Ontvlooien labra/goldendoodle, waarmee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Ontvlooien labra/goldendoodle, waarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 12:44

Wij hebben een golden doodle hier in huis, en die blijkt vlooien te hebben. We zijn hem nu al een week of 4/5 achter elkaar aan het wassen, op advies van een hondentrimster. Dit met antivlooien-shampoo.
Ze zei namelijk dat de labra/goldendoodles erom bekend staan dat ze slecht op frontline reageren, dat ze daar epileptische aanvallen van kregen. En dat we beter konden wassen met anti-vlooien shampoo.

Nou is onze Doodle dus bij de dierenarts voor castratie, en daar vonden ze vlooien. Dat wassen heeft dus geen nut gehad, maar de DA had ook zoiets van: met zo'n vacht is dat ook gewoon bijna niet mogelijk. Dus nu willen we ontvlooien met pipetjes.

Waar doen jullie *doodle-eigenaren* dat mee? Frontline? Iets anders? Tell me!

Rider01

Re: Ontvlooien labra/goldendoodle, waarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:47

Pipetjes hebben meestal niet zoveel zin.
Wij doen van die druppels tegen vlooien en teken door het eten.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:49

ik heb bayer advantage pipetten omdat iemand mij verteld heeft dat vlooien resistent worden voor frontline

Wilawander

Bij ons adviseren we in de praktijk gewoon Frontline ook bij die rassen en werkt prima.

resistentie tegen Frontline is er niet. De firma die Frontline destijds op de markt heeft grbracht heeft zelfs een nieuw produkt met dezelde werkzame stof op de markt gebracht Effipro. Ik gebruik al jaren Frontline en nog nooit geen vlooien , zelfs niet bij de stalkatten.
Laatst bijgewerkt door Wilawander op 12-04-11 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

wij hebben een poedeltje een er gaat gewoon frontline op, nooit geen last mee gehad
ik gebruik zo'n spray

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:52

Je kunt het beste advantage gebruiken :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:53

Wij gebruiken Practic (hebben dan wel geen doodle) en zijn daar erg tevreden mee.
Houd er wel rekening mee dat er maar een deel van de vlooienpopulatie op de hond zit en de rest in jouw huis! Dus een paar flessen vlooienspray kopen is waarschijnlijk geen overbodige luxe.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:00

Ik heb 2 epileptie gevoelige honden ( border collie en een kruising chihuahua x jackrussel ) die ontvlooi ik met Promeris. Heel sterk spul . Ook voor mijn border collie met vlo allergie.

Maa ik denk ook over te gaan op iets anders. Mijn bordercollie lag vorige week te schuimbekken onder de keukentafel en de kleine was de hele dag sloom. Zijn geen erge bijwerkingen maar vond het wel eng.
Ook kost dat spul gigantisch veel. 40 euro per pakje en door gewicht moet ik er altijd 2 verschillende doosjes.

Dit is mij aanbevolen door mijn dierenarts, maa ik ben niet heel enthausiast. Ook na lezen op internet geeft niet veel positieve berichten.

Frontline heb ik 1 keer gebruikt. Dat was een drama om te gebruiken want de spray vonden ze doodeng en mijn bordercollie heeft smiddags 2 keer epilepsie gehad en mijn oude kat heeft echt de hele dag onwijs lopen kwijlen en hijgen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:20

Frontline Spray heeft ook weinig werking. Dan wel de pipetten gebruiken.

Promeris is dat op basis van permethrin? want die ken ik hier in Duitsland niet. Pemethrin is zeer goed werkzaam maar sommmige honden reageren hier inderdaad op.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:45

Stronghold gebruik ik altijd bij mijn dieren.
Ik vind het gewoon de allerbeste :j

Het is tevens voor oormijt en wormen.
Tegen oormijt helpt het goed. Ik ontworm wel bij met pilletjes (milbemax)

Ik heb ook Frontline geprobeert, maar dat hielp echt niet.
Ik heb veel dieren in huis lopen :o Dus op een vlooienbesmetting zit ik niet te wachten.

Stronghold gebruik ik al jaren en (bijna) nooit een vlo te vinden ;)

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:38

Rider01 schreef:
Pipetjes hebben meestal niet zoveel zin.
Wij doen van die druppels tegen vlooien en teken door het eten.

Nou pipetjes werken prima hoor!
Frontline staat er nu wel om bekend dat het minder goed werkt. Wij krijgen veel dieren hier op het spreekuur met vlooien en die mensen doen wel elke maand netjes een pipetje Frontline. Hoe het verhaal precies in elkaar zit weet ik niet, maar het werkt niet meer zoals het eerst werkte.
Wij gebruiken Advantage, dit werkt prima.
Ook zal je je hele huis ondersteboven moet halen en stofzuigen, stofzuigen en nog meer stofzuigen. Dan kan indd ook het beste een spuitbus voor in huis kopen voor de kiertjes en de gleufjes die je niet kunt stofzuigen.
Succes!!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 17:59

Zijn dit ook allemaal labra/golden doodles? Want daar gaat het om, specifiek die rassen :)

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:03

Alle rassen ja, die middelen zijn niet ras specifiek.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 18:07

Nee, maar het zijn wel labra/goldendoodles waar ik dus van gehoord heb dat die juist heel specifiek epileptisch kunnen reageren, vandaar ook mijn vraag.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:12

Die bij ons in de praktijk kwamen hadden hier geen problemen mee.

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:13

Ja dat snap ik. Frontline en Advantage hebben een verschillende werkzame stof. Ik durf niet te zeggen of jou trimster bedoeld dat die honden specifiek op de werkzame stof kunnen reageren. Ikzelf heb er nog niet van gehoord, ook niet hier in de praktijk.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 18:17

Nee, daarom dacht ik ik vraag het even. In ieder geval bedankt voor alle tips, we gaan het toch gewoon proberen, en dan zien we het wel :)

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:18

Ik geef je groot gelijk :) Succes!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:29

De middelen advantage en stronghold vind ik beide zeer goede producten! Je kan ze zelfs per pipet kopen om het eens uit te proberen (teminste bij mijn DA).
Zou eens proberen 1 van deze 2 middelen te proberen, frontline vind ik nou niet echt super spul. Heb echter er nog niet van gehoord dat gooldendoodles specifiek van frontline een insult konden krijgen. Weer wat nieuws geleerd?!
Veder is er nog advantix (is nog niet heel lang op de markt geloof ik) word in de dierenwinkels verkocht, ben dus bang dat de kwaliteit niet echt top is... (is mijn mening ;) )

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:20

Hoe kan een hond zonder epilepsie hier epileptisch op reageren? Werkelijk nog nooit meegemaakt en heb al enorm veel honden en katten door alle jaren heen in de dierenopvang met frontline spray of pipet behandeld. Werkelijk nooit wat gehad. Weet wel dat je met narcose op moet letten met ketamine en sommige rassen.
Als je het specifiek wil weten voor jou kruising zou ik bellen naar frontline makers. Dan weet je direct goed antwoord.

Hier mijn eigen dieren wassen met anti vlooienshampoo en extra citronella erdoor heen en dat werkt hier goed. Heb eigenlijk in al 2 jaren geen vlooien meer en was ze 2 á 3 x per jaar. Mocht het nodig zijn dan gebruik ik zelf ook frontline en ben er heel tevreden over.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:27

dierenfan schreef:
Hoe kan een hond zonder epilepsie hier epileptisch op reageren? Werkelijk nog nooit meegemaakt en heb al enorm veel honden en katten door alle jaren heen in de dierenopvang met frontline spray of pipet behandeld. Werkelijk nooit wat gehad. Weet wel dat je met narcose op moet letten met ketamine en sommige rassen.
Als je het specifiek wil weten voor jou kruising zou ik bellen naar frontline makers. Dan weet je direct goed antwoord.

Hier mijn eigen dieren wassen met anti vlooienshampoo en extra citronella erdoor heen en dat werkt hier goed. Heb eigenlijk in al 2 jaren geen vlooien meer en was ze 2 á 3 x per jaar. Mocht het nodig zijn dan gebruik ik zelf ook frontline en ben er heel tevreden over.

Ze zullen een allergische reactie bedoelen, lijkt er qua uitzien wel wat op.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:53

Geen pipetjes hier. Honden hier krijgen dagelijks knoflook door het eten, werkt prima :).

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 21:58

Dierenfan, wassen helpt hier dus duidelijk niet :) En epileptisch, tja, ze reageren gewoon extreem heftig op het spul denk ik.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:10

nathalie_v schreef:
De middelen advantage en stronghold vind ik beide zeer goede producten! Je kan ze zelfs per pipet kopen om het eens uit te proberen (teminste bij mijn DA).
Zou eens proberen 1 van deze 2 middelen te proberen, frontline vind ik nou niet echt super spul. Heb echter er nog niet van gehoord dat gooldendoodles specifiek van frontline een insult konden krijgen. Weer wat nieuws geleerd?!
Veder is er nog advantix (is nog niet heel lang op de markt geloof ik) word in de dierenwinkels verkocht, ben dus bang dat de kwaliteit niet echt top is... (is mijn mening ;) )

Advantix is een uitbreiding op Advantage, verschil is dat Advantix ook voor teken is. Advantage en Stronghold worden ook in sommige dierenwinkels verkocht, dat heeft niks met kwaliteit te maken.

Dat Frontline niet goed zou werken is overigens ook hoogstwaarschijnlijk onwaar, heeft dezelfde werkzame stof als exil(e.a. gok ik) en daar zijn geen klachten over dat het niet zou werken.

Heb je niet je dierenarts even gevraagd? Zou gewoon even een belletje doen dan :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 22:13

Hebben we gedaan hoor, en die zei ook dat hij nergens gegevens kon vinden over specifiek de labradoodle die er zo op had gereageerd, dus hij dacht ook dat het geen kwaad kon. Ze hebben daar heel internet afgezocht, en nergens iets gevonden.