Bizarre dieren ....LOL

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lindsey1996

Bizarre dieren ....LOL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 16:33

Halloo!! Ik had aan iedereen een vraagje: Is er mischien iemand met een gek/raar/eng/bizaarrrr dier?? Ik heb namelijk 2 sphynxen, dit zijn 2 kale katten , ja kale katten zonder haar. Het zijn hele leuke beesten, maar je moet er wel wat voorover hebben, ze worden namelijk heeeel snel vies en vettig, krijgen snel vieze oren. Dus je moet ze af en toe in bad doen OOk hebben ze heel veel aandacht nodig, want het zijn drukke beesten. Zet er als het kan ook nog een foto bij :D . En mischien een korte beschrijving, maakt niet uit.
Hier is een van mijn Sphynxsjes Amset ( zie prfiel):
Afbeelding

eenitraM

Re: Bizarre dieren ....LOL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:39

Mag ik mijn zusje hier ook plaatsen? :=

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:41

Ik heb hier ook een Sphynx kat, al moet ik zeggen dat ik dat geen gek/eng/bizar dier vind. ;) Hoe snel worden die van jou vies en vettig? Ik heb namelijk bij Khalid het idee dat dat niet bepaald snel is. Misschien dat het ook voergerelateerd is?
Voor de rest heb ik ook een albino konijn en een konijn met heel veel haar (teddy mix-iets) en soms door het leven gaat als pruik. :D

Lindsey1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 16:46

Emytje schreef:
Ik heb hier ook een Sphynx kat, al moet ik zeggen dat ik dat geen gek/eng/bizar dier vind. ;) Hoe snel worden die van jou vies en vettig? Ik heb namelijk bij Khalid het idee dat dat niet bepaald snel is. Misschien dat het ook voergerelateerd is?
Voor de rest heb ik ook een albino konijn en een konijn met heel veel haar (teddy mix-iets) en soms door het leven gaat als pruik. :D

Ja, ik vind ze zelf leuk en mooi, maar veel mensen denken daar toch anders over :+ Ze vinden ze wel bizar... Ik zal je eerlijk zeggen dat mijn Amset best schoon blijft, maar Ashkin die was je en de volgende dag nadat hij geslapen heeft, en gezweet, zit hij weer onder de viezigheid. Hij is grotendeels wit, maar is dan bruin.... :o

Lindsey1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 16:46

[quote="eenitraM"]Mag ik mijn zusje hier ook plaatsen? :=[/
Hahahaha

Nikki_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:06

ik heb thuis een halve Chinese naakthond, van ondere heeft hij haar en van boven is hij kaal..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:53

Met alle respect, maar ik vind die kat echt ronduit lelijk. Uiteraard ieder zijn smaak, maar ik zie hier niets in wat ik graag zie in een huisdier (huiskat)

Lindsey1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 18:58

femke27 schreef:
Met alle respect, maar ik vind die kat echt ronduit lelijk. Uiteraard ieder zijn smaak, maar ik zie hier niets in wat ik graag zie in een huisdier (huiskat)

Ja qua uiterlijk, maar ze zijn, speels, lief en heel aanhankelijk!!! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:13

Ik vind die naaktkatten echt niet om naar huis over te schrijven.

amziss schreef:
ze worden namelijk heeeel snel vies en vettig,

He bah...en dan zie je ook nog eens alles hangen en zitten, nee die valt wat mij betreft echt onder de noemer bizarre dieren om even te refereren naar de titel van dit topic.

Verder moet ik niets hebben van slangen, en ratten is ook niet mijn ding. Maar naaktkatten staan toch wel op de ruime eerste plaats waarvan ik niet kan begrijpen wat mensen daar nu mooi aan vinden :)
Maar ieder zijn ding anders zou het maar een saaie wereld zijn.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:22

Ik heb axolotls <3 vinden veel mensen ook redelijk apart, als ze ze de eerste keer zien kijken ze altijd even vreemd _O-

Mijn wildkleur:
Afbeelding

En mijn leucistische & wildkleur samen:
Afbeelding

Die onderste foto is van de dag dat ik ze ophaalde, dus daar zijn ze nog een stuk kleiner en vrij gestresst :')
Ze zijn nu ruim 20 centimeter :j

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:26

Ik heb hier wilde spinnen rondlopen, persoonlijk vind ik ze doodeng :+ Mijn normale huiskat ziet ze echter als speeltjes
@x_Rebecca; mooie beestjes! Nooit eerder gezien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:56

Chiqa schreef:
Maar naaktkatten staan toch wel op de ruime eerste plaats waarvan ik niet kan begrijpen wat mensen daar nu mooi aan vinden :)

Mooi misschien niet (hoewel ik best snap dat mensen het wèl mooi kunnen vinden), maar een dier is meer dan alleen zijn uiterlijk. :) Naaktkatten zijn doorgaans wel echt vreselijk lief en aanhankelijk. En lekker warm. :D
Daarnaast ga je doorgaans mooi vinden waar je van houdt, moeders vinden hun baby's ook altijd mooi. :+ :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:05

RedPassion schreef:
maar een dier is meer dan alleen zijn uiterlijk. :)

Nou ik denk niet dat dit voor iedereen opgaat, beiden zijn imo toch wel belangrijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:10

Ben ik wel benieuwd waarom dan. :) Ik weet/merk dat het voor veel mensen telt, maar ik heb dat dus zelf helemaal niet. Natuurlijk vind ik bepaalde rassen/kleuren wel mooi, maar dat is voor mij toch echt zwaar ondergeschikt aan karakter of een verhaal dat er aan vastzit.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:15

Maar als je een bepaald ras aanschaft zou ik in de eerste instantie toch wel gaan voor een ras wat ik mooi vind... als ik een kat zou uitzoeken bij een fokker bijv. Ik zou me een beetje gaan verdiepen in dat ras wat ik leuk vind en kijken of het qua karakter ook aansluit en vervolgens een leuk diertje uitzoeken.
Als je een geweldig lief dier in een asiel tegenkomt maakt ras snel minder uit, maar als ik echt op zoek zou gaan naar een bepaalde kat zou ik nooit een naaktkat nemen *brrr ik vind het vreselijk lelijke beesten*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:28

Dat heb ik juist andersom; het karakter moet me vooral aanspreken. Ik vind naaktkatten ook niet mooi, maar ik ben helemaal verliefd op die van mijn zusje, dat is zo'n lief dier. Maar goed, ik ben dan toch al niet iemand die specifiek op zoek gaat naar dieren, ze komen altijd op mijn pad.
Alleen op uiterlijk afgaan vind ik zonde, voor zowel het dier als jezelf. Ik had mijn lelijkerds in elk geval niet willen missen. ;)

Ik kan me overigens wel voorstellen dat je speciaal op zoek gaat naar een dier, dus geen waarde-oordeel daarover hoor. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:32

Ik zou ook niet alleen op uiterlijk afgaan, ik denk dat je dat verkeerd begrijpt... maar ik heb weinig met katten, ik vind eigenlijk alleen boskatten en Maine Coons mooi. Dus ik kan me voorstellen dat als ik ooit bewust naar een kat op zoek zou gaan ik binnen zo'n ras zou kijken - en dan zou ik op karakter kiezen, maar wel binnen dat ras. Dus niet eerst mooie kat > leuk karakter maar leuk karakter > mooie kat of niet, maakt dan niet zoveel meer uit.

Als ik een paard zou kopen zou ik ook kiezen uit een ras wat me aanspreekt - door bij een fokker te gaan kijken of een particulier - maar mocht ik tegen iets heel anders aanlopen zou ik dat ook niet erg vinden (zelfde geldt voor andere beesten, zoals een kat). Karakter komt toch wel op de eerste plaats, maar ik vind ras/uiterlijk ook niet onbelangrijk (ik ben dol op hun extra gangen en karakter dus zou sneller voor een IJslander gaan dan voor een KWPN want ik heb echt helemaal niks met paarden).

Overigens zou ik niet snel op zoek gaan naar een dier. Maar als ik het zou doen, zou ik het zo doen.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:45

Ik heb 2 albino naaktratjes :)
Afbeelding

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:56

x_Rebecca schreef:
Ik heb axolotls <3 vinden veel mensen ook redelijk apart, als ze ze de eerste keer zien kijken ze altijd even vreemd _O-

Mijn wildkleur:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FFDO7TCO.jpg

En mijn leucistische & wildkleur samen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UTAYDYA6.jpg

Die onderste foto is van de dag dat ik ze ophaalde, dus daar zijn ze nog een stuk kleiner en vrij gestresst :')
Ze zijn nu ruim 20 centimeter :j

Daar heeft mijn dochtertje er ook 3 van, rare beesten vind ik het maar.
Ze vreten elkaars poten eraf en een week later hebben ze weer nieuwe poten _/-\o_

Verder hebben we nog 5 baby albino tijgerpythons, 1 tijgerpython van 4 meter, 1 albino tijgerpython van 3 meter, en een koningspython.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 23-02-11 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto's quoten. In link geplaatst.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:00

Over de Sphynx; wij hebben er eentje met name omdat het karakter mij enorm aanspreekt. Op het begin vond ik hun uiterlijk ook een beetje eng, maar nu ik ze in het echt heb gezien en er zelf eentje heb, vind ik ze weldegelijk mooi. Ze hebben zo hun charmes en met name Khalids ogen zijn echt om in te verdrinken. :) Expliciet op zoek gaan naar een Heilige Birmaan, Noorse boskat of Ragdoll zou ik weer niet gaan, want die vind ik dus weer niet mooi. :D Maar mocht ik er eentje in het asiel tegen komen die mega zielig is en we hebben een plekje over, dan is de keuze snel gemaakt.

Ik heb overigens ook nog een baardagame. Voor veel mensen valt dat ook onder bizar en met name mijn familie snapt niet wat je met zo'n beest moet, maar voor mij is het een normaal diertje. Net een mini draakje. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:39

RedPassion schreef:
Ben ik wel benieuwd waarom dan. :) Ik weet/merk dat het voor veel mensen telt, maar ik heb dat dus zelf helemaal niet.

Omdat het uiterlijk ook wat wil (Althans ik vind dat er belangrijk) ja daar ben ik gewoon heel eerlijk in, du szoek ik liever even door naar iets wat qua uiterlijk én karakter bij mij past :)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:58

de skinny cavia
Afbeelding
en de baldwin cavia
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:07

Mijn hemel, ik weet niet wat ik zou moeten denken als dr een zou ontsnappen en in mijn achtertuin zou rondrennen :+
Waarom heb je voor dit specifieke ras gekozen Booster?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:08

Een vriend van me heeft een stinkdier :+

Heeft vroeger ook nog 3 leguanen gehad, en een baardagaam.

Ik moet het doen met een hond :)

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:14

ik vind de dieren hier allemaal wel erg apart en leuk, je hoef niet mooi te zijn om lief leuk en aardig te zijn..
Je kat is trouwens wel een lkkre dikkert he hihi :D