2 weken oude kitten gered

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

2 weken oude kitten gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 14:05

Nouja of ze het echt gaat halen is nog maar de vraag natuurlijk, is altijd aankijken.
Maar ik doe mn best!

Ik had op een advertentie gereageerd voor een 4 weken oude kitten.
Toen ik daar aankwam om te kijken zei de vrouw aan de deur vaag dat ze de moederpoes had verkocht met 3 kittens en dit was de laatste die over was.
Ze had hem bij een ander nestje gelegd ( ze had 2 nestjes, maar die waren een week of 2 ouder)maar die poes accepteerde het niet natuurlijk.
Dus was het zo dat ik het maar gelijk mee moest nemen als ik het wou hebben.

Nou hier draaide mijn maag echt van om!
Ik heb het meegenomen omdat ik het wilde proberen het een kans op overleven te geven, als ze daar zou blijven ging het sowieso dood.

Bij de dierenwinkel was er iemand aan het werk die katten fokt dus beter kon ik het niet treffen, veel uitleg en tips gekregen en spulletjes.

Ik moet haar om de 2u voeden, ook snachts.
In het begin snapte ze niets van het flesje maar sinds vannacht dronk ze ineens zelf t flesje leeg!
Plassen doet ze super en poepen heeft ze ook al een keer gedaan.

Als jullie het willen zal ik hier bijhouden hoe het met haar verloopt en of ze het gaat redden.

Voor foto's moet iemand me even zijn/haar mail adres geven want heb alleen mogelijkheid tot mobiel internet en dan kan ik het niet zelf erop zetten..

Oja ik heb dr omgedoopt tot Lilly!

PussInBoots

Re: 2 weken oude kitten gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:09

Aaaaaah, sommige mensen.....ik pb je even mn mail adres.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:11

ahh wat naar mens zeg.. fijn dat jij dr probeerd te redden! succes!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 14:49

Net weer gevoed, maar nu pakt ze de speen niet zo goed.
Het kan een dag of 2 duren voor ze het echt goed snapt hoe ze moet drinken uit een flesje.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:53

En ierbij de foto's, wat een schatje!
Afbeelding
Afbeelding

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 14:54

Bedankt voor het plaatsen!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:56

Graag gedaan;)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:01

Och gossie cf wat erg! wat een kleine ik wens je veel succes :)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:22

Veel succes.
Eventueel kan je contact opnemen met een kittenopvang. Zij kunnen je waarschijnlijk ook nog veel informatie geven over flessenkittens.
www.kitenopvang-moederloos.nl
Misschien heb je er wat aan.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 15:33

Ik ga even op de site kijken, dank je!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:39

Wat een plaatje!!!
En echt super wat je voor haar doet!!!
Ik duim hard mee dat ze het gaat redden!!!
Met de juiste zorg kán ze het redden, maar het is wel heel intensief....

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:43

waarom verkoopt iemand een moederpoes terwijl die nog kittens heeft. en die mensen die die kat kopen vind ik ook raar. dan laatje je poes toch nog even daar tot dat de kleitjes oud genoeg zijn. of je neemt het kitten mee. :s vind het maar raar. goed dat je hem opgevangen hebt. hopelijk blijft ze het goed doen. ga het even in de gaten houden. duim ook mee

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:44

Wat een mooi kleurtje zeg! Hopen dat ze het red :D Ze heeft het wel getroffen met jou! Succes!

mizzpoez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:58

Super dat je dit doet maar ehm: Heb je er voor moeten betalen?

Ik heb ook ooit eens gekeken bij een kitten, ook kruizing Pers en die mensen wilden dat ik hem meteen meenam. Maar toen ik daar binnen was liep er 1 kitten rond van een week of 4 oud (klaar om meegenomen te worden) en verder dus niks. Ik zag meteen dat 'ie een navelbreuk had, dus het was hem zowieso niet geworden maar ik vroeg waar de moeder was en de rest van het nest en toen begonnen die mensen ineens heel vaag te doen.

Toen zei ik dat het wettelijk verplicht was een kitten minstens 8 weken bij de moeder te houden voordat ze gescheiden werden en toen werden ze wel heel erg zenuwachtig, liepen naar buiten en kwamen terug met moeder en 4 andere (gezonde) kittens. Ze wilden gewoon die met de navelbreuk aan me slijten door het plaatje er zo zielig mogelijk uit te laten zien denk ik, ik snapte i.i.g. niet veel van deze actie maar ben blij dat ik er niet voor 'gevallen' was.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:01

Succes ermee! Onze kater is ook op een week of drie wees geworden, die hebben we ook volledig met de papfles opgevoed. Let op dat hij inderdaad op regelmatige tijdstippen kan eten. Maak ook een boekje waarin je elke keer kan opschrijven hoeveel hij gegeten heeft (zodat je meteen merkt als er een terugval is) en waar je elke week zijn gewicht kan in opschrijven. Plassen en poepen moet jij stimuleren door het buikje te 'masseren' en met een nat/zacht doekje over de anus te wrijven. Zorg dat je dat heel regelmatig doet (wij deden tussen de maaltijden door), want anders ga je problemen krijgen.
Onze kater heeft er een periode wel echt héél slecht uit gezien (dof in haren, haren die hier en daar aan elkaar plakten, bruinige kleur, kromme poten,...), maar dat is perfect weggetrokken en het is nu een prachtige zwarte kater, waar je énorm veel liefde van krijgt...

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 16:03

@floorsil: ik snap het inderdaad ook niet van beide..
Maargoed helaas is het gebeurd en kan het niet meer terugdraaien..

Bedankt voor het duimen! Heeft ze hard nodig!

Jeetje mizzpoez, das ook hard!
Ze vroeg er 10 euro voor, dus ze deed het niet om het geld.. Anders had ze er veel meer voor gevraagd.

@tantjeuh: thnx, ik wist dit allemaal al.. Ik heb vorigjaar in afrika leeuwtje de fles gegeven en stimuleren enzo gedaan.. Is wel even 10x kleiner allemaal maar komt op het zelfde neer.
Opschrijven doe ik ook en wegen enzo.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:04

Waarom krijg ik meteen associaties met touwen en bomen als ik zoiets lees???? :( Die mensen moeten ze aan de hoogste....

Heel veel sterkte met het kleine ding, ik hoop dat ze het gaat redden!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:08

Oh oh wat een mensen weer in deze wereld. Ik word daar echt boos om als ik dit lees.

Ik hoop dat jouw kitten het gaat redden! Ik duim met je mee en heel veel sterkte met het hummeltje.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 16:33

Net weer gevoed en ze dronk het weer helemaal zelf op! Gelukkig maar.
Alleen zit ik me te bedenken hoevaak moet zo'n poesje poepen per dag? Ze heeft vannacht nog gepoept..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:49

ik had er eentje van 4weken en 6dagen en moest haar als ze water wou drinken met mn vinger onder het wateroppervlak helpen zodat ze daarvanaf kon drinkenze liep rechtop onder de poten van een bureaustoel door en nu is ze 5 zie profiel witch heet ze.
verder uitkijken dat je niet in het flesje knijpt en het gaatje zo klein mogelijk ook omdat ze nog kleiner is andesn verslikt ze zich
maar ik denk dat ze wel een kans maakt nu je jij haar gered hebt. ben je al bij da geweest? en wachten met ontwormen tot de goede leeftijd kan de da je vertellen. en eerste inentingen ik had 1 met 8weken en 2 met 14weken.
Bij mij kroop ze in mn nek en zat te zoeken tussen mn haar waarschijnlijk voor melk maar ook warmte
en dat heb ik haar gewoon laten doen heeft ze zeker 1.5 jaar fijn gevonden in mn ochtendjas wegkruipen enzo nu doet ze dat niet meer maar ik ben nog steeds mamma
Akls ze vannacht nog gepoept heft gaat het goed was het har of is het dunnig door de melk en droogt het hard op was erg donker weet ik nog
Wat ik zo lief vond was dat warme melkbuikje na het eten en dan lekker spinnen en slapen maar spinnen doet ze denk nog niet,
ook dat ze zich voor het eerst oprolde was zoooo lief. ik heb altijd met mn handen gespeeld met haar en ze wil nu wel eens bijten in mn handen maar mij maakt het niet uit maar dat is iets voor later en verder lekker tegen je aan houden

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:55

Wij hebben een zwervertje van een Franse camping meegenomen. Waarschijnlijk uit de auto gegooid.
Was ook vreselijk op zoek naar warmte. Nou, dat heeft ze gekregen. Slaapt inmiddels alweer bijna drie jaar tussenin bij d'r papa & mama.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 17:07

Spinnen doet ze regelmatig! Vooral tijdens het drinken.. En ze kan zich ook zo lief oprollen.. Met dat staartje er dan bij gevouwen <3
Vanmorgen was ze ook echt even wakker en een beetje speels, dus heb even rustig met 1 vinger zitten spelen met dr.. 1 min ofzo vond ze geweldig!

Ik heb dr nu in een reismandje met een kussen wat eruitziet als schapenwol.. Dat ze daar lekker tegenaan kan woelen.. En daaronder een lekkere kruik.
Handdoek opgerold en krom gelegt dat ze daar lekker in kan slapen.

Ben nog niet bij de da geweest, die fokker vertelde mij ook niet te gaan zolang het goed gaat.
Maar als ik denk dat ze niet goed drinkt/plast/poept bel/ga ik direct.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:13

mijn katten zijn ook fleskatten helaas, moeder was doodgereden toen ze nog mini waren. Nu leven ze nog steeds na 9 jaar :+ maar wat een scheetje heb je zeg! altijd zo erg dat mensen dit doen :n

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:12

wat een schatje. Ja die kleintjes zijn toch zo aandoenlijk. Volgens mij doe je het allemaal goed hoor. Toch elke keer na het drinken stimuleren voor plassen en poepen. En het liefst elke dag wegen. Ze mogen niet afvallen en niet aankomen is ook niet oke.
Heel veel plezier met het ukje en van harte gefeliciteerd: jij bent nu poezen-mama!

(en ja je snapt die mensen niet. raar hoor hoe dit gegaan is).

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 23:13

Agos arm ding! Het kleintje heeft geluk dat jij op haar weg bent gekomen. Ik ga overigens altijd met een nieuwe kat naar de da. Gewoon voor een check, je weet nooit wat ze onder de leden kunnen hebben.