De (htk) poes van mijn tante is zo rond de 11 jaar oud, niet de aller jongste meer dus. Toen zij nog wel jonger was, is zij geholpen zodat ze veilig naar buiten kon, zonder de kans zwanger te raken. In al die jaren is dat allemaal goed gegaan en is zij nooit zwanger geweest..
Het is een poes die veel buiten was. Zo was ze steeds twee weken weg, dan weer een week thuis en daarna zag je haar zo weer een week niet. Totdat ze op een gegeven moment helemaal niet meer terug kwam.. Wij dachten dat ze was overleden, maar nee. Afgelopen winter stond ze ineens weer voor de deur. Eerst dachten we, dat het een andere poes was maar deze poes had ook precies hetzelfde knikje in de staart en na alles vergeleken te hebben bleek het dus gewoon dezelfde poes te zijn! Want deze poes luisterde ook naar haar naam, Moosie.
Sinds dat ze terug is, blijft ze dichterbij huis en is steeds maar eventjes buiten en komt daarna weer gezellig binnen zitten. Afgelopen tijd stond er steeds een kater voor de deur te krijsen totdat Moosie weer naar buiten kwam.
Moosie werd steeds dikker en dikker en ook haar tepels werden groter en dikker. Gister heb ik haar nog gezien en zei ik tegen mijn tante, is ze zwanger ofzo? Ze is zo dik!
"Nee dat kan niet, want ze is geholpen!".
Vandaag op een verjaardag hadden we het er weer over, en dachten we dat ze gewoon schijnzwanger was. Totdat mijn tante thuis kwam en ons opbelde dat ze al een kitten geworpen had! Hoeveel het er nu zijn weet ik niet, maar ze was aardig dik.
Mijn tante heeft gelijk weer de foto's erbij gepakt, om nogmaals te kijken of het écht wel Moosie was.. En ja, het is écht Moos.
Denk je dat je het goed doet, zit je alsnog met een poes en kittens thuis!
Ik weet dat ze tegenwoordig alles eruit halen als je poes geholpen wordt, maar dat was vroeger blijkbaar dus anders? Is de ei-leider niet goed afgesloten ofzo?
Ik weet zeker dat mijn tante goed voor de kittens zal zorgen en er een geschikt huisje voor zal gaan zoeken, daar maak ik mij geen zorgen over.
Echt zo bizar..

heel vreemd was dat