Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Het klopt dat er iets van de ouders opgestuurd moet worden, maar volgens mij is dat enkel een dekbewijs? Of echt de papieren? Voor zover ik weet kun je ook met een DNA-test aantonen dat het een nakomeling van een bepaalde reu/hengst/kater is, toch? In dat geval kun je dat opsturen van papiertjes omzeilen. Voor zover ik weet iig, maar ik kan me vergissen.
Sylvia schreef:Ik zit even heel diep te graven naar ons laatste nest raskittens... Dat is geloof ik alweer 10 jaar geleden.Het klopt dat er iets van de ouders opgestuurd moet worden, maar volgens mij is dat enkel een dekbewijs? Of echt de papieren? Voor zover ik weet kun je ook met een DNA-test aantonen dat het een nakomeling van een bepaalde reu/hengst/kater is, toch? In dat geval kun je dat opsturen van papiertjes omzeilen. Voor zover ik weet iig, maar ik kan me vergissen.
)
)
de eigenaar van de teef is ook eigenaar van de pups tenzij anders beschreven. 
je snapt hem 
cissy schreef:bij jou misschien wel maar hier in NL ook?

Sylvia schreef:Ik kan me voorstellen dat als jouw tophengst een merrie dekt wat absoluut niet de bedoeling was en waarvoor dus ook geen dekgeld betaald wordt, je het veulen op eist. .
, ik heb de merrie die het resultaat van dit avontuurtje was zelf ingereden (mijn eerste), een heel betrouwbaar paardje waar mijn dochterje van vijf nu haar eerste paardrij ervaring mee opdoet.