Goed, dat gezegd hebbende
Mijn cavia (5.5 jaar oud) ademt zwaar. Je kunt haar flankjes duidelijk op en neer zien gaan. Ze heeft geen extreem verhoogde of verlaagde ademhaling. Ook eet ze nog gewoon, ze viel net met haar normale enthousiasme aan op een stuk komkommer. Ook als ik voor de kooi sta komt ze naar me toe gescharreld. Net de kooi verschoont, flinke dot hooi erin en ook daar viel ze direct op aan. Nou ligt ze rustig naar haar dinnetje Zazou in het hooi.
Qua etenslust en gedrag maak ik me niet heel erg zorgen. Maar die zware ademhaling zit me helemaal niet lekker, bel morgen ook even de DA.
Zijn er mensen die dit ook eens meegemaakt hebben met hun caviaatjes? Ben dus vooral op zoek naar ervaringen. Reacties als 'bel de DA' zijn niet nodig, dat doe ik morgen sowieso. Omdat ze nog goed eet, levendig is en zich normaal gedraagt bel ik niet vanavond laat nog de DA.

Maar aan de andere kant, als ze écht naar was geweest had ze niet zo vol enthousiasme haar stuk komkommer gegeten toch? Toch? 
eten
In appingedam zit wel een goede! Dallenga..
Ze heeft een prikje gehad en moet de komende tien dagen 2x per dag antibioticum. DA vond haar verder in goede conditie.