Heb ik een dumptuin? In eens een konijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Heb ik een dumptuin? In eens een konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 06:40

Wat ik nu weer heb!

Even de situatie vooraf schetsen.
Ik woon in een dorp. Totaal denk ik nog geen 900 inwoners. We wonen in een 'gewoon' rijtjes huis.
In de voortuin hebben we een stuk gras. Waar we in de zomer regelmatig een ren (van die lossen hekjes die je kan verplaatsen) hebben staan voor het konijn en de cavia's van de buurtjes. Heel gezellig. Die beestjes kunnen lekker het gras kort houden en ze zijn lekker buiten. Handig voor alle partijen toch?

Vanmorgen vroeg de honden uitlaten. Kom ik terug. Honden helemaal gek om de ren aan het rennen. Zit er in eens een zwart dwergje in mijn ren.
Wat moet ik er nu mee. Moet straks weg. Heb geen tijd om het beestje naar het asiel te brengen. En heb geen hok om het beestje te houden. Ben overigens het hele weekend weg! Heb de dierenambulance gebelt. Nou dat doe ik ook nooit meer, ze komen het beestje niet eens ophalen ofzo! Belachelijk!

Het konijntje is overigens best lief. Laat zich aaien in de ren en kan hem zo oppakken.

Wat bezielt mensen om dat te doen?

corientjuhh

Re: Heb ik een dumptuin? In eens een konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 07:17

Wat sneu
Maar als hij zo aanhankelijk is zou ik m gewoon houden
Evt even naar de dierenarts voor evt ziektes
En de ren achterhuis zetten met een doek ofzo erover heen ivm roofdieren?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 07:25

Hij (of zij) is inmiddels onderdak. De buurtjes (ven het andere konijn en de cavia's) nemen hem in huis. Voorlopig komt hij (of zij) even apart te zitten. Maar hopelijk kan het stel in de toekomst samen. De kinderen van de buren waren meteen gek op het beestje. Hij is ook heel lief en rustig.

Zelf had ik hem nooit gehouden hoor. Heb niet zoveel met konijnen. En als het geen bewuste keuze is doe ik dat ook niet!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 07:34

Okee fijn dat het een huisje heeft :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:51

Goed dat het konijntje een thuis heeft gevonden.

Ik ken het trouwens. Hier zijn een paar jaar geleden ook wat konijntjes gedumpt op de boerderij van m'n ouders (vermoeden we).

We zijn nu een jaar of 4 verder en het barst ervan... je struikelt hier over de konijnen (midden in de polder van Zuid-Holland). Als ik aan het rijden ben in de bak, zie ik er standaard een stuk of 8. En we vinden om de haverklap nestjes. Heel schattig hoor, maar echt handig is het niet.

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:58

mmm dumpen daar kan ik over meespreken zo ben ik aan mijn 2 cavia's gekomen
ik wandelde door het park en daar zaten ze dan in een doos met briefje bij:)
eerst vond mijn mama het niet leuk maar ik mocht ze toch meenemen

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:00

Goed gedaaan Ts :)

@Carineken.
Hoe ze het dan in hun bolle kop halen om dan nog even ''leuk'' een briefje erbij te doen :n

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:03

lijkt wel de trend tegenwoordig ,beessie zat hup mik t ergens over de schutting bij een ander en t komt wel goed...ik heb sinds kort 2 hanen op stal.....best gezellig ,daar niet van maar een vrijwillige keus is t niet.

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:51

Maar wat stom dat de dierenambulance daar niet voor komt. Ik heb zelf 5 jaar vrijwilligerswerk gedaan bij de dierenambulance hier in Limburg en wij reden daar wel voor. Een dier moest wel ingevangen zijn (maar dat was zo bij jou) en dan werd het opgehaald. Er waren ook mensen die belden over een konijn / kat / vogel die los liep of gewond was en 9 van 10 x was het dier foetsie als we kwamen. Vandaar het invangen.

En ja, mensen zijn tegenwoordig akelig "zakelijk" met het dumpen van levende wezentjes. Zolang zij er maar vanaf zijn.... :n

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:07

VVDD > BB

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:12

Ten eerste, belachelijk dat de dierenambulance niet komt. Jij zit met een gedumpt konijn dat je niet kan houden, dan vind ik dat zij hem moeten komen halen.

Onwijs goed dat het konijntje naar de buren mag! :D Super zeg!

Heb hier een tijd terug (halfjaar geleden) een doosje voor de deur gehad. Wat zat erin: 2 tamme ratten. Als mensen eenmaal weten dat je die dieren in huis hebt dumpen ze ze zo bij je! Te belachelijk voor woorden. (en dan te bedenken dat ik 3 hoog woon in een flat, de beestjes stonden echt recht voor me deur, struikelde er zowat over!) rare mensen heb je er ook bij zeg..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:28

WIE ZEGT DAT HET KONIJN GEDUMPT IS?? MISSCHIEN IS HIJ WEL ONTSNAPT, NIET METEEN VAN HET SLECHTSTE UITGAAN MENSEN!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:32

@saskiakefie: Hoe komt het konijn dan in zo'n rennetje? Dat is bedoeld om een konijn binnen te houden, dus zal hij er ook niet van buiten naar binnen kunnen. En dus is hij erin gezet, en dus is hij hoogstwaarschijnlijk gedumpt.
(of iemand dacht: oh, er zitten altijd konijntjes in, laat ik de mijne ook eens buiten laten spelen.. Maar dat denk ik niet)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:33

Saskiakefie, hij zat ín de ren he, denk niet dat een konijn daar zelf in springt?
TS, fijn dat het konijntje een plekje gekregen heeft, misschien even de amivedi bellen om te melden dat je een konijn gevonden hebt?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:08

Jeetje wat bizar.. hoe komen mensen erop om zo'n lief beestje zomaar even ergens te dumpen... :n breng hem dan gewoon naar de opvang als je er zo nodig vanaf wil.

Wel fijn dat je buren hem willen opvangen. :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:30

misschien dat de dierenambu in jou regio geen (tamme) konijnen mag ophalen. Als die dus niet mogen rijden moet je gewoon naar de politie bellen of de gemeente zelf. De gemeente is sowieso verantwoordelijk voor zwerfdieren binnen de gemeente en moeten je een oplossing geven mocht je het nog eens hebben!

Je konijn naar een opvang brengen is niet makkelijk hoor. Zoek maar eens een opvang in NL waar nog plaats voldoende is voor nijnen en ze zo kunnen komen. Echter vind ik dumpen te gek voor woorden!!!!!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:33

dierenfan schreef:
Je konijn naar een opvang brengen is niet makkelijk hoor. Zoek maar eens een opvang in NL waar nog plaats voldoende is voor nijnen en ze zo kunnen komen. Echter vind ik dumpen te gek voor woorden!!!!!

Hmm dat weet ik niet, maar dan zijn er nog genoeg andere opties. In je vriendenkring zoeken of er iemand is die je konijntje wil overnemen bijvoorbeeld.. desnoods een nieuw huisje zoeken via marktplaats of een andere site. Maar dumpen... :n

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 15:49

saskiakefie schreef:
WIE ZEGT DAT HET KONIJN GEDUMPT IS?? MISSCHIEN IS HIJ WEL ONTSNAPT, NIET METEEN VAN HET SLECHTSTE UITGAAN MENSEN!

Ik ga nooit direct uit van het slechtste in mensen hoor. Helaas kan ik nu niet anders dan concluderen dat het konijn is gedumpt!
Afbeelding
We hebben dit soort hekjes in de tuin staan.

Overigens zijn we tot de conclusie gekomen dat het een jongeheer konijn is. En dat het konijn wat de buren al hadden ook een jongeman is.
Nu zitten ze dus met zijn alle in de ren met een scheidings hek er tussen. Want bij elkaar gaat niet!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:53

Tja het kan zijn dat het konijn ernaast zat en iemand langs kwam lopen die het konijn ernaast zag zitten en het erin heeft gezet ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 16:38

Dat vindt ik dan weer een beetje ver gezocht hoor.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:59

Ik vind het verder gezocht dat iemand zijn eigen konijn naar je ren komt brengen en in de ren zet...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 18:11

Zat mensen die ook hun hond aan een boom knopen in het bos!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:14

Ach ja als jij het risico wilt nemen dat iemand nu heel erg haar konijn mist... moet je het toch lekker zelf weten

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:20

saskiakefie schreef:
Ach ja als jij het risico wilt nemen dat iemand nu heel erg haar konijn mist... moet je het toch lekker zelf weten

Dat is toch niet het probleem van TS. Dier wordt gevonden in haar achtertuin. Komaan zeg hadden die mensen dat maar niet moeten doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:21

Bij ons hebben de overburen, ook eens een vreemd konijn, bij die van mij in het hok gezet.
Zij waren ervan overtuigd dat het er 1 van mij was.