Pup eet haar eigen str*nt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Pup eet haar eigen str*nt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 00:18

:Y) :Y) :Y)
Mijn pup eet direct na het poepen haar eigen uitwerpselen op... Ook met uitlaten kan ze zon hapje van een andere hond maar moeilijk laten liggen.
Ik laat het niet toe, en trek haar erbij weg. maar wat is nou eigenlijk de reden dat ze dit doen? van kattensch*t wist ik wel, maar honden, en dan vooral haar eigen poep?
Is het een puppie iets ofzo?

Air

Re: Pup eet haar eigen str*nt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:20

Wat voor voer krijgt ze?
Dit klinkt toch behoorlijk alsof ze iets essentieels mist in haar voeding.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 00:22

Air: ze krijgt (in overleg met de DA) 3 x per dag haar afgewogen portie puppenbrok van pedigree (dit omdat ze dit al kreeg voor ze bij mij kwam, kon het gewoon blijven geven) gemengd met hetzelfde merk volwassen brok (en dit omdat daar minder eiwitten inzitten, dit om de kans op HD/ED zo klein mogenlijk te laten)
Daarnaast heeft ze een wit kauwbot, en krijgt ze een hamburger Pens per dag (die ingevroren)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:28

pedigree is behoorlijk waardeloos voer wat slecht vult. heb je eraan gedacht om op iets anders over te stappen?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:31

Elma_ schreef:
Air: ze krijgt (in overleg met de DA) 3 x per dag haar afgewogen portie puppenbrok van pedigree (dit omdat ze dit al kreeg voor ze bij mij kwam, kon het gewoon blijven geven) gemengd met hetzelfde merk volwassen brok (en dit omdat daar minder eiwitten inzitten, dit om de kans op HD/ED zo klein mogenlijk te laten)
Daarnaast heeft ze een wit kauwbot, en krijgt ze een hamburger Pens per dag (die ingevroren)

hd is erfelijk....heeft niets met voer te maken...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 00:32

Pelryo: waar basseer je dat op? Ik doe nml alles (bijna alles) in overleg met mijn DA, hij heeft haar al een paar keer gezien, ze word daar gewogen en haar ontlasting ziet er verder prima uit. ook heb ik van mijn DA geen op of aanmerkingen over dat voer gehad. Dus nee, om over te stappen heb ik nog niet aan gedacht.

papagroom: dat klopt, maar het kan wel degelijk met een goed voeding/bewegingspatroon in toom gehouden worden ;)

Buiten dat zijn dit geen antwoorden op mijn vraag :+
Laatst bijgewerkt door Elma_ op 05-05-11 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:34

Onze husky heeft er in het begin ook last van gehad nu we over zijn op andere voeding en heel consecuent geweest (elke keer als ze er naar toe ging) dan een duidelijke nee.
Overigens onze andere hond kwam ook bij ons op de pedigree en die stonk vreselijk en dronk ontzettend veel dus voor ons absoluut geen pedigree :n

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 00:36

Oke, ben nu dan toch wel benieuwd wat er zo waardeloos aan pedigree is?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:44

Laatst bijgewerkt door _00_0 op 05-05-11 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 00:46

Pelryo schreef:
[BB] Goed hondenvoer?

interessant topic misschien voor je :) ik ga op zoek naar een goede uitleg over de pedigree, want ik ben slecht in uitleggen.

Bedankt voor je antwoord en je moeite :) als het inderdaad zulk slecht voer is, dan is overstappen uiteraard sowieso een optie, maar of het poep eten hier nou echt van komt?

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:48

Het eten van str*nt kan verschillende oorzaken hebben:
1. gedrag, dit dus direct afleren
2. Tekort aan een bepaald voedingstof? Hond heeft nog behoefte aan bepaalde voedingsstoffen.
Daarnaast wil ik zeggen dat elk voer aan een minimaal eisen voldoen. Natuurlijk kan het wezen 1 voer beter is als de anders, maar dat heeft dan met de kwaliteit van de grondstoffen.

Dieren eten vaak de uitwerpselen, omdat dit nog geurt naar het voer wat het dier krijgt, bij onvoldoende vertering. Het kan dus soms aantrekkelijk voor die dieren zijn om het op te eten.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:49

Het kan zijn dat het niet goed vult en dat ze daardoor meer wilt eten, te weinig voedingsstoffen, het kan zijn dat het goed ruikt en daardoor heerlijk is of het kan geestelijk zijn ( te hard gestraft bij onzindelijkheid) maar dat laatste komt niet uit je verhaal hoor!

Eet ze alles wat eetbaar is ala labrador of alleen haar eigen ontlasting? want als ze meer eet kan je voer veranderen en gedrag veranderen ;)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:53

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 00:53

Als ik zo even snel dat lees pelryo, dan word het me indd duidelijk dat pedigree nogal waardeloos is.. Nu nog bedenken wat dan WEL goed is. Ik heb haar nog nooit gestraft voor onzindelijkheid. Ze is 99 procent zindelijk, heel af en toe als ik smorgens beneden kom heeft ze het niet kunnen houden, maargoed, daar straf ik haar Zeker niet voor af. Ze eet alles wat los en vast zit ja. Niet dat ze meer dan wat ik opschreef krijgt, maar als ze wat vind gaat het die grote scheur in, ja :D Alleen begrijp ik je laatste zin even niet, voer veranderen en gedrag veranderen?

mirjamvdkamp: bedankt voor je duidelijke antwoord, ik ga denk ik sowieso nog maar eens bellen met mijn DA, ik vind het wel apart dat hij pedigree een prima idee vond als ik dit zo lees...

Marielle231: bedankt, ik zal het eens doorlezen!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 01:01

had pedigree ook niet ontzettend veel kleurstoffen etc etc erin ? rommel die niet nodig is?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 01:04

sommige honden ( waarvan vaak labradors) vreten alle stront die ze tegen komen ( niet om het verkregen voer maar gewoon omdat ze het heerlijk vinden), waardoor er sommigen met muilkorf moeten rondlopen. omdat ze nog pup is kan je dit gedrag nog veranderen mocht het niet voedselgerelateerd zijn dan ;)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 01:04

Wat er slecht is aan pedigree kan ik je niet vertellen behalve hetgeen ik achteraf gehoord heb dat er veel zouten in zitten, dit was (achteraf) ook de reden van haar overmatige drinken.
Als je gaat googlen vind je ook dat veel honden stinken, wat onze herplaatser dus ook had, toen we van de pedigree af waren, waren beide problemen ook binnen enige tijd over.
Maar of dit wat te maken heeft met het eten van poep, geen idee voor de rest zie antw van mirjamvdkamp :)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 01:06

Oh nu begrijp ik je (het is laat:+) ze eet indd ook de poep van andere honden, op straat! Ik laat het ook absoluut niet toe, op het moment dat ze erop duikt laat ik haar direct volgen, wat dan ook wel perfect gaat, maar ze blijft het onweerstaanbaar vinden....

Het is overigens niet zo dat ze de hele route afgeleid is door alle drollen, maar mocht ze een verse tegenkomen :9

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 01:16

mirjamvdkamp schreef:
Het eten van str*nt kan verschillende oorzaken hebben:
1. gedrag, dit dus direct afleren
2. Tekort aan een bepaald voedingstof? Hond heeft nog behoefte aan bepaalde voedingsstoffen.
Daarnaast wil ik zeggen dat elk voer aan een minimaal eisen voldoen. Natuurlijk kan het wezen 1 voer beter is als de anders, maar dat heeft dan met de kwaliteit van de grondstoffen.

Dieren eten vaak de uitwerpselen, omdat dit nog geurt naar het voer wat het dier krijgt, bij onvoldoende vertering. Het kan dus soms aantrekkelijk voor die dieren zijn om het op te eten.

Om nog even terug te komen op deze post: kan het er mee te maken hebben dat ze niet goed kauwt? Haar tandjes zijn nog niet volledig door, kiezen zijn ook nog vrij kort, en haar brokken worden nu niet geweekt. je zegt niet goed verteert, wellicht is voer weken dan een optie? omda tze teveel hele brokken doorslikt? (bedenk ik me ook zomaar even om 1 uur snachts :+ )

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 01:24

Ik heb ooit begrepen dat het voeren van een stukje eierkoek goed zou kunnen helpen. In eierkoeken zit ammoniak (net als in poep) en met af en toe een stukje koek zou aan de behoefte aan ammoniak voldaan moeten zijn. Misschien proberen?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 01:27

Consort schreef:
Ik heb ooit begrepen dat het voeren van een stukje eierkoek goed zou kunnen helpen. In eierkoeken zit ammoniak (net als in poep) en met af en toe een stukje koek zou aan de behoefte aan ammoniak voldaan moeten zijn. Misschien proberen?

bedankt voor je tip, die kwam ik net toevallig ook via google tegen :P
Ik neem jullie tips zeker mee, ik ga dit topic er morgen ook even bij pakken, en dan de DA bellen..
Ik ga niet zomaar koeken geven haha, maar neem alles zeker mee, en dan gaan we verder kijken,
na alles wat ik nu al gelezen heb lijkt overstappen van voer mij sowieso een goed idee :j Alleen welk voer, dat wordt weer een nieuwe zoektocht :P

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 01:35

Ik kan wegens gebrek aan goed toetsenbord niet lang typen, maar geloof me; Pedigree is troep. Ook Royal Canin of Eukanuba (?) zal ik niet snel geven. Hierboven is al een brokkenvergelijksite gepost, ga daar eens lekker snuffelen.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 01:36

Inderdaad even een goede blik op je voer (laten) werpen.

Daarnaast is het gedeeltelijk een instinct van met name teefjes. Het nest moet ten slotte schoon gehouden worden. Normaal doet mams dit, maar nu is ze alleen en moet zij het dus doen. Dat dat in deze moderne wereld niet nodig is en dat ze er eigenlijk al te oud voor is, maakt haar dan niet zoveel uit. Dus een duidelijke 'Nee' erbij is ook niet misplaatst.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 01:41

Shahazai schreef:

Daarnaast is het gedeeltelijk een instinct van met name teefjes. Het nest moet ten slotte schoon gehouden worden. Normaal doet mams dit, maar nu is ze alleen en moet zij het dus doen. Dat dat in deze moderne wereld niet nodig is en dat ze er eigenlijk al te oud voor is, maakt haar dan niet zoveel uit. Dus een duidelijke 'Nee' erbij is ook niet misplaatst.

Klinkt idd heel logisch :j Tot nu toe heb ik haar alleen afgeleid. Haar laten volgen als ze dit doet, ze gehoorzaamt dan wel direct, maar het gaat er niet uit. Toch ook maar gaan corrigeren dan.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 02:34

Shahazai schreef:

Klopt, bij onze labradors zie je heel duidelijk het verschil.
Ene hond heeft een moeder gehad die tot in den treure het nest "schoon maakte" en die eet dus zelf ook poep als een ware labrador.
Jongste heeft een moeder gehad die het schoonmaken van het nest al heel snel voor gezien hield, jongste heeft dus nooit geleerd om poep te eten dus zij doet dit zelf ook niet