Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiqa schreef:Hoe dwangvoer je een konijn eigenlijk? Wat geef je dan?
Lien2 schreef:Er is speciaal dwangvoer voor konijnen. Maar je kan ook Olvarit wortel geven of biksjes (voer je Selective?) weken in water. Dit doe je in een injectiespuit met een redelijk grote mond. Konijn neem je in de houtgreep (inwikkelen in een handdoek kan handig zijn) en je zet de spuit voorzichtig aan de mond. Niet te hard inspuiten aangezien het konijn zich kan verslikken.
Maar sinds wanneer zit ze bij je? Misschien moet ze gewoon even wennen. De eerste 12 uur zou ik even aankijken. Als ze dan nog niet keutelt en eet contact opnemen met de DA.
WinSel schreef:Mensen er is nog helemaal geen dwangvoer nodig
Het beestje is gewoon harstikke gestresst en dat snap ik als ze alleen zit.
Zolang ze maar genoeg hooi heeft, en geen knaag of lik steen
WinSel schreef:Als ts het konijntje gewoon even met rust laat gaat het echt wel eten, als ze maar hooi heeft
Een konijn kan idd niet 24uur zonder eten, maar als ts er altijd naar zit te kijken voelt het konijntje zich nooit op zn gemak
Nikki__ schreef:TS; ik dacht dat je oudere konijn alleen zat omdat je hem/haar niet meer de stress wilde geven van het koppelen.
Waarom nu dan wéér een konijn alleen nemen? Terwijl je weet dat dit niet goed is voor een konijn?
Misschien even je eigen topic door lezen, die je ooit had gestart: [BB] Welzijn konijnen in Nederland!
Citaat:Ik heb momenteel een konijn die dus al erg oud is (14) nooit ziek en heeft geen maatje omdat ik bang ben dat het vechten wordt, maar mijn volgende konijn komt niet meer alleen te zitten.
mltex schreef:Voordeel van de twijfel:
Misschien is het een speciaal gevalletje, gevonden, ziek oid...misschien niet bewust gekozen voor eentje alleen maar zo op pad gekomen en eerste belang even is dat beestje goed gaat voordat je over koppelen kan beginnen, gok ik. Anders lijkt het me erg tegenstrijdig allemaal