Onze achtertuin, zit dus gewoon in de vaste ronde bij sommige mensen. Heerlijk als ik 's zomers de achterdeur opendoe en de walm van een paar 'lekkere' flinke bolussen komt me tegemoet. Helaas inderdaad zitten er geen nametags aan, want ik ben zwaar geneigd ze netjes 'terug te brengen' :P

DÁT vind ik asociaal zeg! jouw achtertuin gebruiken als uitlaatstrook!
dat kan ik niet begrijpen, belachelijk...

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:42

Nope ik stoor me er niet aan, ruim het meestal op, zeker als ze het per ongeluk (wat bijna nooit voor komt) op een stoep doen.

Ik erger me meer aan idd katte stront! Bah vieze beesten, wil je effe tuinieren graai je in de katte stront :( Vind katten best leuk, maar niet in mijn tuin! Dus dan ook de honden ineens los of een emmer water.

Hier ook opruimplicht en zakjesdraag plicht (belachelijk ook..) maar er nu wel minder last van, als ik dat al had

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:44

wij hebben heel veel katten in onze buurt, en ze komen nooit in onze tuin, ondanks dat het altijd vol zit met vogels...onze grote cane corso snapt daar ook niks van ;)

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:50

Ik heb zelf een hele lieve gehoorzame hond (bordercollie *\o/* ), we hebben haar geleerd om commando "wat te doen" en het mag van ons alleen ver weg in de bosjes. Zo heeft niemand er last van :) Waar wij last van hebben zijn de katten die zomaar overal in de tuin schijten |( Hondje mag daarom soms naar ze blaffen en grommen om ze weg te jagen (alleen de poes van de buren niet :D ).

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:08

Ik erger mij ook aan hondenstront, heb achterburen die de honden eigenlijk niet uit laten en de honden poepen dus achter in de tuin en soms stinkt het zo erg. Die mensen ruimen niks op terwijl mijn balkon aan die kan zit en je het echt wel ruikt. Binnen kort maar een vriendelijk briefje in de bus gooien met de vraag of ze het willen opruimen

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:46

Ik heb ook een verschrikkelijke hekel aan hondenpoep en dan voornamelijk als ik weer is de poep van mijn eigen honden netjes wil opruimen en daarbij door de poep van een ander wandel |o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:53

hier in de straat is het ook verschrikkelijk, wij ruimen altijd alles netjes op. Plassen mag mijn hond gewoon overal doen. Heb een teefje, dus ze zal niet tegen een gebouw aan plassen, maar de groenvoorziening is hier zo karig dat ze maar gewoon op straat plast hoor. Alle bosjes hier liggen vol met hondenstront, te walgelijk voor woorden.
Gisteren een dame die op de raam begon te kloppen toen ik in het donker mijn hond liet plassen. Druk gebarend of ik de stront op wilde ruimen.. Ehm, nooit een teef gezien? Die gaat ook door de hurken bij een plas hoor... Mw. weigerde een raam open te doen om haar iets duidelijk te maken, dus uiteindelijk heb ik vriendelijk gezwaaid en ben doorgelopen. Je kan ook overdrijven, maar ik begrijp de ergernis wel van dat soort mensen.

Kattenstront, praat me er niet van. Geen belasting betalen en wel de stront overal achterlaten. WAlgelijke rotbeesten.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:27

NEE, walchelijke MENSEN van die katten, nogmaals de honden en de katten zijn NIET de schuldige.

Het is de verantwoorlijkheid van de baasjes.

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:04

Ik heb hetzelfde als Neej, ook een gezamelijke achtertuin waar veel mensen hun honden gewoon los laten, terwijl ze er niet eens zelf wonen maargoed!

Maar nog iets waar ik me dood aan kan ergeren, het losloopgebied achter mijn huis is erg in trek bij ruiters, nou snap ik dit wel, is een mooi gebied. Maar geen ruiterpad!! Dat is nog niet eens he ergste, maar de mest ligt overal!!! Hondlief eet dit heerlijk op (kan erg gevaarlijk zijn) en ik moet de mest ontwijken omdat ik ook lekker met mn hond wil rennen/spelen.