Bedankt voor je reactie! Je verteld wel nieuwe dingen in ieder geval. Ik wist niet dat Felimazole een verminderde eetlust kan veroorzaken, maar ik moet ook zeggen dat ik heel stom de bijsluiter niet heb gelezen... *schaam, schaam* Goed dat je het zegt dus. Hoe lang houd deze bijwerking normaal gesproken aan?
Het bloedonderzoek was overigens anderhalve week terug. Met de enting - ik dacht 3/4 weken terug - voelde de DA dat zijn linker schildklier vergroot was en in combinatie met gewichtsafname werd dus een te snel werkende schildklier verwacht. Omdat we toen met een doodzieke ander kat zaten, vond de DA het beter om eventjes te wachten met het bloedonderzoek. Die is dus vorige week maandag geweest en de dinsdag erop is hij aan de medicijnen gegaan (2x 2,5 mg per dag). Hij is nu dus zo'n 1-1,5 week aan de Felimazole.
Uit het bloedonderzoek kwam inderdaad uit dat zijn nierwaardes (en die van zijn lever) gewoon goed waren. Over anderhalve maand word er nog een keertje bloed geprikt om te kijken of de dosering van de Felimazole goed is.
Hoe zie je als een kat misselijk is? Ik ben vrij veel thuis (voor de dieren dus) en ik hou ze dus goed in de gaten. Ik heb niet het idee dat hij zich ziek voelt. Hij oogt ook gewoon alert, maar goed, misschien weet hij het wel goed te verbloemen.
Het lucht wel op om te lezen dat het voor poezen normaler is om wat minder te eten. 
Edit: Ik heb vanmorgen de DA gesproken en ze vond het een goed idee om een kuurtje te proberen. Ik ga dus zo Tiamats antibiotica kuurtje halen. Dan weet ik zeker dat het niet aan zijn tanden ligt. Helpt dit niet, dan moest ik een afspraak maken en word hij van onder tot boven goed bekeken om een oorzaak te vinden van zijn weinige eten.
Overigens kwam ik daarnet terug van mijn werk. Heeft meneer zijn ontbijt (20 g brokken met twee theelepels zacht voer erdoor) dus wel op!
Laatst bijgewerkt door Emytje op 24-09-10 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt