Altijd weerwoord van hond, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rubya

Altijd weerwoord van hond, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 15:24

Sinds een kleine maand hebben we een hond. Voor zo ver ik weet een vuilnisbakje.
Hij heeft het uiterlijk van een Fox, maar dan helemaal blond.
Hij drijft me zo langzamerhand tot waanzin. Hij blaft. En niet een beetje, hij blaft naar de tv, naar filmpjes op youtube, als er iemand op de wc zit, als we gaan lopen, als we thuis komen en als hij alleen is blaft hij continu. Ik zeg dat hij stil moet zijn en stuur hem naar zijn mand, dan houdt hij op met blaffen, maar gaat liggen grommen. Als ik weer stil zeg, krijg ik een blaf terug en zo blijft het doorgaan. Als ik niet reageer op het grommen, wordt het al snel weer geblaf. Hij stuift tijdens het blaffen ook nog rond als een gek, en komt met 4 poten los van de grond.

Daarnaast volgt hij me overal. Tijdens het wandelen zit hij aan mijn voet vast geplakt, thuis zit hij onder mijn stoel, als ik naar de wc ga, zit hij voor de deur als ik klaar ben, als ik even naar buiten ga idem. Als ik hem naar zijn mand stuur, moet dat in 5 etappes omdat hij steeds stopt en achterom kijkt (mand staan nog geen 2 meter naast mijn stoel :roll: )
Tijdens het eten laat ik hem al expres in de keuken, omdat hij anders ook nog schooierd, maar in een half uur tijd, moet ik hem er minstens 3 keer aan herinneren dat ie in de keuken moest blijven. Dan gaat hij daar liggen grommen en piepen. Vervolgens onderneemt hij toch weer een poging om onder mijn stoel te komen. Help?

Paardenmeis1

Re: Altijd weerwoord van hond, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:26

Toch een cursusje bij de hondenvereniging? Even weer leren wie de baas over wie is!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:29

Ik zou inderdaad lekker op cursus gaan!

Vergis je niet, juist hondjes zoals de jouwe hebben naast veel beweging, ook veel mentale stimulatie nodig. Dus ik zou lekker met hem bezig gaan. Kunstjes leren, commando's leren, speuren, een lekkere Kong....Ik denk dat je hondje een beetje gefrustreerd is :)

Rubya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 15:30

Miseria schreef:
Toch een cursusje bij de hondenvereniging? Even weer leren wie de baas over wie is!

Dat zou ik graag doen, maar ik twijfel of dat zin heeft := Hij heeft het concentratievermogen van een stoeptegel :')
Soms rent hij als een gek achter zijn bal aan, stopt ineens en gaat heel wat anders doen en is zijn hele bal vergeten :+ Hetzelfde als bij opdrachten als blijf. Hij onthoudt het :j 4 seconden := Als ik wat tegen hem zeg, kijkt hij mijn vriend aan, en andersom net zo. (Al luisterd hij beter naar mij. Bij mij loopt hij niet weg, maar het plakken doet hij ook alleen bij mij :roll: )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:31

Mijn fox moet altijd het laatste woord hebben. Ik negeer het.
Hier is het woefwoefwoefwoef "klaar!" Woef

maar dan is het ook klaar

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:32

Dat moet je ook opbouwen :) het is moeilijk voor drukke hondjes om bij de les te blijven.
Doorzetten en vooral niet opgeven!!

Rubya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 15:32

:)) Stef, daar kon ik nog mee leven. Als het dan klaar is vind ik het best, helaas begint dan het grommen en daarna weer het blaffen.

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:36

Behoorlijk frustrerend zo'n huisgenoot!! Weet je wat meer van zijn achtergrond? Hondjes worden doorgaans niet zo geboren ......is het nog een pup of al wat ouder? Tja, zou bijna zeggen; ga naar Ceasar Milan want zoals hij doet geloven is alles op te lossen met "calm and submissive". Ik wens je sterkte

Rubya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 15:39

edith2 schreef:
Behoorlijk frustrerend zo'n huisgenoot!! Weet je wat meer van zijn achtergrond? Hondjes worden doorgaans niet zo geboren ......is het nog een pup of al wat ouder? Tja, zou bijna zeggen; ga naar Ceasar Milan want zoals hij doet geloven is alles op te lossen met "calm and submissive". Ik wens je sterkte

Hij komt van de zus van mijn vriend en die heeft hem uit het asiel gehaald. Bij haar mocht hij alles en sliep hij zelfs bij haar zoon in bed, maar ook zij wilden hem kwijt vanwege het blaffen. Hij is 4 jaar oud :)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:48

Rubya schreef:
Miseria schreef:

Dat zou ik graag doen, maar ik twijfel of dat zin heeft := Hij heeft het concentratievermogen van een stoeptegel :')
Soms rent hij als een gek achter zijn bal aan, stopt ineens en gaat heel wat anders doen en is zijn hele bal vergeten :+ Hetzelfde als bij opdrachten als blijf. Hij onthoudt het :j 4 seconden := Als ik wat tegen hem zeg, kijkt hij mijn vriend aan, en andersom net zo. (Al luisterd hij beter naar mij. Bij mij loopt hij niet weg, maar het plakken doet hij ook alleen bij mij :roll: )

Dat doet die van mij ook hoor. Vergeet regelmatig waarom ze ook alweer aan het rennen was. Maar heeft wel meerder curcussen doorlopen.

Rubya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 15:59

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb om hem te leren:
* Bal pakken en terugbrengen (Hoera, lukt tot op zekere hoogte, na 5 keer gooien is hij het zat)
* Stok pakken en terug brengen (geen reactie, hij kijkt de stok na en that's it)
* Zoek (Hij kijkt me aan en onderneemt verder niets, zelfs niet met een koekje. Ik gooi het koekje weg, zeg zoek, al wijzend en hem aanmoedigend ->niets, tot ik zelf naar het koekje toeloop)
* Over (hij kijkt me aan en loopt eronderdoor, als ik probeer hem op het bankje of waar hij ook over moet te krijgen, gaat hij liggen)
* Frisbee (rent ie voor weg _O- )

Poot, af, mand, zit en blijf, kent hij dan wel. (zolang ik ernaast sta := )
Jullie zullen begrijpen dat ik wat aanmoediging nodig heb om aan een cursus te beginnen, gezien de hond er zelf allemaal niet zo''n zin in lijkt te hebben :')

Verder nemen we hem elke dag mee in de auto om een stuk te wandelen. Meestal lopen we een uur tot anderhalf. Het is dus ook niet zo dat hij een beetje ligt te verstoffen in zijn mand en slechts als decoratie dient :D

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:00

De curcus is bedoelt om te leren. Niet om daar aan te komen en alle onderdelen al onder de knie te hebben. :)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:06

Rubya schreef:
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb om hem te leren:
* Bal pakken en terugbrengen (Hoera, lukt tot op zekere hoogte, na 5 keer gooien is hij het zat)
* Stok pakken en terug brengen (geen reactie, hij kijkt de stok na en that's it)
* Zoek (Hij kijkt me aan en onderneemt verder niets, zelfs niet met een koekje. Ik gooi het koekje weg, zeg zoek, al wijzend en hem aanmoedigend ->niets, tot ik zelf naar het koekje toeloop)
* Over (hij kijkt me aan en loopt eronderdoor, als ik probeer hem op het bankje of waar hij ook over moet te krijgen, gaat hij liggen)
* Frisbee (rent ie voor weg _O- )

Poot, af, mand, zit en blijf, kent hij dan wel. (zolang ik ernaast sta := )
Jullie zullen begrijpen dat ik wat aanmoediging nodig heb om aan een cursus te beginnen, gezien de hond er zelf allemaal niet zo''n zin in lijkt te hebben :')

Verder nemen we hem elke dag mee in de auto om een stuk te wandelen. Meestal lopen we een uur tot anderhalf. Het is dus ook niet zo dat hij een beetje ligt te verstoffen in zijn mand en slechts als decoratie dient :D

je bent op de goeie weg,

Nu nog het comando NEE of FOEI

wij hebben dat geleerd dmv een brokje in je hand open leggen
wil de hond het pakken zeg je Nee en doe je je hand dicht (niet weg trekken)
tot je het brokje open kan laten liggen zonder dat hij het pakt dan zeg je toe maar of id
Dit vergt wel wat oefening maar op een gegeven moment leert de hond dat nee ook echt nee is als je het goed doet ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:08

Alleen wandelen is voor veel hondjes niet genoeg :) Je kan wellicht toch naar een leuke cursus gaan, en wellicht daarna lekker gaan flyballen oid.
Een hond moet juist mentaal bezig zijn, dat is veel vermoeiender dan alleen maar wandelen.

A tired dog is a good dog :)

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:10

Op cursus leer je hoe je je hond kunt motiveren. Ik heb al veel honder getrained, ook tot op hoog nivo, maar ben nu met pup ook weer gewoon naar cursus. Ook al is alles gebakken koek voor mij......er sluipen altijd dingen in waar een ander je op moet wijzen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:11

ooehh
Weet je: veel dingen moeten honden gewoon léren.... ( bijvoorbeeld dat spelen leuk is enz) Dit gaat niet vanzelf. Zoek een GOEDE hondenschool, of beter nog: een gedragsdeskundige die jullie priveles geeft. Je hebt gewoon te maken met een in de opvoeding verpeste hond, die heropgevoed moet worden. En met alle respect: als ik je posts zo lees denk ik niet dat je heel erg veel ervaring hebt met het heropvoeden van honden. Hulp erbij halen dus, anders vrees ik dat deze hond binnen no time weer in het asiel zit...

( en dat omdat hij kennelijk er veel zijn zin heeft mogen doen, weinig begrenzing heeft gekregen, en daardoor nu onzeker en gefrustreerd rondloopt.... Enne; zelfs honden met het IQ van een stoeptegel kunnen luisteren. Sterker nog: domme honden zijn veel makkelijker op te voeden dan slimme honden...O)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:18

Cursussen zijn niet speciaal om zit, blijf en rol om te leren :Y) Informeer eens bij een hondenschool, vaak hebben ze ook een cursus puur op de gehoorzaamheid.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 18:43

Tja, hij is onzeker, hij weet niet zo goed wat ie overal mee aanmoet en denkt dat ie het zelf allemaal moet regelen. Dan krijg je overdreven waken en het laatste woord willen hebben.

T lijkt me ook geen verkeerd idee om een cursus te nemen. Je weet nu wel de basis commandos, maar er komt ietsje meer op een dag van 12 uur kijken dan zit, lig, en af.
Sowieso is het goed voor je hond om in een groep te werken, zo leert hij op jou foccusen met prikkels om zich heen, en ook kunnen ze je uitleggen waarom je hond doet wat ie doet, en hoe je ervanaf komt :)
Succes!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 08:23

stef schreef:
Mijn fox moet altijd het laatste woord hebben. Ik negeer het.
Hier is het woefwoefwoefwoef "klaar!" Woefmaar dan is het ook klaar

_O-

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 08:28

blafband?

Wij hebben een staff die niet gaat grommen maar brommen en echt probeerd te praten
door verschillende geluidjes te maken (mond open dicht etc) maar die blaft niet continu..
die doet het alleen als ze heel graag iets van je wil :P

Mijn vuilnisbak is wel een blaffer, tegen alles en iedereen.. meer tegen de baasjes van
honden dan naar de honden zelf. Heb er naast een blafband ook geen goede oplossing
voor kunnen vinden.

Krant op haar kont maakt haar alleen maar meer vervelend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 08:37

Een blafband is enkel (wrede) symptoombestrijding. Bovendien wordt de hond dan gestraft voor iets dat niet de schuld van de hond is, namelijk dat hij geen goede basis heeft gehad.
Een (goede!) hondenschool is een veel betere optie, want met alle respect: Als ik het zo lees moeten de baasjes ook nog genoeg leren over hondengedrag, niet alleen de hond moet getraind worden. Door samen te gaan trainen groei je naar een fijn resultaat voor alle partijen toe. :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 08:40

_O- zoals je het verteld :')

Maar best een vervelend probleem.
Zal ook voor een groot deel gewoon het karakter van het dier zijn denk ik.

Misschien kan je eens naar een hondenschool bellen voor meer info?

Rubya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 09:52

svdijk86 schreef:
blafband?

Wij hebben een staff die niet gaat grommen maar brommen en echt probeerd te praten
door verschillende geluidjes te maken (mond open dicht etc) maar die blaft niet continu..
die doet het alleen als ze heel graag iets van je wil :P

Mijn vuilnisbak is wel een blaffer, tegen alles en iedereen.. meer tegen de baasjes van
honden dan naar de honden zelf. Heb er naast een blafband ook geen goede oplossing
voor kunnen vinden.

Krant op haar kont maakt haar alleen maar meer vervelend

Een blafband heeft de zus van mijn vriend geprobeerd; hij blaft dan nog harder...
Ook is er regelmatig met een sleutelbos naar hem gegooid om hem te laten stoppen met blaffen. :=
1 van de redenen dat wij hem genomen hebben, anders zat hij nu weer in het asiel.

RedPassion schreef:
Een (goede!) hondenschool is een veel betere optie, want met alle respect: Als ik het zo lees moeten de baasjes ook nog genoeg leren over hondengedrag, niet alleen de hond moet getraind worden. Door samen te gaan trainen groei je naar een fijn resultaat voor alle partijen toe. :)

Ikzelf heb nog nooit honden gehad, ja een Newfoundlander toen ik 5 was :')
Ben meer van de katten en heb dus geen ervaring met honden verder.
Mijn vriend heeft altijd honden gehad, herders en foxen. Die luisterden altijd perfect, maar ik heb het idee dat hij toch niet consequent genoeg is naar deze toe. (Hij komt stiekem uit de keuken, mijn vriend stuurt hem naar de mand, hond gaat niet en vriend zegt laat maar :roll:

Rubya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 11:30

Dit is meneer in kwestie :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:24

Weet je; zoek gewoon echt deskundig advies. . Zoek een gedragsdeskundige en ga het probleem fatsoenlijk aanpassen, anders staat hier gewoon een foto van een toekomstige asielhond.

Edit... te boze reactie... :o

Maar zoek echt een gedragsdeskundige, die gaat je hier heel prima mee kunnen helpen ( beter dan wij hier op bokt...)