Bijna me hondje kwijt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xTesske

Bijna me hondje kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 21:47

Vandaag ben ik toch zo erg geschrokken..
Toen ik thuis kwam van school zij me zus opeens mongley(hondje waar het op gaat) niet meer lopen.
Ik zag dat ze op de grond zat met haar achterpootjes over de grond en probeerde op te staan maar
ze kwam niet meer op...
Ik heb haar toen opgepakt en merkte dat ze erge pijn had omdat ze nogal een piepent geluidje maakte
en ze was heel warm en ademde zwaar..
Toen heeft ze ook 3/4 keer overgegeven het was meer alleen schuim..
Was met haar op de bank gaan zitten en toen 'liep' ze van me schoot af heel wankelend en viel telkens om.
Ze heeft toen een hele tijd op me schoot gelegen zwaar ademen, kwijlen, ze keer zeg maar heel 'doods' uit haar ogen.
Ik had gekeken of ze iets wou eten maar ze had totaal geen eetlust.
Na een tijdje ging ze weer wat ristiger ademen en koelde ze weer wat af.
Toen we gingen eten heb ik haar op een stoel in een handdoek naast me gelegd, een paar minutjes later keek ze weer wat beter uit haar ogen en had ze ook weer eetlust (hele erge zelfs), ze ging ook zitten en na het eten toen ge probeert om haar te laten lopen..
En wat denk je.. Ze huppelt naar me vader die iets lekkers in zijn hand heeft en gaat weer fijn op haar agterpootjes staan en al...

Het gaat hier om een (volgens mij) 9 jarige shih-tzu. Ze heeft ook ene knobbel op haar buik die een beetje paardkleurig werd onder de hele toestand..

Heeft iemand hier ervaring mee, herkend iemand dit, kan iemand me zeggen wat dit is?

Wij dachten thuis al aan, vergif gegeten , epeleptische aanval...

Ik ben trouwens zo blijf dat het weer goed met haar gaat!

LadyMadonna

Re: Bijna me hondje kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:49

pijn... schuim overgeven, paarse knobbel.... Voor mij meer dan genoeg redenen om hond in te laden en naar de DA te gaan

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:51

Waarom belde je geen DA op dit moment ?, als ik mijn hondje zo aantref is daar het eerste waar ik heen ga en ga ik niet rustig op de bank met haar zitten.
Naar de bult zou ik even laten kijken als ik jou was.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:51

Lijkt me verstandiger dat je dan naar een dierenarts gaat. Ik kan wel suggureren wat het is maar daar schiet je toch niks mee op. Wel vervelend om mee te maken, sterkte.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:53

Poeh ik was echt direct naar de DA gegaan :oo

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:53

tja, hoe moeten wij vanachter onze computer nu zeggen wat dit zou kunnen zijn!? :o?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ben het met stef eens, dat deze symptomen voor mij reden genoeg zouden zijn om onmiddellijk een bezoekje aan de DA te brengen....

gelukkig gaat het nu weer goed met je hondje, maar dit had volgens mij ook heel anders af kunnen lopen...

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:54

Wow .. en je gaat niet eens naar de DA ????? Sorry maar daar kan ik met mijn pet niet bij! Zoiets gebeurt niet zomaar, en dat het nu weer beter lijkt te gaan zegt dan ook niks natuurlijk. Volgende keer ben je te laat?!

En ook die paarse knobbel, dat je daar niet naar laat kijken.. bizar.

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:54

Ben je al bij de dierenarts geweest met de knobbel? Dit klinkt namelijk niet zo goed. Snap ook niet dat je niet gaat als ze het zo slecht heeft?

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 21:55

Even tegen iederen ik ben 15, ik heb niet te bepalen of we naar de dierenarts gaan,
me ouders wouden het wel maar we kunnen het nu even niet financieel..
hopelijk hebben jullie hier respect voor en krijg ik geen rare opmerkingen hierover;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:57

Maar bellen kost niks, ik zou als ik jou was morgen ochtend zowiezo even bellen en advies in winnen. Over de financieen tja... heb jij niks over te zeggen natuurlijk, dat snap ik, maar je kan ook naar een DA gaan en daar bespreken wat je doet. Je bent dan niet gelijk verplicht tot behandeling, in dat geval kost het je enkel consult

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 21:58

en met de knobbel zijn we al eens geweest en de DA zei dat er niks aan de hand was..
we zitten er over de denken om die te laten weghalen maar wat als ze het dan nog niet
haalt..

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:59

Sorry TS maar geld mag nooit een reden zijn om een dier te laten lijden. Ik snap dat jij daar niet over gaat maar je ouders zouden dit ook moeten beseffen. Er is altijd wel een (betalings) regeling te treffen met een da voor een dier in nood.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:00

Jeetje ik snap niet dat jullie niet meteen een dierenarts gebeld hebben.
Ik zou echt niet rustig kunnen gaan eten met die toestand.
Een knobbel hoort gecontroleerd te worden.
En dat iemand financieel geen grote kosten kan dragen vind ik heel vervelend maar begin dan niet aan een hond, dat kan nou eenmaal duur uitpakken of laat hem verzekeren.

De toestand van het hondje kan zeker met de knobbel te maken hebben, die misschien op organen drukt en waardoor de hond behoorlijke pijn heeft.

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 22:01

stef schreef:
Maar bellen kost niks, ik zou als ik jou was morgen ochtend zowiezo even bellen en advies in winnen. Over de financieen tja... heb jij niks over te zeggen natuurlijk, dat snap ik, maar je kan ook naar een DA gaan en daar bespreken wat je doet. Je bent dan niet gelijk verplicht tot behandeling, in dat geval kost het je enkel consult

Ja als het aan mij lag was ik in de auto gestapt en van mijn part er zelf heen gereden met haar
maarja..
Ik heb nog steeds ouders die er ook een mening over hebben en nee begin nu niet slecht over
me ouders

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:01

xTesske schreef:
en met de knobbel zijn we al eens geweest en de DA zei dat er niks aan de hand was..
we zitten er over de denken om die te laten weghalen maar wat als ze het dan nog niet
haalt..

Een risico is het natuurlijk altijd, maar meestal gaat het goed. Overigens klinkt die bult als wat mijn hond had en dat was dus wel kwaadaardig

[BB] Vrijdag hond onder het mes

Verder heb ik het niet over in de auto stappen, ik heb het over bellen

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 22:02

jesito schreef:
Jeetje ik snap niet dat jullie niet meteen een dierenarts gebeld hebben.
Ik zou echt niet rustig kunnen gaan eten met die toestand.
Een knobbel hoort gecontroleerd te worden.
En dat iemand financieel geen grote kosten kan dragen vind ik heel vervelend maar begin dan niet aan een hond, dat kan nou eenmaal duur uitpakken of laat hem verzekeren.

De toestand van het hondje kan zeker met de knobbel te maken hebben, die misschien op organen drukt en waardoor de hond behoorlijke pijn heeft.

we 'beginnen' niet aan een hond we hebben al ons heele leven er een en we hebben de laatste tijd wat meer kosten met kapotte auto, huis dat af gemaakt moet worden... ;)
Laatst bijgewerkt door xTesske op 27-04-11 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 22:03

stef schreef:
xTesske schreef:
haalt..

Een risico is het natuurlijk altijd, maar meestal gaat het goed. Overigens klinkt die bult als wat mijn hond had en dat was dus wel kwaadaardig

[BB] Vrijdag hond onder het mes

Verder heb ik het niet over in de auto stappen, ik heb het over bellen

dat over in de auto stappen is bij wijze van spreken

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:04

Beesten gaan voor, helemaal als het om spoed gaat. Ik heb ook geen geldboom in de tuin maar de eerste zorg zou altijd voor andere flauwekul gaan. Dan maar een keer geen zakgeld ofzo.

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 22:05

ik ga het er met me ouder over hebben om de knobbel weg te laten halen..
Ik wil egt niet dat dit nog eens gebeurt.
Meer kan ik niet doen..

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:05

puma schreef:
Sorry TS maar geld mag nooit een reden zijn om een dier te laten lijden. Ik snap dat jij daar niet over gaat maar je ouders zouden dit ook moeten beseffen. Er is altijd wel een (betalings) regeling te treffen met een da voor een dier in nood.

Ik denk er hetzelfde over.
De dieren gaan hier voor op alles.
Ik hoop dat het goedkomt met het hondje.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:05

jesito schreef:

.

Hier wil ik even op inhaken, je kan nooit over iemand zijn financiele situatie oordelen! Iemand kan heel goed de financiele middelen allemaal keurig op orde hebben bij de aanschaf van een hond. Maar een hond heb je over het algemeen 10/15 jaar, en in 10/15 jaar kan een hoop veranderen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:07

Zoals al is gezegd is er altijd wel een betalingsregeling te regelen bij de dierenarts :)

Je zei dat de DA had gezegd dat de bult niks ergs was, maar wat heeft hij dan gedaan qua onderzoek? Wat was het volgens hem? Als hij zonder een onderzoek heeft gezegd dat het maar niks was zou ik eventueel naar een andere dierenarts gaan.

En idd, een dier mag nooit lijden vanwege financiele problemen. Ik snap niet dat je ouders dat niet inzien, het gaat om een levend wezen. Zouden ze jou ook met pijn thuis laten zitten? Want als ik deze klachten zo lees denk ik niet dat het om iets kleins gaat en je echt met spoed naar de dierenarts moet.

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 22:10

stef schreef:
jesito schreef:

.

Hier wil ik even op inhaken, je kan nooit over iemand zijn financiele situatie oordelen! Iemand kan heel goed de financiele middelen allemaal keurig op orde hebben bij de aanschaf van een hond. Maar een hond heb je over het algemeen 10/15 jaar, en in 10/15 jaar kan een hoop veranderen

Toen we dit hondje aanschafte woonde we nog in een kleiner huis waar niks aan hoefde te gebeuren
en en allemala die dingen we hadden dit niet kunnen voorspellen..
mijn ouders zeggen als het haar tijd is is het haar tijd en nu kunnen jullie wel gaan zeggen
maar het is haar tijd niet ze is ziek..ja dat heb ik ze ook gezegt..
maar ze ouders denken er anders over dan mij en daar kan ik nu eenmaal niks aan doen..

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 22:11

misschien een ongepaste vraag maar heeft iemand een idee wat zo'n oparatie kost...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:14

weghalen van die bult bedoel je? Heeft mij met de nazorg etc een kleine 500 euro gekost. Wij hebben ervoor gekozen om de bult op te laten sturen voor onderzoek, en dat was het duurste, dus daar zou je eventueel op kunnen bezuinigen.
En mij was in 1e instantie ook verteld dat het niks was