De bench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marielle231

De bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 17:55

las net een topic over een pupje die jankt s'nachts en het viel me op dat er veel mensen struikelen over het gebruik van een bench.

om het topic daar niet te vervuilen dacht ik ik open een topic en eens kijken wat jullie vinden van het bench gebruik.

Om zelf dan maar even te beginnen.

Zelf heb ik een bench in de schuur staan, voor mijn rottweiler heb ik hem ooit moeten gebruiken in zijn jongere jaren.
Rond de 6 maand kreeg hij ontzettend veel last van verlatingsangst.
Dit uite hij door huilen ( als een wolf) en het hele huis onder plassen/poepen ook al was hij net uitgeweest, door dat bevuilen van het huis heb ik een bench aangeschaft, hier zat hij in als wij even weg moesten.
Moet zeggen het heeft niet geholpen want ook daar liet hij het gewoon lopen, dus na de training om die angst eruit te krijgen is er een 2de hond bij gekomen en toen was de angst ook weg :+ dus bench vertrok de schuur in.

De bench word hier alleen nog gebruikt voor opvanghondjes.
dit omdat ze helemaal niks gewend zijn in huis en 9 van de 10 keer graag slopen.
Bench staat dan in de kamer in de buurt van mijn andere hond, of anders in de slaapkamer naast mij.

Waarom gebruiken jullie een bench? of waarom juist niet?

kimmie261

Re: De bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:26

hier worden er geen benchen gebruikt,de dag dat ik mijn honden in zo'n kooitje moet stoppen,hou ik op met honden houden..

now way dat ooit 1 van mijn dieren in zo'n kooi wordt opgesloten...niet als pup en zeker niet als volwassen hond...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:39

Wat zijn je argumenten daarvoor, kimmie261?
Just curious :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:43

omdat een hond niet in een kooitje hoort,een hond is een roedeldier,geen dier wat je ergens in eenzaamheid in een kooi moet opsluiten...

en dan nog wel formaat kooi,de grootste,die te klein bevonden wordt om een konijn in te houden...en daar houden wij dan honden in?? neehh onmogelijk,niet goed te praten ook...

wil je een hond ergens in opsluiten maak dan een kennel in ieder geval zoveel bewegingsvrijheid dat deze wat kan lopen,rechtop staan,ruim draaien enz...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:47

Eens met kimmie261, alhoewel ik wel kan begrijpen dat men de bench gebruikt als hulpmiddel in gevallen zoals TS bijvoorbeeld beschrijft.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:55

toen ik mijn eerste dogo kreeg,nam die zijn eigenste kooi mee,daar zou hij in slapen en inderdaad dat deed ie ook,en ik vond het zooo geen gezicht,zo'n stoere hond in een kooi???

het dat ding opgevouwen en weggegooit...weg ermee..lelijk onhandig onding....

en nu,het afgelopen jaar...rottweiler nr 4 met kromme poten die opgevangen wordt omdat die arme dieren dag en nacht in zo'n kooi liggen :n ,ik kan er zo verdrietig om worden....en gekke is he,dat alle 4 de honden het echt prima doen zonder kooi,ze slopen niet,zijn zindelijk,waarom dan wel een hond in een kooitje opsluiten??

kan echt niet begrijpen dat mensen een kooi willen hebben in huis voor een hond,echt niet :n ,begin dan gewoon niet aan een hond...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:03

kimmie261 schreef:
toen ik mijn eerste dogo kreeg,nam die zijn eigenste kooi mee,daar zou hij in slapen en inderdaad dat deed ie ook,en ik vond het zooo geen gezicht,zo'n stoere hond in een kooi???

en nu,het afgelopen jaar...rottweiler nr 4 met kromme poten die opgevangen wordt omdat die arme dieren dag en nacht in zo'n kooi liggen :n ,ik kan er zo verdrietig om worden....en gekke is he,dat alle 4 de honden het echt prima doen zonder kooi,ze slopen niet,zijn zindelijk,waarom dan wel een hond in een kooitje opsluiten??

kan echt niet begrijpen dat mensen een kooi willen hebben in huis voor een hond,echt niet :n ,begin dan gewoon niet aan een hond...

maw, jij ziet het gewoon als een gevangenis.

maar wat als je een hond hebt, die continue dingen sloopt in huis, als jij er zelf niet bent?
terwijl als jij er wel bent, gewoon braaf is. :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:09

Wij hebben wél een bench in huis staan en néé daar doen wij onze hond niet zelf in, maar hij gaat daar soms zelf in liggen. Het is zijn plekje
om 'rust' te hebben als hij daar behoefte aan heeft.
Toen ons hondje nog een pup was en wij moesten even weg, dan deden wij hem daar wél in.
Hij heeft er niets onder geleden en liep zelf de bench in. Dat was vertrouwd voor hem, dus waarom niet!!!
Maar ik doe onze hond nooit de bench in als wij een aantal uren weg zijn of moeten werken. Hij loopt altijd
los rond, kan gaan waar hij wil, mag boven op bed gaan liggen (wat hij graag doet :D ), maar de benach staat er wel voor als hij
er in zou willen.

Veel honden hebben behoefte aan een eigen plekje en daar is een bench ideaal voor! :j

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:10

Oh dit is een leuke discussie.

Ik vind dat je een bench alleen als hulpmiddel moet zien. Het is geen middel om je hond een halve dag in weg te moffelen.
Wij hebben er eentje staan, voornamelijk altijd open.
We hebben hem als box gebruikt toen onze Lola pup was. Dat wil zeggen, nadat Lola gegeten, gedronken gespeeld, geplast en gepoept had mocht ze in de bench een dutje doen. Ze was dan al zo moe dat ze lekker kon slapen. Ikzelf heb gekozen voor een dichte Vari-kennel en niet voor een ijzeren bench.
Voor een pup kan een huis of tuin erg gevaarlijk zijn, zeker als je er niet met je neus bovenop zit.
Om ongelukken te voorkomen ging Lola dus af en toe een uurtje of 2 slapen in de vari-kennel.

Nu gebruiken we hem als Sorry een botje wil kauwen. Sorry is een hondje uit Singapore die te kampen had met ernstige gedragsproblemen zoals angstagressie en bezitsagressie. De angstagressie is er zo goed als uit, de bezitsagressie ten opzichte van ons ook. Helaas is dit ten opzichte van Lola of de katten niet veel beter geworden.
Ook wil onze Knorrie af en toe gewoon rust. Ze gaat dan zelf voor de kennel staan en die doe ik dan voor haar open zodat ze er in kan. Ze kan er heerlijk op zichzelf een botje wegkauwen of een dutje doen.
Ze meld zich wel als ze eruit wil en dan laat ik haar eruit. We kunnen Sorry niet gewoon even in een aparte kamer doen want ze maakt alle deuren open. De varikennel staat in het kantoor van mijn vriend, als Sorry er in wil dan maakt ze de deur van het kantoor open en gaat ze voor de kennel staan.
Dat ding is echt het Walhalla voor haar.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:16

hier een voorstander van de bench maar heb wel 2 honden en geen bench op staan in huis (wel 6 maten benchen in mijn bezit). waarom voorstander? Heb mijn pup veilig alleen kunnen laten in het begin en mijn volwassen herplaatsers ook. Al mijn honden zijn/waren er stuk voor stuk dol op. Mijn pup was met 6 maanden volledig uit de bench en heeft nooit gesloopt of verlatingsangst gehad. Gewoon rustig geleerd alleen te zijn in beperkte ruimte waar hij alles mocht doen wat hij wilde en waar hij vooral overzicht had zodat hij rustig was omdat het allemaal vertrouwd was en hij niets vreemds uit kon halen of van kon schrikken.

Hier is de bench ook altijd de plaats geweest waar ze allerlei gore botjes mogen kauwen en eten. Immers zijn hondenkleden erin die best vies mogen worden. Toen hij rustig in de bench alleen kon blijven zijn we begonnen met in beperkte ruimte met bench los te laten en dit uit te breiden. Nu loopt hij al vanaf 6 maande nleeftijd (is nu 2.5 jaar) los door huis zonder problemen.

2 jaar geleden kwam mijn andere hond hier. HIj was toen 3.5 jaar en wij wisten niets van hem. Dus 's nachts en bij alleen zijn in bench gedaan. Ook omdat de honden ook aan elkaar moesten wennen en er zo geen gevaarlijke situaties konden ontstaan. Na een maand en rustig afbouwen was de bench weer uit huis.

Nu is de hond die ik vanaf pup heb 7 weken geleden geopereerd aan LPC aan beide schouders. Dus toen weer de bench op gezet want hij moest volledige rust nemen. Geen enkel probleem vond hij het. Ging er braaf in en liggen slapen. Inmiddels is de bench weer 2 weken weg omdat hij weer los in huis kan lopen.

Overigens zijn de honden hier ohoogstens 6 uur per week alleen thuis overdag en dat is al veel. Dus ging het in de bench zitten alleen over 's nachts. Heb altijd een bench die veel te ruim is met mogelijkheid warm of koel te liggen en water erin en eventueel speelgoed of veilig kauwmateriaal.

Mensen die een hond overdag 8 uur en 's nachts in de bench doen vind ik (sorry voor sommigen) schandalig. Je moet zelf maar eens 16 uur op een dag in beperkte ruimte door moeten brengen!!!!

Maar zoals hier boven kromme poten door bench?? Dan is het echt misbruik geweest want mijn honden konden echt geen kromme poten krijgen door de bench hoor. Een bench is naar mijn idee pas goed als de hond goed kan staan, zitten, liggen en draaien en kan kiezen tussen warm/koud liggen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:25

Ik heb wel een bench gehad toen ik mijn hond als puppy kreeg.
Omdat iedereen aanraadde dat het heel goed zou zijn hem eraan te wennen.
Maar hij vond het vreselijk in de bench dus ik heb toen de bench weer verkocht na een paar maanden.
Ik heb nooit geen enkel probleem gehad dat mijn hond niet in een bench gaat.

Ik ken ook iemand bij wie de hond de hele dag in de bench zit als die persoon gaat werken.
Dat vind ik echt zielig en zo zou ik zelf geen hond willen.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:31

Onze honden zitten ook in een bech, doen ze eigenlijk uit zichzelf het is 'hun' plekje. Vanaf het begin afgesproken dat wij nooit in de bench komen zodat ze het ook gaan zien als een rustplekje.
Onze hond wil in de avond niet eens meer naar binnen als het een beetje warm is, hij ligt het liefst in de bech, schopt alle dekens aan de kant en gaat lekker op de koude vloer liggen.

Ik zie het probleem niet van een bech. Het enigste wat onze honden er in doen is slapen en er vrijwillig in liggen. Ze lopen de hele dag buiten en binnen er is altijd iemand thuis dus het is niet zo dat ze er in opgesloten worden. Rond 12 uur gaan ze naar bed en 's morgens om half 7 er weer uit, als ze dat al willen meestal gaan ze gelijk weer verder tukken als ze het eten op hebben en geplast hebben.

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:31

Wij hebben er wel gebruik van gemaakt toen onze Jack Russell een puppy was.
Maar nu echt niet meer. Hij is nu 14 en heeft nergens last van dat hij in de bench heeft gezeten.

Ik vind dat het wel moet kunnen als je 10 minuten weg bent naar de buren suiker halen. Maar een hele dag? Nee, dat ook weer niet.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:34

Ik heb mijn hondje niet in een bench zitten, onze hond van bijna zes, gaat eigenlijk overal mee naartoe en zit nooit alleen. 's avonds slaapt hij bij ons op bed aan het voeteneind op een kleed. In de woonkamer heeft hij een grote mand met een heerlijk kussen die hij alleen opzoekt als hij rustig wil slapen|( , en tijdens het eten als het moet :D

Wij hebben onze hond nu 7 weken en was niet anders gewend dan de hele dag en nacht in de bench te liggen.
De vorige eigenaars hadden 10 honden, allemaal ongeholpen (reuen en teefjes) en woonden in een tussenwoning en mochten dan om ste beurt uitg de bench. Ik vind niet dat hij dat nu noch verdiend en mag dus lekker vrij rondlopen.

Moct het voorkomen dat Spike echt niet mee kan, dan gaat hij of in de boerderij met de andere 2 honden of bij mijn schoonmoeder die ook 2 honden heeft.
Laatst bijgewerkt door Buffelo op 03-05-11 19:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:35

wij hebben vanaf het begin een bench gehad voor onze jack russell. We hadden een grote maat bench gekocht, maat grote retriever, dus hij had echt z'n eigen kamertje. overdag stond de bench open, met een dekentje, een mand, en een knuffel leeuw er in. 's nachts ging hondje er in met een bakje water, deurtje dicht, en hond kroop tegen de leeuw aan en ging heerlijk slapen. Hij heeft geloof ik de eerste week een paar keer gepiept, maar toen hij door kreeg dat iedere ochtend er weer mensen beneden kwamen, hield dat ook gauw op.
Nu staat de bench er nog steeds, zonder leeuw, bakje water of mand, maar met een dons dekbed (meneer is verwend) en de deur staat altijd open. Hij heeft een mandje bij de bank, maar hij ligt net zo lief in z'n donzen paleisje in de bench. Hij gaat alleen in de bench met deur dicht als er een vriendje van m'n broertje of zusje komt spelen die als de dood is voor honden, verder blijft de deur altijd open. Ook als iedereen het huis uit is (wat eigenlijk nooit langer dan 2-3 uur is) blijft hij gewoon open, soms ligt hij in de mand, soms in de bench, soms op het kleed.

Maar mensen die hun hond de halve dag in de bench opsluiten, dat vind ik niet kunnen, daar hebben ze toch echt veel te weinig ruimte voor.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:37

Vroeger gebruikten wij de bench wel. Onze hond springt deuren open en vertrok vrolijk naar boven als ze alleen thuis was, om op onze bedden te gaan liggen. Verder vrat ze ook wel eens dingen aan, en daar zaten wij gewoon niet op te wachten. Dit is een probleem in de opvoeding, waar wij gelukkig niet verantwoordelijk voor waren. We hebben haar met 1,5 uit het asiel gehaald.
Na een tijdje ging ze minder dingen opeten en mocht ze eigenlijk toch wel naar boven (mijn zus nam haar stiekem mee naar haar slaapkamer, en ze komt alleen in die kamer, dus dat is niet echt een probleem meer). De bench heeft nog een tijd in de kamer gestaan, maar werd alleen gebruikt als ligplaats voor 's avonds, wanneer ze er zelf in ging liggen. Ze heeft ook een mand in de zithoek staan, maar soms lag ze toch liever in de bench.
Sinds een tijdje is de bench weg. Ik heb liever niet meer dat ze erin kruipt, omdat ze met haar 15 jaar niet altijd even soepel overeind komt, en ik de indruk heb dat ze moeilijker uit de bench kwam dan uit haar mand. Dus de bench staat nu in de kelder.

Ik vind niet dat wij de bench verkeerd hebben gebruikt. Het was gewoon niet anders. Ze vrat echt alles op (tot complete geurkaarsen aan toe!) om haar ook tegen zichzelf te beschermen ging ze wel eens in de bench. Onthoud hier wel dat mijn moeder weinig werkt, en maximaal 3 uur achter elkaar van huis is. Maximaal! Verder woonde ik toen ook nog in Zwolle en was ik 's middags ook veel thuis. Lang zat ze nooit alleen in de bench.

Liever gebruikten we hem niet natuurlijk, daarom is dat deurtje al in geen jaren meer dicht geweest ;) .

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:37

Ik heb 7 jaar geleden mijn eerste hond gekocht en bewust besloten dat ik geen bench wilde.
Wij hebben een keuken die afsluitbaar is zeg maar. Daar hebben wij de eerste maanden zijn mand gehad. Daar was het altijd rustig, en als wij weg gingen konden we deze afsluiten zonder dat hij "Opgesloten" zat.
Na enkele maanden hebben wij die deur gewoon open kunnen laten en geniet hij nu lekker van zijn veeeeeeeeeeeeeeels te grote mand.
Wel snap ik in sommige gevallen dat een Bench een uitkomst kan zijn! Maar ik zie er het nut bij mijn hond niet van in!

Wél heb ik er écht een hekel aan als mensen hun hond de halve dag en nacht in een bench proppen onder het motto: hij sloopt alles en loopt in de weg en noem het maar op...
Ja sorry maar dat is dan toch enigzins een kwestie van opvoeden in mijn ogen!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:39

Nee ik gebruik geen bench. Ik heb mijn woonkamer puppy proof gemaakt. Een bench vind ik over het algemeen volkomen overbodig iig voor mijn pup. Hij was snel zindelijk, kan prima even alleen zijn en sloopt niet. Stel hij moet toch iets doen of wordt misselijk dan moet hij daarna nog een tijd in die stinkende bench liggen... Nee hoor, dan ruim ik het liever s'ochtends gewoon even op dan dat hij in zijn eigen rotzooi moet zitten. Een pup moet gewoon zo snel mogelijk leren dat binnen geen plekje is om te plassen of poepen bench of niet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:40

Ketaki schreef:
kimmie261 schreef:

maw, jij ziet het gewoon als een gevangenis.

maar wat als je een hond hebt, die continue dingen sloopt in huis, als jij er zelf niet bent?
terwijl als jij er wel bent, gewoon braaf is. :)

ik heb honden gehad die vreselijk sloopten,daar heb ik toen een hele grote kennel voor gemaakt in huis,zo groot als een grote kamer ,waar ze met zijn 2tjes inzaten,waar ze in mochten slopen wat ze wilde,en waar ze in konden spelen/dollen,slapen,en gewoon bewegen,zou nooit of te nimmer een hond zijn bewegingsvrijheid afnemen :n

en voor de mensen die een bench hebben staan die gewoon open staat,een mandje voldoet ook hoor,lijkt wel alsof die dingen niet meer bestaan tegenwoordig...

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:41

@Kimmie, nou inderdaad ik vind het vreselijk als ik zo'n hond in een te kleine bench zie... Dat ie bij wijze van spreken moet bukken als hij rechtop zit.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:42

Bij ons staat er én een bench én een mandje én een dekentje.
Dus waarom is een bench zo 'slecht' in jou ogen? Als een hond dat nou fijn vind om daar lekker in te kunnen liggen, om daar zich 'veilig' te voelen. Geen probleem toch? Het is geen strafhok ofzo.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:43

mijn ouders hebben een mand staan waar de hond in kan hoor :)

maar goed, hij kan zelf ook de deur van de woonkamer naar de gang zelf openmaken, dus tja, ruimte zat he :D

@kimmie261 ik snap jouw punt.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:46

Ik heb geen manden, mijn honden liggen gewoon op de bank of op bed.
Ik moet alleen iets hebben dat ik af kan sluiten wanneer Sorry een botje wegkauwt.
Mijn honden sluit ik geen uren op, sterker nog, ze lopen de hele dag in en uit het huis en de tuin.
De varikennel is er puur voor de veiligheid van de rest van bewoners als Sorry een bot heeft.

Je krijgt haar dan zelfs niet uit de bench als ze daar geen zin in heeft. We stoppen haar er ook niet in, ze geeft zelf aan dat ze er in wil en ramt tegen het deurtje aan met haar poot wanneer ze er uit wil.
Soms ligt ze er een kwartiertje in, soms krijgen we haar er na een uur pas met een boel gemopper van haar kant uit.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:47

Wij hebben een bench geleend want m'n moeder vond het nodig.
Ik geloof dat hij er twee keer in heeft gezeten. Als een debiel ging hij dan janken en paniekerig doen omdat hij er niet uit kon. Dag bench :wave:
Hij heeft er nog een heel tijd gestaan, open. Dan ging hij er al amper in. Hoogstens om een beetje te klieren als hij zich verveelde. Hij ging er niet echt in liggen en het deurtje moesten we niet dicht doen.
Ik denk over benches net als stallen maar dat is weer een andere discussie die ik hier maar niet begin. Voor mij geen bench en ook geen excuus voor een bench.
Als je beest sloopt en doet als je er niet bent moet je het oplossen en dat is niet hondje in een kooitje doen.
Mijn mening.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:48

kimmie261 schreef:
en voor de mensen die een bench hebben staan die gewoon open staat,een mandje voldoet ook hoor,lijkt wel alsof die dingen niet meer bestaan tegenwoordig...

Ja, die voldoet ook, maar toch kiezen zowel onze volwassen boxer als onze bordeauxdogpup regelmatig voor hun bench in plaats van hun mand, dekentje of bank.