Rare/grappige gewoonten van jouw kat.......?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rare/grappige gewoonten van jouw kat.......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:08

Hoop niet dat er al een topic over bestaat......
Maar wij liggen regelmatig helemaal in een deuk om onze 2 gekke katten Storm en Gucci. Vooral storm kan ons altijd aan het lachen krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Pas wilde ik mijn schoenen aantrekken, zat er een tampon in :+ die heeft ze dus van het toilet meegenomen en in mn schoenen gestopt (wel een verpakte hoor hahaha)

Ze willen allebei ALTIJD mee naar de wc, dus als we gasten hebben staan ze aan de deur te krabben "mauw?" "maaaauww?" en als je dan de deur opendoet gaan ze op het wastafeltje zitten.
Kattensnoepjes zijn nergens veilig, ik heb ze een keer in mn nachtkastje opgeborgen waarna ik snachts wakker werd van een kabaal uit mn nachtkastje (klein kastje met laatje), was ze via de ONDERKANT erin gekropen, doosje opengemaakt en HELEMAAL leeggegeten....... :+

hebben jullie katten ook van die grappige rare acties? :D

Leandra

Re: Rare/grappige gewoonten van jouw kat.......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:23

Mijn bank is vaak statisch geladen en dan vindt mijn kat het heerlijk om over de bank te rollen. Dan knettert hij zo lekker :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:27

Mijn kat kan ik uitlaten :D loopt overal met me mee. Als ik hem roep komt ie ook :j

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:33

Onze main coon wilt overal in dippen met haar dikke pootjes,
Zit je op de bank met een bakje yoghurt zit madam al naast je om te dippen, en daarna likt ze haar pootje af, ook drinkt ze uit haar drink bakje niet echt maar dipt ze ook.. Gekkie :)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:37

Dit is echt de reden dat ik een kat wil, je kan zo om ze lachen! :D

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:38

Mijn katje die ik pas uit het asiel gehaald heb plast in het afvoerputje van mijn bad.. En hij morst geen druppel buiten het putje he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:06

Leandra schreef:
Mijn bank is vaak statisch geladen en dan vindt mijn kat het heerlijk om over de bank te rollen. Dan knettert hij zo lekker :D

dat meen je niet!! die van ons vinden dat vreselijk.. ik heb 1 dekentje dat vaak statisch geladen is en mijn katten weten precies welke dat is, die komen dan NIET bij je liggen!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:09

Eentje drinkt niet met haar tong maar met haar pootje, ze sopt haar poot in het water en likt dan haar pootje af....

De kater doet aan apporteren, en speelgoedmuisjes verzuipt hij altijd in de drinkbakjes....

Onze kater en andere poes jatten altijd kleine knuffeltjes van de kids hun kamer af....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:12

owjaa die van mij doet ook haar speeltjes in de wc pot :') bah
en sokken meenemen de kattebak in!

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:13

justdiesel, eerste klinkt bekend haha :D en de speelgoedmuisjes verzuipen gebeurd hier ook. Niet alleen speelgoed muisjes maar ook haarelastiekjes..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:15

Mijn Jack heeft een ochtendritueel....het begint meestal om 4 à 5 uur snachts :roll:

Het begint met piepen en prrrr prrrr prrr
vervolgens gaat hij aan de kledingkast krabben en duwen (maakt enorm veel herrie)
vrouwtje reageert niet, dus maar op bed met mun poot op haar wang/mond/neus gaan tikken.
Bij geen reactie dan maar net mijn nageltjes wat uitvouwen.
Hè ik snap niet dat ik weggeduwd wordt?
Dan maar dekens van het vrouwtje aftrekken en aan haar pyjama uit bed sleuren.
Eerst een keer aan de voorkant, dan haar van achteren besluipen....
Helaas wordt ik weer weggeduwd....dan maar op/in haar gezicht gaan liggen met mijn meer als 10 kilo.
Geen reactie, dan maar haar oren aflikken en haren wassen....
Wordt ik weer weggeduwd, snap je dat nu??? ik niet....
dus tijd voor andere actie: ik ga maar wat slopen op de slaapkamer, de kabel en stekker van de lamp zijn wel een goed doelwit...
Schreeuwt het vrouwtje naar mij....dan maar vrouwtje make-uptafeltje overhoop halen, alles op de grond gooien en met de potloodjes spelen!
Vrouwtje reageert eindelijk en komt uit bed....jeuuuuhhhh terrorisatie GELUKT!

Verder heeft jack een plastic fetisjisme (alles van plastic wordt gesloopt bv folderpakketen, post, tasjes ed.)
En Jack vangt in de lucht met zijn bek of poten snoepjes!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:18

Mijn kat (die overigens al 10 dagen vermist is...) heeft de vervelende gewoonte om deuren te openen. Alles krijgt hij open, zelfs als hij doorzet schuifdeuren. De enige manier om hem bij te houden in huis ('s nachts) is door de deur op slot te doen.

Andere kat van ons heeft wel eens vieze gewoonten gehad, maar die gooi ik maar beter niet op internet :+ Kort samengevat: ze probeerde een tijdje iets uit als ze haar "behoeften" moest doen. Dan heb ik het over de kat + een echt toilet en de rest moet je zelf maar invullen :+ Gelukkig doet ze het niet meer, was echt te bizar.

EngeltjeSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:20

Mijn kat: mee lopen als ik de hond uit laat.
Als ze uit de kattenbak komt, en het stinkt (deur zit daarom vaak dicht als ze naar de bak gaat :+ ), dan hoor je haar echt 3x kloppen/krabbelen tegen de deur, en dan een mauwtje wat zegt: help me hier uit baas!!!!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:26

Ik dacht dat die van ons de enige zou zijn die zo gek is om tampons te jatten als speelgoed...
De jongste hier is er echt door geobsedeerd, je kan ze nergens laten liggen, want ze maakt gewoon het doosje open of pakt ze uit je tas :P.
Ook als ik er een klaar heb gelegd, terwijl ik aan het douchen ben of zelfs alleen maar op de wc zit, pakt ze ze snel mee en rent er hard mee weg, heel praktisch :') .
Verder schuift ze als de kastdeur openstaat rustig een hele stapel kleding op de grond, zodat zij lekker op dat plekje op een plank kan gaan liggen, en probeert ze via de ochtendjassen tegen de hoge kastdeuren op te klimmen. Als deze over haar heen vallen tijdens zo'n poging denkt ze dat ze gevangen zit. Soms vind ik haar nog onder zo'n jas uren nadat ik hem heb horen vallen >;) .
In een gekke bui rent ze zo ongelofelijk hard door het huis dat ze uit de bocht vliegt en ze klimt via de gordijnen of de raamkant van de luxaflex (waar ze eerst hardhandig doorheen is gereld) uit elk raampje wat maar een klein kiertje openstaat.
Tegenover hoe stout ze kan zijn staat echter wel dat ze ook extreem grappig, schattig en lief kan zijn gelukkig.
Onze andere kat is het tegenovergestelde van haar, niet aleen qua uiterlijk, maar ook qua karakter. Hij is braaf, rustig, welgemanierd en lichtelijk lui. Samen is het een heerlijk stel <3 .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:41

Ja hahaha die gekke buien!! wij hebben hier laminaat, soms gaan ze zo hard dat ze een sliding stop tegen de verwarming maken :+

mijn kat heeft nog iets raars, benieuwd of iemand dat herkent?
ze gaat regelmatig tegen de muur opstaan, en kijkt dan "achterover" en draait haar hoofd, en dan mauwen....... ik zal het een x filmen :+ echt zooo dom!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:22

VivaLaVida schreef:
Leandra schreef:

dat meen je niet!! die van ons vinden dat vreselijk.. ik heb 1 dekentje dat vaak statisch geladen is en mijn katten weten precies welke dat is, die komen dan NIET bij je liggen!

Heerlijk vindt hij dat. Het liefst zo lang mogelijk, tot de vonken er vanaf springen. Dan staat hij op, schudt zijn kop en loopt weer verder.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:51

Zeg zijn onze katten soms familie :+ :D serieus ik zag dit topic en dacht daar zal ik eens reageren en toen zag ik wie het had gemaakt :+

Dit doen onze katten:

-sok in de kattenbak slepen of het liefst half er in, in het gat van het deurtje
-heeel hard graven voor de kattenbak als je nodig moet
- af en toe ineens MAUUUUUUUUWWWW gillen en door de kamer rennen alsof je door een wesp gestoken bent.. (maru)
- graag meegaan naar de wc en dat ook luidruchtig laten blijken (buddha)
- als het baasje naar de keuken loopt zigzaggen voor haar voeten langs zodat ze nog net niet gevloerd gaat
-maru is gek op mannen, hij zit bij bezoek graag tussen 2 mannen in (kleine gaylord :+ )
-geen garnalen blieven op dierendag, dat vinden ze kennelijk niet bijzonder genoeg
-en statische dingen worden hier ook gemeden.. buddha is + en maru - dus in de winter krijgt er altijd wel iemand een schok als ik de katten ga aaien..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:17

Wij hebben een Ikea kledingkast met schuifdeuren en onderin lades voor ons ondergoed. Ik wil nog weleens uit luiheid de kast open laten staan. Twee weken terug ontdekte Khalid, de jonge naakte kat, dat je heel leuk kunt vissen in die ondergoed la. Dus ik kwam de kamer binnen en naast de lade lag de gehele inhoud van die la dus heerlijk op de grond te kijken.

Meegaan naar de wc is ook favoriet. Khalid is ook hevig beledigd als hij niet mee mag. ;)

EngeltjeSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:41

wat mijn kat ook doet:
zichzelf op mijn schoot wurmen, precies, tussen mij en de laptop in :P

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:45

De kat van mn zus vind het leuk om tampons uit de verpakking te halen en die dan in 1000 stukjes door de kamer te verspreiden :+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:49

Mijn kat heeft jarenlang de gewoonte gehad om kranten en boeken te verscheuren.
Nu doet ze het niet meer (leeftijd denk ik, oude kat is het nu)
Kranten vond ik niet zo erg.
Maar soms vergat ik een boek weg te leggen en dan zag ik later overal snippers van het boek liggen :(

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:07

Onze katten houden er ook erg van om elkaar achter na te zitten door het hele huis. En dan vliegen ze overal overheen en tegen aan. Wij hebben een open zoldertrap en onze kleine vind het leuk als je op de trap loopt naar de eerste verdieping van af de open trap naar zolder in je nek te springen. Wij zijn daar gelukkig aan gewend maar als er mensen komen die niet vaak naar boven gaan levert dat vaak leuke reacties op. Ze leert het maar niet af.
Wij zitten regelmatig de hele avond met onze poezen 3 stuks te spelen. Ze apporteren muisjes en ook hier worden die verdronken maar dan in de vissenkom.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:20

Mijn kat ligt altijd op het aquarium of zit ervoor en probeert hij de vissen te vangen door het glas. Als ik de vissen eten ga geven wil hij ook altijd even drinken uit het aquarium.
Mijn kat moet ook altijd mee naar de wc. Vooheen lag hij dan naast me in de wasbak en tegenwoordig komt hij op schoor zitte.
kan apporteren.
Loopt altijd met me mee buiten. Was wel vervelend toen ik een x wilde hardlopen en hij niet weg ging.
Word helemaal gek als ik heel snel in en uit adem door mn neus.
Gaat altijd op mijn leerwerk liggen.
Gaat ook wel eens slapen in het konijnen hok.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:26

In plaats van miauwen gaat mijn James zingen. Hij gaat er echt voor zitten, en net als een hond die aan het "huilen" is, maakt ie zijn nek helemaal lang, bekje in een soort ronde tuut en dan begint het concert :')

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:32

Heerlijk een kattentopic! :D
Mijn kattenbeest is ook de clown in huis. Wat ze het liefste doet is praten, praten praten praten! :D Zit je in gesprek met iemand, komt de kat gezellig meedoen, koppie schuin en "Mrauw?" Miaauw" Tegenstribbelen doet ze ook erg goed. Zit ze op het aanricht, roep je haar naam, en dan komt er een zacht miauwtje uit de keuken van: "Maar ik doe helemaal niets verkeerd hoorr....." :D Heerlijk beest.
Overigens kan ze ook zit op commando, loopt ze met je mee de straat door (miauwend xD) en is ze vaak helemaal knetter :D