Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Daarom heet ze ook zo, hihi 
Ook vliegen ze niet zo hoog (onze wyandottes konden max 1 meter omhoog fladderen
), het zijn gewoon makkelijke en leuke kippetjes.
RightOn schreef:Zijdehoentjes staat er om bekent heel kindvriendelijk te zijn. Het zijn zachte en lieve kipjes die makkelijk tam te krijgen zijn, ze zien er wel erg apart uit.
jojoni schreef:Ja dat bedoelde ik eigenlijk. om de dag, dat is bij ons ook zo ongeveer
kohtje schreef:Ik breek hier even in. Net een hok gekocht. Nu op zoek naar kippen. Ik wil zijdehoentjes en twee legkippen.
En ons kent ons,denk dat ik wel wil gaan fokken met de hoentjes en dan vooral platenbont.
anneliesdj schreef:zijdehoenders zijn ook erg vriendelijk maar leggen niet zoveel, zijn wel heel broeds dus mocht je een haantje nemen krijg je gegarandeerd kuikentjes.
Naast de vriendelijkheid zou ik ook letten op het wel of niet kunnen vliegen, ik weet niet hoe je de ren/hok in gedachten hebt? Wanneer je geen volledig afgesloten ren hebt moet je wel opletten dat je een ras neemt wat niet al te best vliegt want in tegenstelling tot wat gedacht wordt kunnen veel kippen rassen goed vliegen.
!
.
.RightOn schreef:Dat is waar ja, het zijn vaak op het overdreven af goede broeders en leggen niet zo veel.