De volgende keer geen pupje meer maar een herplaatser ofzo..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romantico

De volgende keer geen pupje meer maar een herplaatser ofzo..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 09:27

Zucht... wat kun je je toch druk maken om je huisdieren.

Ik heb sinds 8week een super geweldige pup in huis. Helaas is ze vorige week best ziek geweest. (Overgeven en diarreee) Zijn dus al heel wat keertjes bij de dierenarts geweest, ook vanwege de entingen eigenlijk, en gelukkig was het na anti-braakmiddel en diarree remmers allemaal klaar. We zijn zaterdag ook lekker naar de hondentraining geweest, allemaal heerlijk.

Zondag avond nog even bij mijn ouders op visite. Mijn ouders hebben een tuin die om de garage loopt, aan het eind zit zo'n schutting deur. Aan de onderkant hadden we hier dakpannen tegenaan gezet zodat puplief (past er misschien net onder door als ze haar best doet) niet zou kunnen ontsnappen.

Nou liep ik even naar de auto toe en ze wilde dus achter me aan, moeders weer achter de pup aan maar ze wilde door de zijkant van de tuindeur ontsnappen. Stond dus met haar voor pootjes er al uit, en de achter pootjes nog in de tuin. Beetje moeilijk uit te leggen. Mijn moeder riep haar, maar daardoor wilde ze natuurlijk nog sneller ontsnappen. Helaas voor haar lukte dat niet dus moest ze terug. Maarja, dat paste nou ook niet zo best. Resultaat, een zere poot. Trok gelijk omhoog en links-achter kreupel. Dacht dat ze iets verrekt/gekneusd ofzo had dus gewoon rustig aangedaan , gister nog even aangekeken want het zal wel stijf zijn. Maar nou is het vandaag nog niet over |( Morgenochtend gaan wij weer naar de dierenarts.... pff en nou voel ik me natuurlijk weer schuldig omdat ik de tuindeur niet goed genoeg gebarricadeerd heb.

_00_0

Re: De volgende keer geen pupje meer maar een herplaatser ofzo..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:29

Geloof mij een volwassen hond kan in dezelfde problemen komen hoor ;)

je leert nu toch waar je op moet letten bij een pupje :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:30

Wat heeft dit te maken met een herplaatser? Ook die kan ziek worden of ontsnappen.

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 09:31

Ja tuurlijk snap ik, maar over het algemeen zijn de iets oudere honden wel iets rustiger en passen sowieso niet meer door het tuinhek heen.. Althans, dat idee heb ik.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:35

Een pup is gewoon veel werk en zorg. Een herplaatser (als je geluk hebt) heeft al wel opvoeding gehad, ik vind dat het wel scheelt. :)

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 09:37

Haha ja, maar weet je, het gaat me niet zo zeer om de opvoeding of zorg, maar maak me echt snel zorgen. Terwijl als het bij mezelf zou zijn, of een mens zeg maar, dan zou ik ook denken, tsja verstuikt, geef het maar een paar dagen rust. Tis allemaal nog wennen die 15kilo ondeugd ;-)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:03

hahahaha wacht maar af tot ze nog iets groter zijn en zo half gaan puberen.

Die van mij is nu 7 maand. haalst niets dan kattekwaad uit en kan je geen sec. uit oog verliezen en vreet alles en dan meen ik ook werkelijk alles. Dus dat is echt nadenken van waar kan ze allemaal bij enz. Ik zal blij zijn als we die periode gehad hebben.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:06

Ik vind je berichtje een beetje raar... Pup of herplaatser, beiden even veel zorg en aandacht nodig. Een ongelukje zit nou eenmaal in een klein hoekje. En zoals Wilawander al zegt, wacht maar tot de pubertijd begint, dan zou je willen dat je nog een pupje had...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:07

Ik hoop voor jullie dat het niets ernstigs is....
En ja, een pup is veel werk. Al is het maar om de voorbereidingen dat je het huis en de tuin pupveilig moet maken...laat staan de opvoeding.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:08

Lante schreef:
Een pup is gewoon veel werk en zorg. Een herplaatser (als je geluk hebt) heeft al wel opvoeding gehad, ik vind dat het wel scheelt. :)

Met de nadruk op: 'als je geluk hebt...' :')

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:09

Oh joh, na de pubertijd zijn ze geslachtsrijp, en dan krijg je er weer hormonen gedoe bij :) en dan zijn ze ineens uitgegroeit, waardoor ze ineens bakken van energie over hebben. Tis altijd wat met die honden haha.

Maar over dat je je zorgen maakt, dat zul je dan altijd hebben met dieren. Want ook een herplaatser kan van alles hebben natuurlijk, elk dier kan van alles hebben, hoe oud het ook is. Ik moet zeggen dat ik dat ook een groot nadeel vind van dieren hebben... die zorgen, en het feit dat ze zelf niet kunnen zeggen waar het pijn doet. Maar het weegt voor mij echt wel op tegen de voordelen :) dus ik neem het maar voor lief.

Dat wennen kan ik mij goed voorstellen hoor, ook wij hebben nu sinds 8 weken weer een pup. (en een puber van 1,5 jaar) en ik vind ook die eerste weken verschrikkelijk, maar het went hoor. Eigenlijk zijn ze best leuk, die pups (als ze niet bijten, blaffen, janken, piepen, binnen plassen, binnen poepen, slopen, aandacht vragen etc.... euh, als ze slapen dus? ;) )

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 10:34

Misschien is de titel iets raar, maar bedoel het niet echt zo. Heb ook 4 katten en daar maak ik me stukken minder zorgen om. Ben dat dan ook al van jongs af aan gewend. Die zijn natuurlijk ook ondeugend, maar op een heel andere manier. Nou is het ook zo dat mijn katten niet los buiten komen, dus al minder risico.(om maar een voorbeeld te noemen) Ben dolgelukkig hoor met mn pup, maar zal blij zijn als ik meer ervaren bent. Komt misschien als ik aan een 5e hond begin ofzo ;-)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:30

Bij een pup/jonge hond moet je constant kijken en nadenken, wat kan hij opvreten? waar zou hij door heen kunnen? of denken door heen te kunnen? ;)
Waar kan hij opspringen en afvallen. enz.

Ja en soms gaat er wat mis. Daar kan je niks aandoen. Wij hebben nu de 4e pup en ook daar gaat ondanks opletten wel eens wat mis, zoals laatst dat halsband en lijn van de haak zijn gevallen op de bench en mevrouw vondt dat je dat kon opeten. ;)

[BB] Hondenbaasjes......... Je kan het nooit goed doen.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:48

Romantico schreef:
Misschien is de titel iets raar, maar bedoel het niet echt zo. Heb ook 4 katten en daar maak ik me stukken minder zorgen om. Ben dat dan ook al van jongs af aan gewend. Die zijn natuurlijk ook ondeugend, maar op een heel andere manier. Nou is het ook zo dat mijn katten niet los buiten komen, dus al minder risico.(om maar een voorbeeld te noemen) Ben dolgelukkig hoor met mn pup, maar zal blij zijn als ik meer ervaren bent. Komt misschien als ik aan een 5e hond begin ofzo ;-)

Dat snap ik wel hoor! Ik heb dat gevoel met mijn honden (waarvan 1 herplaatser ;) ) ook nog steeds. Maar probeer er gewoon van te genieten, ze zijn maar zo kort pup! :)

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 12:06

Wilawander schreef:
Bij een pup/jonge hond moet je constant kijken en nadenken, wat kan hij opvreten? waar zou hij door heen kunnen? of denken door heen te kunnen? ;)
Waar kan hij opspringen en afvallen. enz.

Ja en soms gaat er wat mis. Daar kan je niks aandoen. Wij hebben nu de 4e pup en ook daar gaat ondanks opletten wel eens wat mis, zoals laatst dat halsband en lijn van de haak zijn gevallen op de bench en mevrouw vondt dat je dat kon opeten. ;)

[BB] Hondenbaasjes......... Je kan het nooit goed doen.

Wat heb je dat mooi geschreven zeg!!! Klinkt banketstaaf maar doet me dan wel weer goed om te lezen, jou hond heeft het overleefd, dus zal die van mij dat ook wel doen ;-)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:15

Dat overleven ze ook wel. Kleine kinderen hebben ook wel eens verstuikingen en schaafworden. Zo was die van mij van de week aan het graven in de tuin wat niet mag en dat weet ze inmiddels best en kreeg daardoor een steen op haar poot. ja die dingen gebeuren.

Het kan erger hoor. Mijn 2e hond is als pup in de 2e nacht uit een meter hoog hok gekropen en heeft het in een kamer van 2 x 2 meter gepresteerd met de kop vast achter de verwarming te komen zitten en met vast bedoel ik ook vast :o We hebben de verwarming van de wand moeten breken om haar er achter weg te krijgen. De kamer was absoluut pup proef op de verwarming na. :D Kom er maar op. Maar madam was zwart van het verwarmingswater en moest toen onder de douche en dat boeide haar niks hoor :D

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 12:35

Oooh, dat klinkt best heftig! De vergelijking met kids heb ik ook al gemaakt. Ik werk in de kinderopvang dus ben al redelijk wat gewend, maarja... pup is anders he O:)

Vind het zooo sneu om te zien hoe ze hinkt op haar pootje. Morgen maar kijken wat de dierenarts zegt. Hopen dat het met rust over zal gaan.

Zoals je bij de paarden gewend bent om maar te voelen of het warm is, of dat je verdikking voelt of wat dan ook, tsja probeer ik natuurlijk ook op de hond, maar daar voel ik niets. Gelukkig gaat ze er af en toe wel op staan, ze deed zonet in de tuin zelfs een drafje stiekem, lijkt me dan niet gebroken want dan zou ze er uberhaupt niet op kunnen staan toch?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:38

Nee en pups kunnen zich enorm aanstellen. Ik heb altijd Traumeel in huis (tabletten en ampullen) voor dat soort acties bij paard en hond hahaha.

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 12:46

Tsja over dat aanstellen zei mn vader ook. Hij heeft vroeger een hond gehad en je hoefde maar heel lief te zeggen: "oooooooh... heb je last van je pootje" en het beest begon spontaan met zn poot te trekken. Maarja, kan me dat niet voorstellen haha. Wat dat betreft moet ik haar gewoon nog beter leren kennen :j

Ik ga eens kijken naar dat Traumeel. Bedankt voor de tip.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:18

Een pup is veel werk maar daar ben je bij een herplaatser echt niet van gevrijwaard..
Een hond opvoeden en een band opbouwen vraagt nou eenmaal tijd, zorg en aandacht, anders moet je er niet aan beginnen. Ze zijn maar zo kort pup, het is een geweldige tijd, probeer er juist van te genieten!
Wacht maar tot hij in de pubertijd komt, dat is naar mijn ervaring de meest intensieve periode..
Je ziet helaas niet voor niets dat er rondom die leeftijd zoveel herplaatsers worden aangeboden ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:09

Leuk he, puppen :')

Weet je, je hebt er je handen méér dan vol aan, ze kunnen écht in 7 sloten tegelijk lopen (ja, echt hoor :j ) en als ze pup af zijn, en ze lijken min of meer verstandig te worden, komt de puberteit, hormoontjes, en weet ik wat al, en daarna zijn ze volwassen en verstandig, maar je blijft om ze lachen, en je zou ze het liefst in een gouden kooitje stoppen, omdat je inmiddels door al dat gedoe zo ontstellend veel van ze bent gaan houden, dat je ze nooit en nooit meer kwijt wilt.
En voor je het weet zijn ze oud, en zit je hun leven te overdenken, en dan zou je willen dat ze nog éven pup waren, nog éven puber, nog even, nog heel even.......

Al die zorgen, al die keren dat je met je handen in het haar zat, ben je vergeten, en je weet alleen maar dat je een heerlijke hond hebt. En dat..... is precies de reden dat je uiteindelijk weer een puppewup in huis haalt, maar nu wéét je dat het een heerlijke hond zal worden.
Het komt best goed met jou en Sachi. Je bent dol op haar, en dat is het belangrijkste. Je wilt hondentaal leren, dus straks kun je met haar lezen en schrijven, en zal ze zo met je vergroeid raken dat je je leven niet meer zonder haar kunt voorstellen.......
En dan spam je iedere week Bokt vol met foto's van haar, omdat je je niet kunt voorstellen dat een ander haar niet net zo geweldig vindt als jij.

Ik heb zó de handen vol gehad aan mijn grote Beau, en wat was ik stuk toen hij er niet meer was...... er was niets aan om wandelingen te maken zonder hem...... en zonder hem fietsen was saai en eenzaam. Mijn maatje, mijn vriend die overal met me heen ging was er niet meer......
Ik heb mijn handen meer dan vol aan Raphael, en ik vind hem een heerlijke man, het is zo'n lachebek, die hond lacht altijd geloof ik. Ik word altijd vrolijk van hem. Hij is nu 2 jaar alweer, (jeetje, wat gaat de tijd toch hard) maar ik heb mogen genieten van het laatste stuk van zijn puppentijd, en wat ben ik blij dat ik het heb mogen meemaken...... en al die keren dat ik hem moest gaan vangen, vergeet ik dan maar even, net als de kippenveren die meneer door het hele huis heen strooide, de pens die doodgeschud moest worden tegen het raam, de kapotte kussens, de verscheurde tijdschriften, de hartverzakkingen die hij de overburen heeft bezorgd, toen hij besloot op konijnenjacht te gaan, die keer dat ik hem heb gered uit het water, of toen hij zichzelf bijna opsloot in een konijnenhok........

En nu lijkt het bijna een goed opgevoede hond, al gaan zijn hormonen nog weleens met hem op de loop. Hij voelt me beter aan dan ooit, en ik weet het als er iets is met hem, als hij zich niet lekker voelt, wat dan ook.... Het idee dat ik nog zoveel jaren van deze geweldige hond mag genieten, maakt me blij, want hoe ik er ook mijn handen vol aan heb...... het is wel míjn hond........

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 18:44

Pfffffff en weer is het je gelukt mij tranen met tuiten te laten huilen ;)

Ik zou haar inderdaad het liefst in een gouden kooitje stoppen!! Ik ben nu al zo enorm aan haar gehecht en wil me niet eens meer bedenken hoe het is zonder haar. Maar als ik dan net met haar buiten ben en ze wil 3 stappen lopen om te plassen en ploft daarom maar neer doet het mij ook gewoon letterlijk pijn.

Ze is nu heel woest haar dekbed in de mand aan het "doden" haha dat doet me dan wel weer goed. Heb haar wel verteld dat het dekbed niet leeft, maarja je moet toch iets doen als lopen niet fijn is.

En ik geloof ook zeker dat het helemaal goed komt, anders was ik er nooit aan begonnen, maar af en toe is het gewoon lekker om even je hart te luchten. En aangezien ik alleen woon, is het makkelijk om even op bokt te schrijven. Al snappen sommige mensen mij denk ik niet helemaal, maar dat geeft niets. Ik ben het gewoon kwijt en weet dat er mensen zijn die het wel begrijpen. Dat ik stapeldol ben op mijn pup en juist daarom zoveel zorgen om haar heb. Ze is de geweldigste hond, en dat weet ik *D En ook daarom mag er niets mis met haar gaan... en wil ik haar tegen alles beschermen haha

Volgens mij wordt het nog wat als ik later groot ben en kinderen krijg ;) ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:29

Romantico schreef:
Pfffffff en weer is het je gelukt mij tranen met tuiten te laten huilen ;)

Ik zou haar inderdaad het liefst in een gouden kooitje stoppen!! Ik ben nu al zo enorm aan haar gehecht en wil me niet eens meer bedenken hoe het is zonder haar. Maar als ik dan net met haar buiten ben en ze wil 3 stappen lopen om te plassen en ploft daarom maar neer doet het mij ook gewoon letterlijk pijn.

Ze is nu heel woest haar dekbed in de mand aan het "doden" haha dat doet me dan wel weer goed. Heb haar wel verteld dat het dekbed niet leeft, maarja je moet toch iets doen als lopen niet fijn is.

En ik geloof ook zeker dat het helemaal goed komt, anders was ik er nooit aan begonnen, maar af en toe is het gewoon lekker om even je hart te luchten. En aangezien ik alleen woon, is het makkelijk om even op bokt te schrijven. Al snappen sommige mensen mij denk ik niet helemaal, maar dat geeft niets. Ik ben het gewoon kwijt en weet dat er mensen zijn die het wel begrijpen. Dat ik stapeldol ben op mijn pup en juist daarom zoveel zorgen om haar heb. Ze is de geweldigste hond, en dat weet ik *D En ook daarom mag er niets mis met haar gaan... en wil ik haar tegen alles beschermen haha

Volgens mij wordt het nog wat als ik later groot ben en kinderen krijg ;) ;)

Nu niet denken dat dat na 5 honden anders is hoor. :') :D

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 19:31

Haha ik denk niets hoor :D

Hier een foto van het machtig mooie meisje!

Afbeelding

Afbeelding

Nu ik de foto's zo zie is ze toch aardig gegroeid ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:19

Zo al een hele mooie dame. En een verwende hahahahaha met bot op de bank, ach doen ze hier ook.