Help!! mijn kat spuugd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Stagediver

Help!! mijn kat spuugd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 20:34

Hallo, Mijn kat spuugd regelmatig onverteerd voedsel uit, Maandag heb ik wel een afspraak met de dierenarts maar ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben??En wat eventueel de oorzaak kan zijn.
Nachos doet dit ong 10 keer per maand

Charica

Re: Help!! mijn kat spuugd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:35

Heeft dit niet te maken dat je kat te snel eet? Schrokt het in één keer op uit gulzigheid. Dan komt het er ook altijd snel uit :P

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 20:36

Nee volgens mij eet hij gewoon rustig,
Zoiezo heeft hij altijd gewoon onbeperkt voer, dus hij vreet niet altijd alles snel op.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:41

-misschien eerst van het onbeperkte voer afhalen en dan gewoon eens kleine beetjes geven (of alleen een klein beetje neerzetten)
-misschien heeft hij last van haarballen?
- of hij vind het eten niet lekker.

en doet hij dit overgeven na t eten gelijk?
of is de omgeving ernaar dat hij misschien daarna speelt of snel rent of dergelijke?
Het kan eigelijk veel zijn. Dat is het lastige met katten ,vind ik :p

santana67

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:44

Die van ons doet het met bepaalde voeding waar teveel zout in zit (tompoes,c1000 merk)
gewoon is van brokjes wisselen.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:46

Dit deed onze kat ook, vooral snachts en dan lekker op een mat. ;p

Wij hebben hem van het onbeperkt voer afgehaald, en nu krijgt en alleen s'ochtends nog een bakje voer. In het begin zeurde hij nog wel om eten, maar dat is nu niet meer.

Heel af en toe spuugt ze nog, maar dan heeft ze waarschijnlijk te snel gegeten.

Mijn tip, haal je kat van het onbeperkte voer af. :)

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 20:49

Ik heb hem een tijdje op minder voer gezet en dan vind ik dat hij wel gaat schrokken, daarom heb ik nu unlimited feeder. Vandaag was die eigenlijk vrij rustig, niet racen ofzo, lag gewoon te relaxen in het zonnetje en huppa kwam er zo uitzetten, het is niet dat het direct na het eten is. Want hij zat al een uur naast me. En echt zn hele maaginhoud komt er dan uit BAH!! Geen slijm ofzo, Het is geen brokvorm maar je kan zien dat het brokjes zijn geweesten het ruikt ook zo :s

Maandag maar ff naar de dierenarts :(

Nacho's krijg speciaal voer Biologisch kattevoer, supermarkt voer gaat nergens over, betaal ook 40 dollar voor een kleine 2,7 kg
ratio of 80% fish, 20% fruit and vegetables, and 0% grain — all slow-cooked at low temperatures to retain their natural goodness.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:58

20% Fruit en groente, in kattenvoer? Je weet wel dat katten er niet op gebouwd zijn om plantaardig materiaal te verteren? Veel katten kunnen het wel verdragen, als in wegkrijgen, maar daar houdt het dan ook mee op. Je hebt er katten bij die het helemaal niet kunnen verdragen en het dan ook uitbraken, ik had er vroeger ook zo een.

Als je kat verder geen klachten heeft behalve het braken, zou ik toch proberen om hem eens over te zetten op ander voer en te kijken hoe dat gaat.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 21:02

Er moet iets gebruikt worden om het te binden.
Normaal gesproken word er graan gebruikt met vieze olieeen bijvoorbeeld canola olie, of zonnebloem olieen wat veel slechter verteerd word dan groene/fruit. Moet toch ergens mee opgevuld worden, want anders is het een stuk vlees wat je koopt. Dit is het beste, en gezondste voer wat je hier op de markt (canada, en de states) kan kopen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:04

mijn kat spuugt van Whiskas, gewoon goedkope eigenmerk voer eet ie wel gewoon. misschien dat dat bij jouw kat ook zo is. succes ermee!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:47

Als je al zegt dat het zo'n 10 keer per maand gebeurd is het dus al langer aan de gang.
Hoe oud is je kat? Het kan namelijk ook een probleem met de lever zijn. Dat heeft een kat van mij ook gehad.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 23:43

Mijn kat word 3 in juni

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:20

Onze kat doet dat ook. Maar dat zou inderdaad kunnen door te snel eten.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:23

Ja, mijn kat doet het ook. Die had heel veel last van tandsteen, waardoor hij niet goed kon eten. DA heeft het eraf gehaalt, daarna geen last meer van gehad :)

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 20:47

Net terug,

anuss klieren waren vol, daarom ging die veel likken en ging die spugen :/
Kan reactie zijn op het orijen voer, nu over op hills C/D vet duur:s maar ff proberen :p
http://www.medpets.nl/hills+feline+cd/

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:51

elke kat spuugt wel 10 x per maand denk ik, iig de katten die ik heb gehad allemaal...
Mijn kat doet het zelfs een stuk vaker ! (maar die schrokt eten te snel op)

Maar de oorzaak is dus gevonden ? Hopen dat het nieuwe voer werkt

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:59

Blaasgruisbrokjes bij anaalklier problemen :? Hmmm het kan aan mij liggen, maar ik zie het verband dus niet. Behalve natuurlijk dat die dierenarts weer extra omzet behaalt met de verkoop van die peperdure brok.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:06

heb hier ook last van gehad totdat ik erop ben gaan letten wat er in mijn katten hun voer zat. Die van mij kunnen slecht tegen granen die erin zitten. Ik ben nu over gegaan naar natuurlijke voeding, en dit gaat zeer goed. Mocht je vragen hebben pb me maar, ik ben namelijk ermee bezig om dit product makkelijker verkrijgbaar te laten worden, is nu namelijk lastig op internet te verkrijgen

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 16:37

, Hij heeft die brokken vanwege de voedingsstoffen die er in zitten natuurlijk, En iedereen moet omzet maken natuurlijk, Kan me niet voorstellen dat de dierenarts, goede kwaliteit brokken voorr niets gaat verkopen toch?Je betaald voor wat je krijgt. koop je goekoop krijg je ook troep helaas :(

@ maaike Oh ja ik zit nu nog in Toronto wat geef je aan je dieren? Misschien kan ik het hier wel krijgen.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:41

Ik denk dat het eerder met het eten te maken heeft maar heeft hij de beschikking tot kattegras?
Mijn kruising ragdoll spuugt ook veel, maar die heeft ook vaak haarballen. Ik moet voor haar dus ook altijd kattegras hebben staan, anders krijgt ze het niet weg (die haarballen) en dan krijg je van die kleine spuugjes zonder haar.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 17:55

Ja, kattengras heb ik ook hier, heb ook kruising ragdoll hehe, haarballen :D maar dit is echt anders dan haarbal spuug het is puur onverteerd eten, Nu ik naar de deirenarts ben geweest heeft nachos nog niet gespuugd dus hoop dat het probleem opgelost is:D

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 09:23

Stagediver schreef:
Ja, kattengras heb ik ook hier, heb ook kruising ragdoll hehe, haarballen :D maar dit is echt anders dan haarbal spuug het is puur onverteerd eten, Nu ik naar de deirenarts ben geweest heeft nachos nog niet gespuugd dus hoop dat het probleem opgelost is:D

Mijn Xragdoll doet dat ook wel, dan eet ze volgens mij te snel. Vlak na haar eten gaat ze overgeven en dan liggen er dus idd allemaal brokjes. Ook wel mee naar de DA geweest, maar die kon niks vinden, dus denk dat het echt met schrokken te maken heeft. Is ie niet te dun?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:15

Ik vind het klinken naar voedselallergie, maar daar is hij wel wat jong voor (hoewel ik ook thuis een uitzondering heb). Mijn kat (Pumbaa) spuugt ook zijn voer uit, dus ik blijf constant wisselen van voer, dan gaat het weer een tijdje goed. Momenteel zit hij op de RC Sensible en dat blijft er goed in :) We hebben wel tijden gehad dat alleen overstappen op ander voer geen oplossing was en dat hij een tijdje prednison moest en kipfilet.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:50

Quellian schreef:
Ik vind het klinken naar voedselallergie, maar daar is hij wel wat jong voor (hoewel ik ook thuis een uitzondering heb). Mijn kat (Pumbaa) spuugt ook zijn voer uit, dus ik blijf constant wisselen van voer, dan gaat het weer een tijdje goed. Momenteel zit hij op de RC Sensible en dat blijft er goed in :) We hebben wel tijden gehad dat alleen overstappen op ander voer geen oplossing was en dat hij een tijdje prednison moest en kipfilet.

Sensible geef ik ook, heb idd het idee dat ze dat wel wat beter verdraagt.

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:01

Ik heb ook een "spuugkat". Dierenarts kon niets vinden, het is gewoon een schrokker, wat hier helpt is grotere brokjes geven, moet hij wel kauwen. En tussendoor andere brokjes als snoepjes uit de hand. Nu spuugt hij gemiddeld 1 keer per week, ipv dagelijks. Heeft ook niets met haarballen te maken, het is echt geen "waskat", eerder een echte buiten leef kat die altijd vies is. Ik voer nu al een tijd biofood 3 mix en voor erbij/ snoep purina one sensitive. Ik heb een silo staan, voer dus onbeperkt van de biofood, want porties voeren verergerde het probleem alleen maar.