hond mischien gedekt wat te doen nog..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

hond mischien gedekt wat te doen nog..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 17:31

vanmiddag zag mijn dochter dat er een vreemde hond mijn hond aan het dekken was achter het huis
waar die vandaan komt geen idee nooit eerder gezien
mijn hond is loops geweest bloed nu al 5 dagen niet meer
volgens mijn dochter hadden ze niet vast gezeten ze rende erop af ....en de hond vloog ons erf af
ik hoop dat er niks gebeurd is....
nu is mijn vraag
kan ze gedekt zijn als hij in haar gezeten heeft zonder vast te zitten ?
en wanneer kan ik ermee naar de dierenarts om te laten kijken of er wat in zit en om het weg te laten halen
kan dat gelijk of moet ik daarop een week of langer mee wachten
wanneer is zoiets zichtbaar ?
wij wonen vrij af en op ons terein komen nooit vreemde honden
stond er dus ook echt van te kijken
ben er dus ook echt niet blij mee
Laatst bijgewerkt door ironic__ op 28-04-11 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Re: hond gedekt wat te doen nog..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:33

Zover ik weet moeten ze voor een bevruchting vast gezeten hebben.
Pas dan word de teef bevrucht,dan komt het sperma vrij.[dat is wat ik weet hoor].
En ál zouden ze vast gezeten hebben,hoeft de hond nog niet zwanger te zijn.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 17:34

gohya schreef:
Zover ik weet moeten ze voor een bevruchting vast gezeten hebben.
Pas dan word de teef bevrucht,dan komt het sperma vrij.[dat is wat ik weet hoor].
En ál zouden ze vast gezeten hebben,hoeft de hond nog niet zwanger te zijn.

ik hoop dat je gelijk hebt...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:38

Mijn teef was ook gedekt door een vreemde hond,ze was hier ontsnapt uit de tuin.Ik ben haar gelijk gaan zoeken en trof haar toen en paar honderd meter verder aan,ze zat vast aan een hond.Hoelang ze vast heeft gezeten weet ik niet maar erg lang kan het niet geweest zijn,maar ze was niet drachtig gelukkig.
Ik denk dat je je dus niet bezorgd hoeft te maken,maar neem anders contact op met je DA,en stel hem dezelfde vraag?dan ben je eventueel nog meer gerust gesteld.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 17:42

gohya schreef:
Mijn teef was ook gedekt door een vreemde hond,ze was hier ontsnapt uit de tuin.Ik ben haar gelijk gaan zoeken en trof haar toen en paar honderd meter verder aan,ze zat vast aan een hond.Hoelang ze vast heeft gezeten weet ik niet maar erg lang kan het niet geweest zijn,maar ze was niet drachtig gelukkig.
Ik denk dat je je dus niet bezorgd hoeft te maken,maar neem anders contact op met je DA,en stel hem dezelfde vraag?dan ben je eventueel nog meer gerust gesteld.

ga ook zeker meer informatie inwinnen
ben nu al wat meer gerust gesteld
ik dacht ook altijd dat ze vast moesten zitten
het zal waarschijnlijk ook wel niks zijn maar schrok ervan
ook geen idee waar die hond ineens vandaan kwam

Thirty

Re: hond mischien gedekt wat te doen nog..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:50

Even de DA bellen over de termijnen en wanneer je het af kan laten spuiten. Wel een verstandige beslissing trouwens.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:46

teef kan zeker gedekt worden zonder vast zitten. Heb al van vele fokkers gehoord dat ze zonder vast zitte (koppeling) toch 10 pups hadden bijv.
Echter heeft ze al 3 weken gebloed en toen 5 dagen niet of was ze precies op de dekrijpe dagen (dan vloeien ze ook minder volgens mij).

Zou idd even een dierenarts inlichten hier over. Afspuiten kan maar is enorme troep overigens. Zou er zelf voor kiezen om te laten steriliseren als ik zeker weet dat ze drachtig is en dan nog zo vroeg mogelijk doen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:49

Inderdaad, een teef kan bevrucht worden zonder koppeling. Ik zou het laten afspuiten.
Verschrikkelijk vreemd dat het kon gebeuren trouwens.

MamboBeachJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:51

Het zal misschien een enkele keer voorkomen dat als ze niet vast hebben gezeten, ze toch gedekt is. Op de hoeveelste dag was dit nu?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:59

Dracht aantonen kan pas bij 30 dagen (dan ben je al op de helft). Of afspuiten kan betwijfel ik, je kunt een hond ook niet loops spuiten tenslotte. En dat is wat je met afspuiten van een drachtige merrie doet, je spuit ze hengstig.
DA kan je het beste adviseren hierin. Wil je sowieso niet fokken is de makkelijkste oplossing teef nu gewoon te laten steriliseren.
Vruchtbare dagen zijn gemiddeld van dag 9 - 15 na het begin van het vloeien. Teef is in feite maar 1 dag vruchtbaar, en dat is meestal 1 of 2 dagen na het stoppen van het bloeden. Als jouw hond 5 dagen niet meer gebloed heeft kan ze net nog in de vruchtbare periode gezeten hebben, maar mogelijk zat ze er al overheen.
Koppeling is idd niet nodig voor dracht.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:06

Als de teef onervaren is en het toeliet dan is de kans zeer groot dat ze opneemt ondanks dat ze niet gekoppeld zijn.

De dierenarts kan een injectie geven die de dracht afbreekt maar dan zo snel mogelijk

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 21:08

MamboBeach schreef:
Het zal misschien een enkele keer voorkomen dat als ze niet vast hebben gezeten, ze toch gedekt is. Op de hoeveelste dag was dit nu?

de vijfde dag na bloeden

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 21:09

Wilawander schreef:
Als de teef onervaren is en het toeliet dan is de kans zeer groot dat ze opneemt ondanks dat ze niet gekoppeld zijn.

De dierenarts kan een injectie geven die de dracht afbreekt maar dan zo snel mogelijk

kan de dierenarts nu al zien of er wat inzit ?
of geeft hij de injectie dan op de gok ?
ik ga morgen wel bellen heb veel vragen

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 21:12

Ibbel schreef:
Dracht aantonen kan pas bij 30 dagen (dan ben je al op de helft). Of afspuiten kan betwijfel ik, je kunt een hond ook niet loops spuiten tenslotte. En dat is wat je met afspuiten van een drachtige merrie doet, je spuit ze hengstig.
DA kan je het beste adviseren hierin. Wil je sowieso niet fokken is de makkelijkste oplossing teef nu gewoon te laten steriliseren.
Vruchtbare dagen zijn gemiddeld van dag 9 - 15 na het begin van het vloeien. Teef is in feite maar 1 dag vruchtbaar, en dat is meestal 1 of 2 dagen na het stoppen van het bloeden. Als jouw hond 5 dagen niet meer gebloed heeft kan ze net nog in de vruchtbare periode gezeten hebben, maar mogelijk zat ze er al overheen.
Koppeling is idd niet nodig voor dracht.

ik heb 1 reu laten castreren en voor hem ging ze staan met haar staart opzij
mijn reu had geen intresse maar zag wel dat zij wou
maar nooit verwacht dat ik op mijn terein achter het huis een vreemde hond zou aantreffen
heb geen directe buren dus verwacht dat ook niet
mijn buren van stuk verderop hebben een jack russel
dit was een doberman
ik heb een mastino trouwens

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:14

hoe lang was ze al loops?

Het verstandigste is om op 4 weken na de dekking naar je dierenarts gegaan en te laten controleren op dracht. Is ze drachtig. Kan ze op dat moment een prik krijgen ter onderbreking.

En idd zonder koppeling kan er ook een geslaagde dekking zijn, maar de kans is kleiner.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 21:15

Wilawander schreef:

ja ze is onervaren nooit een nestje gehad
en omdat ik een reu heb die gecastreerd is .... ook geen combinatie trouwens chihuahua x mastino.... maar oke
wil ik de problemen ook niet
en steriliseren blijkt zon rot ingreep te zijn bij een teef
en aangezien ik verder geen last van reuen heb hier thuis dacht ik dan is er niks aan de hand
maar blijkbaar zag ik dat verkeerd

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 21:17

ijsklontje schreef:
hoe lang was ze al loops?

Het verstandigste is om op 4 weken na de dekking naar je dierenarts gegaan en te laten controleren op dracht. Is ze drachtig. Kan ze op dat moment een prik krijgen ter onderbreking.

En idd zonder koppeling kan er ook een geslaagde dekking zijn, maar de kans is kleiner.

en op de helft van de dracht kan dat ?
ik zit niet echt op mastino x doberman pups te wachten en inderdaad kunnen er mischien 10 zijn
niet aan denken gewoon pfff

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:27

Voorheen deden dierenartsen nog weleens een hormooninjectie geven 24 uur na de dekking en op de 4de dag nadien maar dat gaf volgens mij soms nogal wat complicaties. Tegenwoordig kunnen er ook injecties gegeven worden op de 3de en 5de dag nadien met een product van Intervet (precieze naam even kwijt). En anders is het pas op 40 dagen nadien een injectie die gegeven kan worden voor abortus op te weken.

Kortom, ik zou morgen gewoon even je dierenarts bellen om te vragen of hij één van deze methodes hanteert :-D

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 21:29

AngelofLove schreef:
Voorheen deden dierenartsen nog weleens een hormooninjectie geven 24 uur na de dekking en op de 4de dag nadien maar dat gaf volgens mij soms nogal wat complicaties. Tegenwoordig kunnen er ook injecties gegeven worden op de 3de en 5de dag nadien met een product van Intervet (precieze naam even kwijt). En anders is het pas op 40 dagen nadien een injectie die gegeven kan worden voor abortus op te weken.

Kortom, ik zou morgen gewoon even je dierenarts bellen om te vragen of hij één van deze methodes hanteert :-D

ga morgen gelijk informatie inwinnen en dan kijken wat het beste is

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:32

Is er niet zoiets als een morging after pil voor honden?

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:32

ja voor heen was er een middel dat op 2 dagen kort na de dekking toegediend werd. Dat is uit de handel. Nu is er een nieuw middel dat tot en met 4 weken dracht toegediend kan worden. Omdat de kans op dracht klein is, kun je beter afwachten tot op 4 weken na de dekking en dan kijken of ze idd drachtig is. Dit nieuwe heet Alizin.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:33

Overigens bestaat er tegenwoordig ook de mogelijkheid in verschillende klinieken om de hond laparoscopisch te steriliseren. Hier zitten veel voordelen aan tegenover de 'gewone sterilisatie'. Je kan er via google wel het een en ander over vinden!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:33

ironic__ schreef:
Wilawander schreef:

kan de dierenarts nu al zien of er wat inzit ?
of geeft hij de injectie dan op de gok ?
ik ga morgen wel bellen heb veel vragen

Nee maar wordt vaak gedaan met het verdacht op.

Ik zou er ook over denken om de teef te castreren. Je hoeft hier dan geen zorgen meer over te maken, en ook geen kans meer op baarmoederonsteking en veel minder kans op mamatumoren.

MamboBeachJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:37

Ik denk dat de kans dan erg klein is maar je weet het nooit! Laat je weten hoe of wat?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 21:46

MamboBeach schreef:
Ik denk dat de kans dan erg klein is maar je weet het nooit! Laat je weten hoe of wat?

ja ik laat weten hoe en wat
zoveel informatie .....
zit me gek te googlen :)
morgen weet ik meer