Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

MamboBeach schreef:Bomen bij de vijver. Reigers moeten omhoog kunnen vliegen. Hebben wij ook en ik heb er nooit 1 gezien.
. De reigers bij ons landen op het grasveld en lopen naar de vijver toe, wij hebben alles al geprobeerd, waterstraal, lijnen etc en niks helpt. Dus hebben wij nu inderdaad en net er over heen.
Cassidy schreef:Mijn advies was toch een net er overheen. Jammer dat dat niet mag. Dan maar geen vissen? Zijn Koi Karpers (en dan een flinke maat) geen oplossing?
MamboBeach schreef:Bomen bij de vijver. Reigers moeten omhoog kunnen vliegen. Hebben wij ook en ik heb er nooit 1 gezien.

nicole3939 schreef:Ellen een net is ook zonde, maar als je al tientallen koi's door de reiger bent kwijt geraakt, tja...
. Oké, ze vissen er ook in, maar de vissen zitten diep genoeg. Over de vijver hangen de takken van een boom, dus de buurtreiger kan er niet bij in de buurt komen, die blijft op het schuurdak zitten een gaat dan maar weer een nieuwe vijver zoeken... ik weet het, je hebt er niets aan 
_Rosanne_ schreef:Wij hadden jarenlang een glimmende dop van een (rvs!) thermoskan in de vijver liggen, door het reflecteren van het licht zou dat reigers weren. En wij hebben echt nog nooit een reiger gezien bij de vijver. Bij boten zie je ook wel eens cdtjes op de rand hangen tegen de meeuwen..
Ik hoop nog steeds op positieve zinnen van de sproeiinstallatie.