Kleding voor de hond....wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kleding voor de (grote en kleine) hond.

Ja, dat kan wel. Ik trek mijn hond wel een jasje/dekje/jurkje aan als dat nodig is
143 (35%)
Ja, dat kan wel, maar mij zie je niet met de hond met jasje/dekje/jurkje wandelen.
29 (7%)
Nee, dat is helemaal niet nodig. Daar is de hond niet voor gemaakt, hij kan makkelijk tegen de weerswisselingen!
231 (57%)

Totaal aantal stemmen: 403

ch_ntii123

Kleding voor de hond....wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 15:31

Wat vinden jullie? In de dierenwinkels zie ik steeds vaker kleding voor de honden (vaak maar kleine maatjes).
Ik vind het eigenlijk overbodig (Oke, misschien wel voor de chihauhau....). Een hond is niet gemaakt voor een dekentje of jasje vind ik.
Maar wat als we een hele koude winter krijgen..

Wat vinden jullie nu van een dekentje/jasje voor de hond, maat maakt niet uit. (groot of klein)
Leg er even bij uit waarom wel of niet, en of jij er zelf mee zou lopen.. (ik wil er zelf denk ik niet mee gezien worden.. met een hond met een jurkje aan(A))

osiris21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:36

Natuurlijk niet! Het is weer zo,n modeverschijnsel en dan word er gedacht dat een hond(je) het koud heeft.
Chihuahua trillen omdat het van nature zenuwachtige hondjes zijn en niet omdat ze het koud hebben.
Enne ze krijgen niet zomaar vacht bij de geboorte.
Ik heb er 2 maar absoluut geen kleertjes.

ch_ntii123 schreef:
Wat vinden jullie? In de dierenwinkels zie ik steeds vaker kleding voor de honden (vaak maar kleine maatjes).
Ik vind het eigenlijk overbodig (Oke, misschien wel voor de chihauhau....). Een hond is niet gemaakt voor een dekentje of jasje vind ik.

Wat vinden jullie nu van een dekentje/jasje voor de hond, maat maakt niet uit. (groot of klein)
Leg er even bij uit waarom wel of niet, en of jij er zelf mee zou lopen.. (ik wil er zelf denk ik niet mee gezien worden.. met een hond met een jurkje aan(A))

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:38

osiris21 schreef:
Natuurlijk niet! Het is weer zo,n modeverschijnsel en dan word er gedacht dat een hond(je) het koud heeft.
Chihuahua trillen omdat het van nature zenuwachtige hondjes zijn en niet omdat ze het koud hebben.
Enne ze krijgen niet zomaar vacht bij de geboorte.
Ik heb er 2 maar absoluut geen kleertjes.

ch_ntii123 schreef:

Helemaal mee eens!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:39

Nee ik doe de herders hier echt geen kleren aan

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:41

ik had wel een dekje voor onze Rhodesian Ridgeback. Lijkt een grote stoere hond maar is t niet :D
Maar die kreeg ie alleen aan als ie een tijdje met ons naar buiten ging als het koud was en ik niet veel actie verwachtte. Als ze gaan lopen sjezen hebben ze het vanzelf wel weer warm. Maar bj een tijdje stilstaan en regen had meneertje het t toch echt koud.
Binnen kreeg ie 's nachts een fleecedeken over zich.

Het is dan wel een ras met érg weinig vacht en waanzinnig warmteminnend van afkomst.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 01-10-10 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:42

Als ik mijn Herder moet aankleden word dat een groot drama.. _O-
Vind het zowiezo een raar gezicht, al hoewel er loopt hier een vrouw met een chinese naakthond die wel altijd met koude dagen een dekentje om heeft,
Dit vind ik dan ook heel wat anders! Dat is noodzakelijk voor de hond,
Maar zo hetzelfde als nagellak of parfum..
Vreselijk ze rennen een keer en het is eraf of je ruikt het niet meer onzin dus :')

Onze vorige duitse herder heeft trouwens wel een tijd een T-shirt aangehad,
Net geopereerd bij der borst en aangezien ze zo'n lampekap niet opwou..
Dan maar een T-shirt :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:42

Compleet nutteloos. Dáár hebben die beestjes nou een vacht voor. Kijk, als ze ziek zijn oid vind ik het wat anders, maar in principe kan een dier prima zonder jasjes ed.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:43

OMG Nee walgelijk vind ik dat.
Paris Hilton acties zijn dat.

Mijn gezellige bolle Berner Sennen heeft zijn eigen dikke wintervachtjas, meer dan voldoende.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:44

Ik vind het ook onzin (de echte uitzonderingen daar gelaten).
Snap niet dat je je geld uitgeeft aan kleding voor je hond.

Medea

Die van mij krijgen geen jas aan, tenzij het moet uit medisch oogpunt. De terrier kruising van een vriendin loopt tijdens trainen als het echt koud is met een heel neutraal zwart dekje, ze vertikt het anders om te lopen :')

marielle231

Nee never al hoewel heb ik het 1 keer gedaan voor een kerstkaart, toen had onze hond een kerstmannen pak aan :D
Maar dat hooguit 3 min en dan weer uit.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 15:45

Ik zou er zelf ook niet mee gaan lopen hoor...Ik zie mezelf al met mn stoere am.stafford met een jasje aanlopen..DOEII!:P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:46

In principe zou ik het ook nie tdoen, maar heb toch voor keuze 1 gekozen. Bijvoorbeeld sommige windhondjes hebben een hele dunne vacht, die ook in de winter niet dik genoeg wordt, waardoor ze het behoorlijk koud kunnen krijgen. Dan zou ik toch echt voor een dekentje gaan. Dan niet voor een jurkje/pakje enz. enz. maar gewoon een simpel dekje voor de warmte. Dat aankleden vind ik helemaal niets!

Flew

Re: Kleding voor de hond....wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:48

Ons oppashazewindhondje kreeg een dekje op als het echt koud was omdat ze zich gewoon niet goed genoeg warm kon houden. Was een onopvallend dekje en zij voelde zich er dan gewoon prettiger mee. Ik zou mijn dieren nooit 'voor de leuk' aankleden.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:49

Afgelopen winter heeft onze duitse dog (die behoorlijk dun behaard is) voor het eerst een dekentje op gehad. Ik ben er wel voorzichtig mee, wil er ook geen mietje van maken, maar als ze niet meer graag naar buiten gaan vanwege de kou moet er wel iets gebeuren.
We hebben het nooit eerder gedaan met onze doggen, maar deze zit dan ook dunner in het haar dan onze vorige honden.
Verder ben ik er ook niet zo voor. Heeft in dit geval meer met welzijn dan met mode te maken.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:52

mijn Jack Russell heeft een goede vacht, ik vind het vreselijk om honden die geen deken nodig hebben met bijvoorbeeld burberry jassen met bontkragen te zien lopen, echt verschrikkelijk.
als je een naakthondje of windhond of andere hond met dunne vacht hebt is het natuurlijk een ander verhaal.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:55

Onze Duitse Dog heeft een regenjas, enkel omdat ze met haar 65 kilo gewoon niet naar buiten te krijgen is als het regend..
En wil je dan net weg en móet ze dus wel, dan is 65kilo toch best veel :+ Plus dat ze diaree krijgt als ze in de regen heeft gelopen.

Maar verder, kleding zonder grote nut, nee dat vind ik vreselijk! :n

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:00

Ook ik ben er geen voorstander van. Ik doe het ook niet omdat "het zo leuk staat". Onze kruising whippet x boerenfox heeft een hele dunne vacht. Als het echt hard vriest, zoals afgelopen winter, dan krijgt ze als wij buiten bezig zijn een dekje op. Maar alleen als het ijskoud is. Ook op wintersport loopt ze in de sneeuw met haar dekje op. De andere hond krijgt geen dekje op. Die heeft ook een dikkere vacht.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:05

Ik heb een Yorkshire Terriër van vijftien jaar oud. Omdat een Yorkie geen ondervacht heeft, krijgt hij het dus 's winters behoorlijk koud. Vandaar dat 'ie in het najaar/winter wel een dekentje (of truitje :D ) aan krijgt. Zonder dat zit hij zelfs binnen te rillen van de kou. Vanwege zijn leeftijd is hij ook een beetje mager, dus eigenlijk heb ik geen keus. Maar voor een gezonde hond met een goede vacht is het absoluut niet nodig.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:06

Die van ons krijgt zo'n deken op die lijkt op een paardendeken als het regent, anders weigert meneer om iets te gaan doen buiten. Al loop ik er anderhalf uur mee door de regen, hij weigert ook maar zijn poot op te tillen.... Nu heb ik een deken gekocht en er is geen probleem meer. Nu komt die van ons wel uit Gran Canaria, misschien dat ie de warmte gewend is? Echt een dikke vacht heeft hij niet, echt zo'n windhondenvacht.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:25

Vorig jaar hadden wij puppycursus in de winter. Dan ook nog eens in de avond vanaf 20 uur midden in het open veld.
Onze boxerpup (en de andere kortharigen in de cursus) hebben een jasje aangehad. Vaak moesten we toch een tijdje stilstaan. Merkte dat ze het jasje wel fijn vond. Zitten blijven ging beter, liggen deed ze toen ook wel ineens.
Zo met wandelen kreeg ze hem niet op, dan blijft ze gewoon lopen en dan loopt ze zich wel warm. Alleen bij echte harde regen kreeg ze hem toch even op, vooral als we haar daarna in de bench moesten doen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:27

Ik heb voor mijn hond (bullterrier x Argentino) een deken (model paardendeken) gekocht afgelopen winter aangezien ik haar haren eraf geschoren had en het toch wel iets te hard sneeuwde :+

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:29

Ik heb een dwerg pincher en die krijgt in de winter ook een jasje aan! Hij vindt het helemaal niet erg, hij is juist helemaal blij zodra hij het jasje ziet. Ik vind het makkelijk kunnen, zolang het maar geen roze jurkjes zijn etc. _O-

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:35

Ik vind het echt complete onzin honden met kleren!! Het blijkt maar weer dat mensen huisdieren steeds meer gaan zien als hun "kinderen".. Kijk voor een greyhound snap ik het wel, die hebben geen grammetje vet. Wij hebben af en toe een oppas greyhound en die staat met dit weer al te rillen van de kou, laat staan wanneer het vriest.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:37

Die echte hype van kleding enzovoorts heb ik niks mee te maken en vind dat ook niet normaal :D

Wel heb je zo'n soort dekens? Net als voor de paarden voor de hond. Heb er wel aan zitten denken voor mijn hond omdat ze in de winter gewoon helemaal zit te razelen. Maar dit moet ik me nog even goed gaan bedenken.