Ik ga het echt doen! Een hond adopteren!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik ga het echt doen! Een hond adopteren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:01

Ik had even geleden ook al een topic geopend, ik heb er nog eens goed over nagedacht, alle vorens en tegens tegen elkaar afgewogen maar ik ga het doen, ik ga een hond adopteren!
Volgende week ga ik eens een kijkje nemen in het asiel in Almelo. Ik heb geen voorkeur voor een bepaald ras of leeftijd, ja de Rodesian Ridgeback, maar ik staar me er niet blind op. Het moet gewoon klikken met de hond. Ik heb een paar eisen waar de hond aan moet voldoen en ook moet ik realistisch zijn wat er wel en niet bij me past zodat we geen problemen krijgen en dat ik moest besluiten de hond terug te brengen, dat vind ik zo sneu.

Ik kan niet wachten om een maatje in huis te krijgen, heb er helemaal zin in. Eindelijk een hondje jeuj! :D

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:18

Wat leuk! Ben benieuwd wat voor een ras je nieuwe huisgenoot zal zijn!

xManon_

Re: Ik ga het echt doen! Een hond adopteren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:18

Spannend! Veel plezier alvast! :)

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:33

Hartstikke leuk zeg!
Top van je ook, dat je ipv een schattige pup, kiest voor het asiel!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:35

Tof! :D

Welke eisen heb je precies? En wat vind je wel/niet bij je passen?

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:37

Ik vind het erg goed van je dat je er 1 uit het asiel gaat halen. Is toch weer 1 honden leven wat er op vooruit gaat. Ik ben ook erg benieuwd waar je mee thuis komt. Wel showen hier he? :D

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:39

Super dat je er eentje uit het asiel haalt! Heb er zelf ook 2 van de 3 uit asiel.

Heel veel plezier met je nieuwe maatje!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:40

(alvast) gefeliciteerd Jo :D

Heel veel plezier en we willen wel fotos :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:13

Dank je :D

Waar ik op let:
Aangezien ik boven stal woon moet het niet een te oude hond zijn ivm traplopen, moet met paarden kunnen en niet te entousiast zijn. Verder heb ik de voorkeur dat ie de hond zinderlijk is en commando's redelijk kent.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:20

Heb je ervaring met honden?

Lijkt me trouwens voor een hond supergaaf om de hele dag op het erf rond te scharrelen. :D Hoe staat stal er tegenover?

De hond moet ook wel wat zelfstandigheid hebben. Je bent nogal een levensgenieter, dus als jij de hort op gaat, moet hij zich wel enkele uren kunnen vermaken. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:24

Ja ook idd even zelf thuis kunnen zijn, maar ik wil m zo vaak als mogelijk mee kunnen nemen, ook als ik naar mn ouders ga. Ik heb hier genoeg mensen om me heen doe op willen passen mocht dat nodig zijn dus dat is wel fijn! Mn baas zei juist dat ik het moest doen! De buren hebben ook allebei honden dus hij kan evt. ook nog lekker rommelen en spelen met andere honden.
Ik ben trouwens ook op marktplaats aan het kijken en ik heb een hele leuke King Charles Cavelier /Cockerspaniel kruizing gezien :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:24

ik heb inmiddels mijn 3e en 4 e herplaatser in huis; beide komen uit een asiel(ander asiel; 1 jaar na elkaar geadopteerd)
ik vind honden die je uit een asiel hebt gered veel dankbaarder als een andere hond; ikzelf heb alleen maar herplaatsers gehad en zal dit ook altijd blijven doen
ik heb beide honden gevonden via; http://ikzoekbaas.nl/zoek-asieldieren/katten

super fijne site en kun je ook echt zoeken op bepaalde rassen; ik wilde graag een boxer en de zoekmachine heeft me echt goed geholpen bij het vinden van de juiste honden

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:27

Klinkt goed! :)

Over MP: pas wel op, he? Cavaliertjes hebben vaker dan andere honden een hartafwijking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:32

Ja uiteraard ben ik op mn hoede bij marktplaats. Mja zie het als zoeken naar een paard :D

Is het trouwens gebruikelijk om een hondje ook een soort van klinische keuring te laten ondergaan bij een da?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:34

ik zou zelf ook niet via mp naar een hond gaan kijken; die mensen vertellen vaak niet het juiste verhaal over de hond waardoor je een hond kan krijgen met medische of karakterproblemen; als je via de asielsite een geschikte hond hebt gezien kun je gaan kijken naar de hond en er zo vaak naar toe gaan als je wilt om te kijken of de klik er is. ook kun je in de uitlaatverslagen enz van de vrijwilligers zien hoe het karakter vd hond is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:38

tamaramt schreef:
ik zou zelf ook niet via mp naar een hond gaan kijken; die mensen vertellen vaak niet het juiste verhaal over de hond waardoor je een hond kan krijgen met medische of karakterproblemen; als je via de asielsite een geschikte hond hebt gezien kun je gaan kijken naar de hond en er zo vaak naar toe gaan als je wilt om te kijken of de klik er is. ook kun je in de uitlaatverslagen enz van de vrijwilligers zien hoe het karakter vd hond is

Dat is ook wel zo. Ik let ook op de soort advertentie. Diegene van de kruizing heeft er een heel leuk verhaal en ook de reden waarom ze hem weg doet en ze wilt contact houden over hoe het gaat etc. Dat is iets wat ik meer vertrouw dan dat ik een advertentie lees met enkel wat kenmerken en prijs etc.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:44

vooral bij zo n soort verhalen goed opletten; is vaak een zwetsverhaal om zo snel mogelijk vd hond af te komen.
soms zitten er idd ook wel echte waarheden bij maar het blijft oppassen.
In een asiel weet je altijd met wat voor soort hond je te maken hebt; je kunt zo vaak gaan kijken als je wilt en kunt ook nog kiezen v een proeftijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:48

tamaramt schreef:
vooral bij zo n soort verhalen goed opletten; is vaak een zwetsverhaal om zo snel mogelijk vd hond af te komen.
soms zitten er idd ook wel echte waarheden bij maar het blijft oppassen.
In een asiel weet je altijd met wat voor soort hond je te maken hebt; je kunt zo vaak gaan kijken als je wilt en kunt ook nog kiezen v een proeftijd

Klopt. Maar dat zeg ik, t lijkt net als een paard zoeken :')

Wat vinden jullie van wel of geen bijdrage voor een hond??

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:50

Wij hebbn ook diertjes van marktplaats en ja daaroner valt ook een hondje, we hebben hier totaal geen problemen mee, gewoon een x langsgaan, en kijken hoe de omgeving der uitziet, bij pups altijd even naar de moeder vragen!
Of die aanwezig is!

Wel goed van je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:51

Niinatjuh schreef:
Wij hebbn ook diertjes van marktplaats en ja daaroner valt ook een hondje, we hebben hier totaal geen problemen mee, gewoon een x langsgaan, en kijken hoe de omgeving der uitziet, bij pups altijd even naar de moeder vragen!
Of die aanwezig is!

Wel goed van je!

Dank je. Ohh ik kan echt niet wachten totdat ik een leuke hond bij me heb. Woeiwoei :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:51

ik vind een bijdrage v een hond niet verkeerd; vooral niet gezien als het een eerlijk verhaal betreft; dan weet je zeker dat de eigenaar niet zomaar de hond weg doet naar een of ander raar persoon; wat wel vaak gebeurt bij een gratis hond.

maar nogmaals; mijn keuze is het niet geweest en zal het nooit zijn; ik heb 2 keer een hond overgenomen van kennissen die ik kon en 2 keer een asielhond.
ik zou nooit een hond van een onbekende over willen nemen.
puur om het feit dat je niet weet wat je in huis haalt; in een asiel weet je dat wel

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:53

heb je trouwens ervaring met honden? omdat je praat over dat je rhodesian ridgeback mooi honden vind; dat zijn het ook maar zijn geen geschikte honden v iedereen en dan moet je toch zeker wel ervaring hebben met dergelijke rassen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:56

Ik heb niet eerder een hond gehad maar wel veel ervaring met ze, ook met opvoeding en een kennis van mij heeft een RR gehad. Die van haar was heel makkelijk maar ik weet dat het niet het makkelijkste ras is. Daarom kies ik daar nog niet voor en ga ik op zoek naar een wat makkelijker ras.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:58

tamaramt schreef:
via deze site http://www.dierenasiels.com/ heb ik trouwens ook 1 van mijn honden gevonden; de andere(mijn witje) vond ik via ikzoekbaas.nl

Dierenasiels heb ik al bekeken idd. Staan leuke honden op, maar ik denk dat het toch belangrijk is om de klik te hebben met de hond.