Kuggur schreef:Dan zul je een te vette hond hebben, jammer dat je niet meer motivatie kunt op brengen voor dit dier.
Jammer dat je dat zo zegt. Mijn hond is trouwens niet dik, maar wel té dik, daar zit een verschil tussen.
tantjeuh schreef:Niets beter om een band op te bouwen dan ermee aan de slag te gaan. Zoek een training waar je hond zot van is en train op een positieve manier. Hij moet jou als baas gaan zien, niet als vriend (die achter zijn touw hangt en af en toe eens roept). Héél veel mensen vinden dat heel vreemd om zo met hun hond om te gaan... wij krijgen hier vaak genoeg te horen "amaai, jullie zijn wel héél streng voor de hond he?", "ocharm, moet die nu altijd luisteren?", terwijl je daar wel de gelukkigste honden van krijgt en je daardoor wel een erg goeie band krijgt. Als hij zo gericht is op geuren, is speurwerk of zoekwerk dan niets voor hem?
Ik heb een beagle en kan daarom gewoon niet verwachten dat hij áltijd luistert, doe ik dit wel, zal ik sowieso meerdere keren teleurgesteld gaan worden omdat het hele ras beagle is ontstaan om zelfstandig te jagen/volgen. Speurwerk of zoekwerk is misschien wel wat voor hem, vast, alleen ik ben juist bang dat ik hem daarmee nog alerter maak op geuren.
@Vuyatela: Sterkte en succes! Ik werk ook met een JR, maar die heb ik compleet onder controle. Ze zet werkelijk geen pas verkeerd als ik er bij ben, ze vertoont geen sociaal ongewenst gedrag en alles wat verkeerd dreigt te gaan is met een 'uh' al verholpen. Wat voor cursus ga jij doen?
@whisperramse: Klopt, er bestaan ook risico's die je hebt als je niet castreert. Alleen dat zijn toch kleinere risico's en minder, dan wanneer je wel castreert. Daarbij, in een gezond mens ga je toch ook niet snijden? In een gezonde hond dus ook niet. De wel-niet discussie over castreren was ik overigens niet van plan te voeren in dit topic, ik ben tegenstander en dat blijft wel zo. Ik zal hem liever herplaatsen dan castreren, en dat zegt wat, omdat ik hem helemaaaaal niet snel zal herplaatsen
Daarbij geloof ik ook niet in de gedragsverandering, hij zit nu al 0,0 achter teven aan en loopse teven lopen hier gewoon om hem heen zonder dat hij er naar omkijkt. Ik geef trouwens Prins, niet de light versie. Eerst at hij vers, maar door zijn zwakke darmen kreeg hij hier vaak diarree en andere dingen van. Zijn brokken van nu vul ik af en toe aan met barf.
@Benfan: Het probleem is dat meneer niet graaft of zo maar alleen maar volgt en sporen lopen vaak over wegen omdat hij niet konijntjes of zo volgt. Ik laat hem liever niet zijn gang gaan in de parken die we hier hebben, allemaal omringt met wegen. Kan ik er wel achteraan lopen maar als hij een wijk inloopt richting de weg luistert hij niet ineens, dus hij zou zo de weg op lopen. Die auto's stoppen wel voor hem
. Zou het dus echt graag willen dat hij af en toe gewoon even lekker mag volgen, maar vindt het te eng.
@chocobroodje: We fietsen al wel en joggen doe ik maar even niet met mijn lichaam
Zwemwater hebben we niet direct bij de hand, maar als we weer naar Drenthe gaan (volgende week gaan we) is er op 20 minuutjes lopen werl zwemwater, dan gaan we dus ook gewoon weer zwemmen. Overigens is het zo dat je een hond meer uitput met 20 minuten loslopen dan met 20 minuten lopen. Beau heeft een aardige conditie, want hij loopt zo 5 uur naast de fiets.. Met een half uurtje fietsen zet ik hem dus niet echt aan het werk
Ik ben nu opzoek naar skates in mijn schoenmaat en dan ga ik eerst het zelf oppakken en daarna met hem beginnen.
@Rider01: Ik heb vanmiddag een dummy gekocht en hij heeft ook een kong, wubbakong, voederbal, verschillende flostouwen, tennisballen en knuffels, vindt hij allemaal fantastisch! Nadeel is dat hij buiten zijn wubbakong (en misschien ook de dummy) ziet, maar de rest niet meer. Dan is gewoon snuffelen veel leuker en belangrijker. Dus alles moet in de tuin/huis, en die zijn niet zo groot, dus heel veel zal hij er denk ik niet van verbeteren.
@meggiemeg: Die trance is anders geweest, eerst luisterde hij namelijk eigenlijk altijd heel goed. Ik denk dus niet dat die trance ligt aan zijn geurtjesliefde, maar aan de band/training/oid.
@alesha: Jup, die hangt er ook al altijd aan, maar ik heb die wel vast. Ben te bang dat hij het op een rennen zet (hij kan erg snel geurtjes achtervolgen) en dan weg is, omdat ik niet snel genoeg op dat touw kan gaan staan. De kunstjes aanleren en zo kan ik wel doen! Behendigheid doe ik maar niet, heb niet genoeg verstand daarvan om het veilig genoeg te doen, er valt genoeg te verpesten aan een hondenlijfje door verkeerd 'behendigheid' te doen. Wat is slipjacht? Hij is niet altijd even sociaal naar andere honden, dus véél honden klinkt niet echt lekker