Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
gohya schreef:Mijn teef was ook gedekt door een vreemde hond,ze was hier ontsnapt uit de tuin.Ik ben haar gelijk gaan zoeken en trof haar toen en paar honderd meter verder aan,ze zat vast aan een hond.Hoelang ze vast heeft gezeten weet ik niet maar erg lang kan het niet geweest zijn,maar ze was niet drachtig gelukkig.
Ik denk dat je je dus niet bezorgd hoeft te maken,maar neem anders contact op met je DA,en stel hem dezelfde vraag?dan ben je eventueel nog meer gerust gesteld.
Wilawander schreef:Als de teef onervaren is en het toeliet dan is de kans zeer groot dat ze opneemt ondanks dat ze niet gekoppeld zijn.
De dierenarts kan een injectie geven die de dracht afbreekt maar dan zo snel mogelijk
Ibbel schreef:Dracht aantonen kan pas bij 30 dagen (dan ben je al op de helft). Of afspuiten kan betwijfel ik, je kunt een hond ook niet loops spuiten tenslotte. En dat is wat je met afspuiten van een drachtige merrie doet, je spuit ze hengstig.
DA kan je het beste adviseren hierin. Wil je sowieso niet fokken is de makkelijkste oplossing teef nu gewoon te laten steriliseren.
Vruchtbare dagen zijn gemiddeld van dag 9 - 15 na het begin van het vloeien. Teef is in feite maar 1 dag vruchtbaar, en dat is meestal 1 of 2 dagen na het stoppen van het bloeden. Als jouw hond 5 dagen niet meer gebloed heeft kan ze net nog in de vruchtbare periode gezeten hebben, maar mogelijk zat ze er al overheen.
Koppeling is idd niet nodig voor dracht.
Wilawander schreef:Als de teef onervaren is en het toeliet dan is de kans zeer groot dat ze opneemt ondanks dat ze niet gekoppeld zijn.
De dierenarts kan een injectie geven die de dracht afbreekt maar dan zo snel mogelijk
ijsklontje schreef:hoe lang was ze al loops?
Het verstandigste is om op 4 weken na de dekking naar je dierenarts gegaan en te laten controleren op dracht. Is ze drachtig. Kan ze op dat moment een prik krijgen ter onderbreking.
En idd zonder koppeling kan er ook een geslaagde dekking zijn, maar de kans is kleiner.
AngelofLove schreef:Voorheen deden dierenartsen nog weleens een hormooninjectie geven 24 uur na de dekking en op de 4de dag nadien maar dat gaf volgens mij soms nogal wat complicaties. Tegenwoordig kunnen er ook injecties gegeven worden op de 3de en 5de dag nadien met een product van Intervet (precieze naam even kwijt). En anders is het pas op 40 dagen nadien een injectie die gegeven kan worden voor abortus op te weken.
Kortom, ik zou morgen gewoon even je dierenarts bellen om te vragen of hij één van deze methodes hanteert :-D
ironic__ schreef:Wilawander schreef:Als de teef onervaren is en het toeliet dan is de kans zeer groot dat ze opneemt ondanks dat ze niet gekoppeld zijn.
kan de dierenarts nu al zien of er wat inzit ?
of geeft hij de injectie dan op de gok ?
ik ga morgen wel bellen heb veel vragen