Een van onze twee konijnen is sinds een uurtje druk bezig met het maken van een nest
Ik had eerst niks in de gaten, maar vond ze zo druk in het hok dus heb ik ze losgelaten. Het viel me ineens op dat ze een 'snor' had van hooi en daarmee verwoed in het kleed zat de knagen. Van de weinig strootjes die nog in het hok lagen had ze in een hoek van het hok een bergje gemaakt. Ik heb er nog wat hooi bij gedaan om te kijken wat ze daarmee zou doen, en inmiddels heeft ze er een groot rond nest ingemaakt met een soort gat erin. Een soort donut. Ik kan niet echt zien of ze al haar van zichzelf erbij doet, maar ik zag wel een blonde pluk van haar maatje voorbij komen. Bij aankoop waren het volgens de dierenwinkel (uiteraard) twee dames.
Nu heb ik gelezen dat konijnen schijnzwanger kunnen zijn, maar ik ben toch een beetje bang dat ik morgenochtend met een nestje zit.. Ik weet niet precies hoe oud de konijnen zijn, maar heb ze sinds eind december dus ik schat ze zo'n 6 maanden. Qua timing zou het zo maar 'echt' kunnen zijn als je kijkt naar de draagtijd enzo. Iemand ervaring met een al dan niet schijnzwanger konijn?
Alvast bedankt
! Ik heb geen idee maar ik kom wel een beschuitje bij je eten als het
ik hoop het eerlijk gezegd niet..

Dus zeker niet de bedoeling. Ik hoop voor je dat ze schijnzwanger is. En anders is een nestje ook wel heel erg schattig hoor.