Nog meer oude konijntjes op bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

charlotte_L

Nog meer oude konijntjes op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 21:43

Hallo allemaal,

Ik heb een heel oud konijntje al zeg ik het zelf hij is namelijk al 10 :o . Ik kreeg hem toen ik 3 was en heb hem Peter genoemt echt een naam waarvan ik nu denk hoe ben ik er op gekomen :') . Hebben nog meer bokkers oude konijntjes (ja ik weet dat jullie nu denken 'wat is dit voor een topic?' maar ik ben gewoon benieuwd *D .

Hier heb je hem:
Afbeelding

nathalie_v

Re: Nog meer oude konijntjes op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:44

Die van mij is echt een jonkie. Ze is nu 7 jaar en noemt Woepie :')

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 21:45

Nou die van mij denk nog wel dat hij jong is _/-\o_ . Woepie vind ik nou echt een leuke naam *\o/* .

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:47

Mijn konijnen heten duffie en tonic & duffie is 12 en tonic is 13 :))

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 21:48

:+ Wow dan heeft die van mij misschien ook nog wel een paar jaartjes.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:50

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 21:52

Ach die van jou zijn echt schattig!

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:54

dank je! Jouwe ook!
Die van mij zijn dus 11 en 9,5..
In mijn topic is iemand met een konijn van 14 of 15. Fijn om te weten he? Dan kunnen we hopelijk nog lang van onze ouwetjes genieten.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 21:55

Ja hopelijk wel :).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:02

Waaw, wat een oude konijnen allemaal zeg!
Ik heb erg veel pech gehad met de konijntjes, eerste konijntje hebben we dood gevonden in het hok, nog geen jaar oud.. vriendje daarvan is een jaar of 3 geworden en toen aan myx overleden.. Daarna kreeg ik Milkshake, die is er nog steeds, is nu een paar jaar oud, maar heeft ondertussen al van 3 vriendjes afscheid moeten nemen :(:) Met eentje klikte het gewoon niet, die ging terug naar de opvang.. de tweede had een verstopping en heeft het niet gered, en de derde kreeg maden in de neus door en vlieg die het nodig vond om daar eitjes te leggen, en daar was niets meer aan te doen :(:)

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:04

Mijn konijn was ook 10 toen zij een verlamming kreeg helaas.. :(:)

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:05

Mijn Flip word van de zomer 6 jaar, dacht dat dat al erg oud was :o Dan hebben we waarschijnlijk nog een paar jaar te gaan *\o/*

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 22:09

6 jaar is ong de gemiddelde leeftijd dat konijntjes worden maar zo te zien is de leeftijd van de bokkerskonijntjes toch wat hoger :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:15

6 jaar is de gemiddelde leeftijd, door onkunde en ontwetendheid van de mensen en de dierenartsen jammer genoeg..

Konijnen kunnen makkelijk het dubbele behalen. Ik ken ook konijnen die 16 jaar zijn geworden. Ik weet niet of er nog oudere konijnen zijn.

Dus TS, als je gelukt hebt, heb je misschien nog 6 jaartjes met je konijntje! :)

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 22:24

Ja hier op bokt geloof ik best dat er oude konijntjes zijn omdat wij weten hoe we er mee om moeten gaan maar sommige mensen denken leuk een konijn voor mijn kind en voor de rest zie ik het wel. Laatst kwam er ook een konijntje in de praktijk waar mijn moeder werkt die was bijna dood want die gaven ze alleen maar konijnensnoepjes geen eten niets. En veel konijnen zijn ook te dik.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:26

beauisvancie schreef:
Ja hier op bokt geloof ik best dat er oude konijntjes zijn omdat wij weten hoe we er mee om moeten gaan maar sommige mensen denken leuk een konijn voor mijn kind en voor de rest zie ik het wel. Laatst kwam er ook een konijntje in de praktijk waar mijn moeder werkt die was bijna dood want die gaven ze alleen maar konijnensnoepjes geen eten niets. En veel konijnen zijn ook te dik.

Ja precies, en het ergste is ook nog dat die mensen niet eens weten wat ze verkeerd doen..

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 22:29

Nee sommige mensen laten hun konijnen aan de diarree tot dat ze uitdrogen want een dierenarts is toch te duur.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:30

ik heb ook een oudere dame zitten. Ze heet Fluffy ( :D, als je d'r ziet weet je meteen waarom) en is inmiddels een jaar of 8/9. Afgelopen winter (09/10) heeft ze t even moeilijk gehad, maar deze winter ging t prima. Zal proberen foto te plaatsen....
Afbeelding is nog wel in haar jongere jaren, samen met d'r dochters. Ze leven gezellig met z'n drieen samen, nog steeds.
Laatst bijgewerkt door lindalieneke op 13-04-11 22:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:32

Hier ook een koppel van 10+ :))

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 22:33

Mijn konijntje heeft tot zijn 7e in de tuin geleefd en was volkomen wild maar toen we gingen verhuizen moest hij in een hokje maar hij gaat wel lekker elke dag in de ren (net een paardje). Ik ben altijd zo bang dat hij een hete zomer of koude winter niet overleeft. Hij heeft nog nooit iets gehad hij is wel 1x gebeten waardoor hij een hangoortje heeft.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:41

Ik heb 1 konijn die al zeker minimaal 15 jaar oud is. :j

Had voor een jaar terug bijna het loodje gelegd door een tumor tussen neusje en oog dat tot 3x toe terugkwam. Laatste keer heb ik gezegd dat ik het nog 1x weg zou laten halen, zo hoopte ik dat hij het einde van de zomer nog zou halen. Kon hij laatste paar maanden nog even genieten van het weer. :)
Maar hij is er nog steeds en het gaat supergoed met hem!! *\o/* *\o/*

Plekje ziet er voor iemand die hem niet kent niet supermooi uit (klein deukje en kaal plekje), maar voor mij blijft hij supermooi. Hij geniet echt nog, "valt aan" op zijn eten, graaft en springt in het rond. <3

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 22:43

Fijn dat het goed is gekomen!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:47

Myfairytale schreef:
Ik heb 1 konijn die al zeker minimaal 15 jaar oud is. :j

Had voor een jaar terug bijna het loodje gelegd door een tumor tussen neusje en oog dat tot 3x toe terugkwam. Laatste keer heb ik gezegd dat ik het nog 1x weg zou laten halen, zo hoopte ik dat hij het einde van de zomer nog zou halen. Kon hij laatste paar maanden nog even genieten van het weer. :)
Maar hij is er nog steeds en het gaat supergoed met hem!! *\o/* *\o/*

Plekje ziet er voor iemand die hem niet kent niet supermooi uit (klein deukje en kaal plekje), maar voor mij blijft hij supermooi. Hij geniet echt nog, "valt aan" op zijn eten, graaft en springt in het rond. <3

Dit doet me echt goed! Vaak schuiven mensen alles af op de leeftijd en willen het konijn dan niet meer helpen, maar jij wel! Toppie :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:03

Dank jullie wel voor de complimenten! :o

Konijn is óók een levend wezentje, met gevoel! En ik ben hartstikke gek op het beestje, de meeste mensen verklaarden me ook voor gek, want het heeft me uiteindelijk zo'n €400,- gekost... :o
Maar goed, dat wist ik van tevoren, had geïnformeerd en er werd me verteld dat het zo'n €100,- per keer ging kosten.

Gelukkig doet lieve nijn het nu super, verwen hem nog om de dag met wat lekkers (als ik het iedere dag doe wordt het zo gewoon en naast zijn gewone voer en hooi uiteraard).

Hij staat heerlijk bij ons in de tuin, met een speciaal hok; nachthok boven én beneden en een hele grote ren beneden waar hij nog lekker doorheen sjeest. :D

Hij was zeker al zo'n jaar of 8-9 toen ik hem kreeg én ik heb hem ook alweer 7 jaar.
Hoop dat hij nog lang in goede gezondheid bij ons blijft!

Edit: smiley aangepast.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:49

Wij hadden een konijn die 13 is geworden. Hij heette Kruimel en was ons eigen-gefokte product van een chago mama en überlieve papa. De lieverd heeft tot op hoge leeftijd nog kunnen genieten van z'n geslachtsdrift (oa elke paar uur met z'n voerbak :'). Af en toe mocht hij weleens bij ons andere konijntje, om babies te maken. Alleen was hij op het laatst zo oud dat hij aan de verkeerde kant stond en een snauw naar z'n geval kreeg. Maar na wat hulp van ons (aan de goede kant zetten :') ), kwamen er wel weer babies! :D
Helaas lag hij op een ochtend ineens stil in z'n hokje. Gewoon aan ouderdom overleden. Hij heeft een mooi leven gehad:)