Bij topics over slachten lees je vaak dat paarden vechten tegen de spuit en de doodstrijd zo langer duurt. Bij het schieten zijn ze in één keer weg. Nu vroeg ik me af, strijden huisdieren niet ook tegen een spuitje? Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik vroeg me af hoe Bokt hierover denkt. Ik weet eigenlijk niet eens of je een huisdier mag schieten? Is dat niet illegaal?
Houd de discussie vriendelijk. Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Oh, enne.. Ik heb hier geen dier lopen wat ingeslapen moet worden hoor. Ben gewoon benieuwd hoe dat bij andere dieren zit.

dat zouden we noooit willen mee maken, beter beetje overdrijven dat het dier zeker niet moet lijden.
er is niemand in de familie die dat kan (over zijn hart krijgen). Schieten is ook moeilijk maar de drempel is kleiner dan wanneer je een dier met eigen kracht moet doden. Maar soms moet het gewoon. Dieren die ernstig lijden moeten verlost worden.... gelijk welke methode, maar wij schieten dus... Maar uiteraard kan niet iedereen dat doen. Al ben ik wel zeker dat als mijn paard op de weide hier een ernstig ongeval zou hebben (stel het springt over een hek met pinnen op en raakt gespietst en heel de ingewanden liggen eruit...(we hebben zo wel geen onveilige afsluitingen, maar 't is maar een voorbeeld), dan zou ik toch ook familie gaan halen om het beest te laten afschieten. Toegelaten of niet, op zo'n momenten kan je geen kwartier meer wachten op een DA...