wat moet ik met mijn monster aan...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

love_luna_

wat moet ik met mijn monster aan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 23:15

mijn( monster ) chihuahua is een ster in weglopen
en is dol op fazanten opjagen bijt ze verder niet maar toch....
hij is 2 maanden geleden gecastreerd en had gehoopt dat het minder zou worden
binnen is het echt een schat maar buiten zijn zijn oren buiten werking
het is echt een stuiterbal knetter druk hyper actief
hij wringt zich door de kleinste gaatjes heen om maar te vluchten tot bloedens toe
als ik hem vast leg jankt hij alles bij elkaar
en als ik hem straf schud hij van blijdschap .... echt een monster
maar wel mijn monster :Y)
wat zou een oplossing kunnen zijn zodat hij toch fijn naar buiten kan ?

vannah

Re: wat moet ik met mijn monster aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:21

zou een gehoorzaamheidscursus niets zijn voor hem?

love_luna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 23:23

vannah schreef:
zou een gehoorzaamheidscursus niets zijn voor hem?

zou dat nu nog kunnen ?
hij is bijna 2
en altijd zooooooo blij :D en hyper kan zich echt niet concentreren

love_luna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 23:24

Afbeelding

hier is hij even een lieveheersbeesje :o

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:26

Mijn hond is 5 en ik ga ook pas nu naar de hondenschool... direct naar een trainer gaan dus

love_luna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 23:27

Kirrr schreef:
Mijn hond is 5 en ik ga ook pas nu naar de hondenschool... direct naar een trainer gaan dus

wat voor soort training doe je ?

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:29

ach het is wel een scheetje zeg!!

love_luna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 23:32

vannah schreef:
ach het is wel een scheetje zeg!!

ja hou ook heel veel van hem
kan ook niet lang boos blijven
zn oren gaan dan plat en dan doet hij zn ogen dicht zodat hij me niet hoeft aan te kijken :+
en dan loop ik weg en komt hij kont schuddend naar me toe
hij is echt zo leuk
maar hij luisterd alleen niet buiten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:34

Aan een lijn houden als je met hem naar buiten gaat??

En als katten of vogels oid in onze tuin komen komen onze honden die verjagen. Ik weet dat ze het daarbuiten niet doen. (is echt territorium bewaken)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:35

ja hoor gewoon op cursus , als jij hem straft en hij schud van blijdschap klopt het niet echt tussen jullie :P
ze zijn nooit te klein of te oud om te leren , des te jonger des te makkelijker , maar zo oud is hij nog niet.
maar wat een dotje <3

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:36

Het kan wel tot 6 maanden duren voordat je goed merkt dat ie gecastreerd is.
Wat heeft ie voor opvoeding gehad de eerste 2 jaar van zijn leven?
Puppycursus, basis gehoorzaamheid?

love_luna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 23:38

fuego3 schreef:
ja hoor gewoon op cursus , als jij hem straft en hij schud van blijdschap klopt het niet echt tussen jullie :P
ze zijn nooit te klein of te oud om te leren , des te jonger des te makkelijker , maar zo oud is hij nog niet.
maar wat een dotje <3

ik heb denk ik niet zon overwicht... ik hou ook teveel van hem
en hij maakt daar enorm veel misbruik van
maar ik ga eens op google kijken ...

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 00:18

love_luna_ schreef:
fuego3 schreef:
maar wat een dotje <3

ik heb denk ik niet zon overwicht... ik hou ook teveel van hem
en hij maakt daar enorm veel misbruik van
maar ik ga eens op google kijken ...

ja ik snap je gevoel , maar leiding geven is ook houden van. ergens vinden ze het zelf ook niet zo leuk om als een dolle in het rond te rennen als een kip zonder kop , en evenueel iets overkomen. en als ze er eenmaal vandoor is en jij op haar mopperd is ook niet zo fijn al doet ze dan wel kwispelen.

ik heb zelf een probleem hond uit het asiel gehaald een aantal jaren terug weer , we waren er veeel te lief voor in het begin omdat ze zoo zielig was en zooo schattig kon kijken , maar buiten hadden we bijna geen overwicht. nu we wat duidelijker zijn , en vasthoudend , nu pas gaat het sinds een jaar of 2 beter en kan ze buiten de bebouwde kom ook los ( mits geen andere honden in de buurt) ook wij hebben nog een lange weg te gaan , maar we komen nogaltijd vooruit.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:04

Je hoeft je hond niet te straffen, maar je moet hem wel consequent opvoeden en daar hoort het corrigeren ook bij. Ik zou zeker naar een hondenschool gaan. Vaak is dit ook de fout, je kunt ook TE veel van je hond houden. Je hond is gelukkiger als jij duidelijk aangeeft wat wel en niet mag dan dat hij nu alles doet wat hij wil zonder dat daar op gereageerd word.

love_luna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 10:52

mika11 schreef:
Het kan wel tot 6 maanden duren voordat je goed merkt dat ie gecastreerd is.
Wat heeft ie voor opvoeding gehad de eerste 2 jaar van zijn leven?
Puppycursus, basis gehoorzaamheid?

nee geen cursus gedaan
ik kreeg hem toen hij bijna 8 weken oud was
en was erg op zichzelf niet echt vriendelijk
toen ik voor zijn tweede enting ging moest hij een muilkorf om hij werd giftig
en vreemde bijt hij als hij de kans krijgt
het is al een stuk beter met hem er kunnen nu mensen binnen komen maar hij staat op scherp
hij is pas gecastreerd en toen ik hem kwam ophalen zat hij in de kooi
en de dierenarts assistente zei pak jij hem maar hij gromde lip omhoog dreigen .....
hij is daar goed bekend
tegen mij is hij lief maar daar buiten......
ik heb al wat cursussen gevonden waar ik vandaag even achteraan ga

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:00

Wat zijn het toch ook pittige honden die chihuahua's. Veel feller dan de gemiddelde grote hond!
Succes, ik ben benieuwd welke cursus het zal worden en of het bevalt. Ik zou in ieder geval zodra je er eentje gekozen hebt eens langsgaan zonder hond om te bekijken hoe ze instructies geven. Zo kun je goed zien of het je bevalt zonder dat je je aandacht nodig hebt voor je hond.
Daarna zou ik met hond gaan kennismaken en meedoen.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:31

Hoi,

ik heb ook een chi een teefje ze is nu anderhalf jaar oud en heet sita.
ik ben met haar gelijk op puppy cursus gegaan en daarna op behendigheids cursus ze vind dit echt supper leuk.
de reden dat ik met haar op cursus ben gegaan is omdat juist die kleine hondjes erg dominant kunne zijn tegen over mensen en andere honden.
Ze kan nu overal waar het mag natuurlijk los lopen, wij wonen in een bos en ik kan gewoon de deur open doen om te laten plassen en ze komt terug.
natuurlijk blaft ze wel eens tegen een andere hond of als er iemands vreemds de werft op komt maar voor de rest luisterd ze echt super goed.
Dus ik zou het je echt aanraden om op cursus te gaan.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:42

Das de pest met kleine hondjes (en voor kleine paardjes geldt dat ook hoor).. Ze zijn eigenlijk té schattig en je vergeeft té makkelijk van alles want..och, t is maar zo'n kleintje, wat kan dat nou voor kwaad?

Idd, consequent zijn. Hondencursus zou ik zeker doen. Hier word je natuurlijk ook niet vrolijk van. Ik houd ook heeeel verschrikkelijk veel van mn hondje (ook zo'n kleine pluizenbol, al is ze wel evengoed nog een stuk groter dan een chi) maar ze is wel keurig opgevoed en loopt al van kleins af aan zonder riem buiten, nooit problemen gehad. das een stuk prettiger hoor :) Dan kun je namelijk gewoon eenvoudig genieten van je beessie zonder constant op te moeten letten en te moeten corrigeren..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:51

Om heel eerlijk te zijn snap ik niet goed dat je het leuk vind dat je hond gewoon niet luistert :=
Zou meteen gaan kijken naar een hondenschool, want dat hij een vreemde bijt wanneer hij de kans krijgt vind ik helemaal zorgwekkend :x

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:16

Nijn schreef:
Om heel eerlijk te zijn snap ik niet goed dat je het leuk vind dat je hond gewoon niet luistert :=
Zou meteen gaan kijken naar een hondenschool, want dat hij een vreemde bijt wanneer hij de kans krijgt vind ik helemaal zorgwekkend :x

ts heeft nooit gezegt dat ze het leuk vind dat haar chi niet wil luisteren.
alleen dat ze der hondje zo leuk vind , en dat snap ik wel , iedereen is toch dol op hun dieren ookal hebben ze gebreken ;) (al is het vaak de baas die gebreken heeft )

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:55

Herkenbaar... Al is mijn "monster" dan een tikkeltje groter (kruising herder)... ;)

Luistert perfect, tot ie in het bos iets leuks ziet lopen (hert, konijn, haas, hond). Dan kan ik roepen wat ik wil, maar meneer is spontaan doof geworden en racet er mooi vandoor. Een minuut of 10 later komt hij vrolijk terug uit de bossen, ziet mij en dan valt het kwartje blijkbaar wat ik er 10 minuten geleden in probeerde te gooien.
Hij staat stil, oren gaan naar achteren, staart tussen de benen, duikt naar de grond en komt op de meest schuldbewuste manier naar mij toe sluipen. Kijk eens vrouwtje hoe schuldig ik ben, ik zal het nooooit meer doen...
En dan komt er weer wat in zijn blikveld en... weg is ie weer.

Tja, wat moet je dan? Hij weet dat het niet mag, maar de drang is toch te groot.
(ik hou hem dus maar mooi aan de lijn in het bos) ;)

love_luna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 14:02

fuego3 schreef:
Nijn schreef:

ts heeft nooit gezegt dat ze het leuk vind dat haar chi niet wil luisteren.
alleen dat ze der hondje zo leuk vind , en dat snap ik wel , iedereen is toch dol op hun dieren ookal hebben ze gebreken ;) (al is het vaak de baas die gebreken heeft )

inderdaad ;)

love_luna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 14:06

pinto_1 schreef:
Herkenbaar... Al is mijn "monster" dan een tikkeltje groter (kruising herder)... ;)

Luistert perfect, tot ie in het bos iets leuks ziet lopen (hert, konijn, haas, hond). Dan kan ik roepen wat ik wil, maar meneer is spontaan doof geworden en racet er mooi vandoor. Een minuut of 10 later komt hij vrolijk terug uit de bossen, ziet mij en dan valt het kwartje blijkbaar wat ik er 10 minuten geleden in probeerde te gooien.
Hij staat stil, oren gaan naar achteren, staart tussen de benen, duikt naar de grond en komt op de meest schuldbewuste manier naar mij toe sluipen. Kijk eens vrouwtje hoe schuldig ik ben, ik zal het nooooit meer doen...
En dan komt er weer wat in zijn blikveld en... weg is ie weer.

Tja, wat moet je dan? Hij weet dat het niet mag, maar de drang is toch te groot.
(ik hou hem dus maar mooi aan de lijn in het bos) ;)

haha zeeeeeer herkenbaar
zich van geen schuld bewust :P
ik woon vrij en ze lopen met zn alle buiten
ik en mijn moeder hebben 8 honden waarvan 3 van mij
alleen splinter zo heet hij moet dan vast en is best wel zielig juist omdat hij zoveel energie heeft en het rennen dus ook echt nodig heeft
maar mijn vader is nu bezig met het plaatsen van schapenhekken en dan moeten we het maar heel ver gaan doortrekken zodat hij toch ook vrij kan rennen met de andere dieren :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:31

Duidelijk een dominantie probleem. Je bent niet de baas over je hondje. Als jij hem dit laat doen wordt het alleen maar erger. Zo snel mogelijk een training gaan volgen om te leren hoe je hiermee om moet gaan.

love_luna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 15:42

Marit schreef:
Duidelijk een dominantie probleem. Je bent niet de baas over je hondje. Als jij hem dit laat doen wordt het alleen maar erger. Zo snel mogelijk een training gaan volgen om te leren hoe je hiermee om moet gaan.

splinter is absoluut niet dominant
hij is een (remy) alleen op de wereld
boeit hem verder niet zo andere honden of katten vind t prima dat ze er lopen maar hij is liever op zichzelf
binnen in huis gaat hij ruzies eerder uit de weg
het is alleen zo dat zodra hij buiten is zijn oren buiten werking treden
en hij zijn eigen leven gaat leiden
en terug komt wanneer hij alles wel weer heeft gezien