Tiamatje is niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Tiamatje is niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 14:35

Naar aanleiding van dit topic dan de afsluiting...

Afgelopen vrijdag hebben mijn vriend en ik nog een inslaapafspraak gemaakt voor dinsdag, maar Tiamatje is vanacht heel vredig en rustig, met zijn nieuwe vriendje Muninn aan zijn zijde, ingeslapen.

Tiamatje is 15 jaar en 5 maanden geworden waarvan hij er 13 maanden en 2 dagen bij ons, in een rustig en stabiel huisje, heeft mogen wonen.

Afbeelding

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:44

Ach jeeeeeetje |( |( :(:) ik heb je andere topics gevolgd over je poezels,arm ding toch ook.Nogmaals toch mijn complimenten dat je voor zo´n ´oude´ kat hebt gekozen,wat superfijn dat dat arme dier nog een laatste heel goed jaar bij je heeft mogen hebben.Fijn dat hij met zijn vriendje aan zijn zijde rustig in heeft mogen slapen.
Ontzettend veel sterkte,liefs Linda

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:45

:(:)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:48

Heel veel sterkte! Ook hiervandaan mijn grenzeloze respect, dat je Tiamat zo een geweldige laatste periode van zijn leven hebt willen en kunnen geven is natuurlijk geweldig! Aan jouw zorgen heeft het in ieder geval niet gelegen.

Emytje

Re: Tiamatje is niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 14:54

Dank jullie wel... Ik ga em ontzetten missen. Zijn aparte miauwtje wat meer als 'rauw, rauw' klonk, zijn aanwezigheid op mijn schoot, dat hij altijd om mijn hoofd heen gevouwen op mijn kussen lag en waarschijnlijk wel het meest dat als ik zenuwachtig was, dat hij dan op mijn buik kwam liggen. Het was echt een lieverd. :))

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:44

Och meid.. nog wel zo snel achter Mimir aan...

Veel sterkte dat je Tiamatje nu kwijt bent. Hij heeft nog een heel fijne tijd bij je mogen hebben!

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:42

Pfff... Heftig zeg...
Je weet dat als je een (ouder) dier aanschaft dat het zal overlijden. Maar het blijft vreselijk! Super dat je ze nog een mooi laatste jaar hebt kunnen geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:19

O meisje toch wat krijg jij de laatste tijd veel voor je kiezen en je wil zo graag het beste met ze voor hebben ;(

Veel sterkte met het verwerken je bent een goede poezen mama!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 22:24

Dank jullie wel allemaal! Het is inderdaad erg zwaar. Ik moet ook zeggen dat ik een hele lange periode de dierenkliniek echt niet meer van binnen wil zien voor iets anders dan alleen een enting ofzo. We hebben nu dan twee oudjes thuis (13 jr) en hebben er wel aan gedacht om er nog een derde bij te halen, maar dat idee is nu wel van de baan. Ik vind het enorm bijzonder om oudjes te hebben, maar hetgeen dat een dierenarts ons heeft geadviseerd staat ons hierna ook wel aan. Hij adviseerde ons om ook een jongere kat aan te schaffen en dat gaan we waarschijnlijk ook doen. We blijven altijd wel oudjes hebben, maar niet meer meer dan 2. Tussen het inslapen van Mimir en het overlijden van Tiamat zat maar 8,5 week en dat is echt zwaar. Maar ik moet wel zeggen, je krijgt zoveel van ze terug. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:39

Hoi Emytje, ik was hier ook altijd al bang voor dat jou dit zou overkomen, kan goed gaan natuurlijk maar boven de 12 jaar wordt het gewoon moeilijk. Je weet niets van de kat, niet wat ze gegeten hebben in het verleden en of het grote eters zijn. Als ze slecht eten ga je echt tegen grote problemen aanlopen; helemaal als ze al niet lekker zijn of verzwakt.

Ik heb twee oudjes waar ik ook veel zorgen aan heb, momenteel weer de pers die niet happy is, en heb een kitten;dat is een wereld van verschil en heb je gewoon geen zorgen om.

Goed dat je het in overweging neemt, je heb het tenminste geprobeerd, en voorlopig ga je geen kliniek meer zien hoor!

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:44

hee meid heel veel sterkte met dit verlies...

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 22:48

Ik hoop het. Ik heb de andere twee ook al ingefluisterd dat het verboden is om ziek te worden, nu nog hopen dat ze gaan luisteren. ;)

Die pers was toch ook al behoorlijk op leeftijd? Hopelijk gaat ze snel weer happy zijn.

Ik moet ook wel zeggen dat ik het apart vind dat beide katten eigenlijk aan hetzelfde zijn overleden. Beiden hadden leverkanker en beiden hebben een operatie aan de tanden moeten ondergaan. Ze zijn getest op leukemie en aids en dat hadden ze niet, dus het is echt puur toeval. Maar goed, de dierenarts in amsterdam (die ze heeft geopereerd) zei ook al dat dit regelmatig voorkomt bij oudere katten. Daarnaast ben ik eigenlijk ook wel blij dat het bij Tiamat rustig is gegaan. Mimir had zo'n agressieve vorm van leverkanker, dat was echt zo erg om te zien. Maar Tiamat is in alle rust overleden. Nog in het bijzijn van Muninn, de nieuwe kater. Die is bij hem gebleven tot het moment dat de man van het crematorium hem op kwam halen, de schat.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:17

Het is inderdaad voor je eigen gevoel wel goed een jongere kat er bij te hebben, een stabiele(-re) factor in de drama die oudere katten nu eenmaal gratis mee brengen. Een jongere kat kan voor de ouderen ook wel leuk zijn; hebben ze iemand om op te voeden :P

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 11:56

Hahaha, ja dat is waar. En die stabiele factor zaten wij ook aan te denken ja, ondanks dat zij ook natuurlijk ziek kunnen worden, maar die kans is gewoon kleiner. Als we voor de 15-jarige poes gaan die we een tijdje terug in het asiel erg leuk vonden zouden gaan, is de kans gewoon erg groot dat hetzelfde liedje binnen een half jaar weer van voren af aan begint. Mijn ego zegt wel dat die poes hier lekker mag komen wonen, maar mijn gevoel van binnen zegt dat dat even geen strak plan is. De jonge(re) kat voelt beter.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:47

fijn dat je hem toch niet hebt moeten laten inslapen maar dat hij er zelf voor koos om vannacht naar de kattenhemel te gaan.
sterkte

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:55

Snap je dilemma hoor want je wil die oudjes ook nog zo graag een goed thuis geven.. Maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat ook jongere dieren uit het asiel je heel veel dankbaarheid tonen en inderdaad over het algemeen wat minder kopzorgen.

Het siert je dat je eigenlijk altijd voor de oudere dieren wilt gaan, maar daar moet je zelf niet aan onder doorgaan natuurlijk...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:26

Bekijk het eens van een andere ant; Sky was 5 toen ik haar op mocht halen...en diep ongelukkig. Een jonge kat heeft heel wat jaartjes voor zich om ongelukkig te zitten wezen. Dus hoe mooi de gedachte is een oudere kat een huisje te gunnen, het is ook een mooie gedachte een jongere kat een plezierig leven te gunnen ;)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:48

precies juut:) Je haalt me de woorden uit de mond

ik heb Lotus ook uit het asiel (Emytje weet wie Lotus is :-) ) en zal ook ongeveer 5 zijn.. Ik heb haar nu ruim een half jaar en dat beestje is zooooo opgeknapt! Nu blijkt ze ook nog ziek te zijn en als dat in het asiel was geconstateerd was ze waarschijnljk ingeslapen. Heerlijk toch om zelf nog jaren van zo'n beestje te kunnen genieten maar die ook lange tijd asiel te besparen.

Maar nogmaals.. ik snap het dilemma ook heel goed, je wilt zo'n oudje op zn oude dag ook niet in zo'n asiel laten zitten.. Lastig lastig. Maar zeker nadat je twee van je vriendjes zo kort achter elkaar hebt moeten laten gaan zou ik ook voor jezelf kiezen en een jonger diertje een fijn plekje gunnen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 22:27

Een tijdje terug zat er een leuke 8-jarige kater in het asiel. Hij zat er al een tijdje, maar drie weken terug is hij geplaatst... Beetje jammer. Zowel mijn vriend als ik waren helemaal fan van hem. Hij had hier dan ook mogen wonen. Ik ben natuurlijk wel blij dat hij een fijn huisje heeft gevonden, maar de 'klik-kat' is dus weg. Dan zit er nog een grote zwarte 3-jarige kater, alleen deze heeft een blaasgruisdieet en het staat me nu een beetje tegen om een kat met een dieet aan te schaffen. De twee bij ons thuis eten nu net zo goed en een kat die wat anders krijgt dan de anderen kan er weer voor zorgen dat dat verandert. Vandaar... (is nog niet zeker) gaan we dit keer waarschijnlijk niet voor een asielkat, maar voor een raskat. Toen we nog geen katten hadden was ik al fan van de Sphynx, maar omdat we graag oudjes een plekje bij ons in huis wilden geven, hebben we daarvoor gekozen. Maar nu de dierenarts in Amsterdam mij meerdere malen aanraadde ook aan onszelf te denken en voor een jonger exemplaar te gaan, is het idee van de Sphynx dus weer terug (en dus omdat Bailey, die leuke 8-jarige kater, geplaatst is). Dus we gaan dit keer bijna zeker - en dat voelt eigenlijk ergens ook wel egoistisch - niet voor een asielkat...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:46

Wel fijn voor Bailey, dat ie een huisje heeft :)
Die halve pers, is ie nog steeds weg? Ik verwacht stiekem dat het beestje z'n nieuwe huis helemaal vol gepiest heeft, waarna dat mooie vachtje van hem toch wat minder aantrekkelijk zou zijn voor dat stel :+
Spynxen zijn wel apart.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 22:58

:D Het was toch een brits korthaar? Die zit/zat er volgens de site nog wel in het asiel ja. Alleen heeft de site niet echt veel zin, dus ik kan niet kijken nu. Maar ik kom deze week of volgende week toch nog wel in het asiel, kan ik meteen in het echie kijken. Nu Tiamatje er niet meer is, hebben we behoorlijk wat blikvoer en natvoer in de kast staan en nog drie soorten blaasgruisdieetvoer wat we niet meer in kunnen leveren bij de dierenkliniek omdat het geopend is. Dus ik hoop dat het asiel dat wel wil hebben. De ongeopende 6 kg zak heb ik vandaag wel terug gebracht naar de kliniek. Het crematorium was gewoon sneller dan wij. Ze wisten bij de kliniek al dat Tiamatje was overleden toen ik de zak kwam brengen.

Het is nu overigens wel raar in huis zo en met de twee katten. Wekenlang heb ik katten moeten smeken om wat te eten en ineens is dat niet meer het geval en er ligt ook geen Tiamat meer op de bank, maar ik verwacht het wel te zien terwijl ik wel weet dat hij er niet meer is. En als ie niet op de bank ligt, dat hoort hij wel in het mandje naast de bank te liggen, maar daar ligt hij dus niet meer. Dat is raar, vreemd en een flink gemis. Het was een erg leuke kat die flink wat pech heeft gehad in zijn leven en eindelijk had hij een fijn huisje (3x in het asiel belandt) en dan houdt hij het daar maar 13 maanden vol...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:05

'Maar' of 'nog'??? Zeker gezien die lange extra tijd ;)
Het was er eentje met lang haar; halve pers of halve britse langhaar. Cremekleurig in ieder geval, en volgens de papieren was ie niet zindelijk

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 23:12

Het was toch die Mazzel?

Aan de ene kant 'maar,' maar aan de andere kant -gezien wat hij had- natuurlijk 'nog.' Maar toch, bijna een jaar lang geen kliniek van binnen gezien en dan loopt hij de deur ineens plat. Natuurlijk is het dan deels wel lang gezien hij 2,5 week extra heeft gekregen, maar ergens vind ik het ook enorm sneu dat hij niet effe wat langer heeft kunnen blijven. Zeker met Muninn nu. Die twee zouden zo'n leuk stel zijn geweest, maar helaas. Gelukkig heeft hij er nog wel eventjes van kunnen genieten en heeft Muninn hem vergezeld tot het einde. En ergens had ik van hem gewoon niet verwacht dat hij zo snel al zou gaan. Mimir hadden we natuurlijk al in slechte conditie in huis gehaald.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:37

Ja, dat was zn naam :D Waarbij de medewerkster nog zo droog opmerkte dat ze 'begreep dat die mensen voor zn uiterlijk gingen' }:0
Dat 'maar' biij Tiamat; helaas had hij in zijn jongere jaren geen leuk langdurig huisje ;) Hij heeft nu van zn verdere leventje kunnen genieten tot de laatste maand. Een herhaling van Mimir zou het er voor hem ook niet leuker op maken. En voor ons is het 13 maanden, maar katten houden geen tijd bij. Voor Tiamat waren het een heleboel mooie ontspannen momenten

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 09:25

Ja dat is zo. Maaike zei ook al toen ze hier anderhalve week geleden was, dat een kat niet zo denkt en het ook niet zo ziet. Nou nog effe het ook zo voelen.