Hij heeft het uiterlijk van een Fox, maar dan helemaal blond.
Hij drijft me zo langzamerhand tot waanzin. Hij blaft. En niet een beetje, hij blaft naar de tv, naar filmpjes op youtube, als er iemand op de wc zit, als we gaan lopen, als we thuis komen en als hij alleen is blaft hij continu. Ik zeg dat hij stil moet zijn en stuur hem naar zijn mand, dan houdt hij op met blaffen, maar gaat liggen grommen. Als ik weer stil zeg, krijg ik een blaf terug en zo blijft het doorgaan. Als ik niet reageer op het grommen, wordt het al snel weer geblaf. Hij stuift tijdens het blaffen ook nog rond als een gek, en komt met 4 poten los van de grond.
Daarnaast volgt hij me overal. Tijdens het wandelen zit hij aan mijn voet vast geplakt, thuis zit hij onder mijn stoel, als ik naar de wc ga, zit hij voor de deur als ik klaar ben, als ik even naar buiten ga idem. Als ik hem naar zijn mand stuur, moet dat in 5 etappes omdat hij steeds stopt en achterom kijkt (mand staan nog geen 2 meter naast mijn stoel
) Tijdens het eten laat ik hem al expres in de keuken, omdat hij anders ook nog schooierd, maar in een half uur tijd, moet ik hem er minstens 3 keer aan herinneren dat ie in de keuken moest blijven. Dan gaat hij daar liggen grommen en piepen. Vervolgens onderneemt hij toch weer een poging om onder mijn stoel te komen. Help?
Hij heeft het concentratievermogen van een stoeptegel 
Hetzelfde als bij opdrachten als blijf. Hij onthoudt het
4 seconden
Stef, daar kon ik nog mee leven. Als het dan klaar is vind ik het best, helaas begint dan het grommen en daarna weer het blaffen.
)
Informeer eens bij een hondenschool, vaak hebben ze ook een cursus puur op de gehoorzaamheid.