Kattenpopulatie: Belgie eindelijk wakker, nu NL nog!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxJacqyxx

Kattenpopulatie: Belgie eindelijk wakker, nu NL nog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 15:04

neres

Re: Kattenpopulatie: Belgie eindelijk wakker, nu NL nog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:06

Ik vraag me wel meteen af hoe ze dat gaan doen alle huiskatten?
Bij iedereen aanbellen uhm mevrouw heeft u een kat?

GaelleS

Als echt ALLE katten gesteriliseerd worden, waar gaan we er dan een nieuwe vandaan halen? Ik ken wel een gezin waar ik die steriliseerders naartoe zou sturen, lol !

Anoniem

Denk je nou echt dat je het in NL (en in Belgie) voor elkaar krijgt om alle (en dan ook echt álle) katten te steriliseren?

En dan nog, laat ze zich eerst een richten op de katers.. Die verspreiden hun zaad maar lukraak :+

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:07

Eerst maar eens zien, dan geloven..
Lijkt me goed maar onwerkelijk plan. Maarja als ALLE katten gecastreerd worden, komen ze ooit zonder te zitten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:07

Je zal een kat van 15+ hebben die nog niet geholpen is..... ik zou dan het risico van een narcose niet nemen.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:08

Brainless schreef:
Je zal een kat van 15+ hebben die nog niet geholpen is..... ik zou dan het risico van een narcose niet nemen.

Ze zullen wel uitzonderingen maken zeker :p

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:09

Ja en als de poezen geholpen worden gebeurd er dus ook niks meer met dat zaad ;) :P

Ik vind het wel een goeie eigelijk :j

Nieuwe kat kun je bij een fokker vandaan halen of ga naar het asiel daar zitten er genoeg :j
Maar of het gaat lukken?

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:09

En ik ga er vanuit dat lang niet alle katten eigenaren hier voor open staan, ze moeten het geld er aan uit willen geven. Castreren en chippen kost wel wat, en ik neem aan dat ze het niet uit eigen zak gaan betalen (de overheid). Dus heb er niet veel vertrouwen in.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:10

Ok, inderdaad een goede start dat de intentie er is...

Maar hoe willen ze garanderen dat in 2016 echt alle katten gesterilliseerd zijn?

Hoe gaan oudjes die slecht ter been zijn en niet zo 1-2-3 naar een DA kunnen. Of mensen met veel poezen maar geen geld om ze allemaal te laten helpen?

Hmm wat ik zeg, goed begin, maar twijfelachtig of het wel gaat lukken

Brainless

marielle231 schreef:
Ja en als de poezen geholpen worden gebeurd er dus ook niks meer met dat zaad ;) :P

Ik vind het wel een goeie eigelijk :j

Nieuwe kat kun je bij een fokker vandaan halen of ga naar het asiel daar zitten er genoeg :j
Maar of het gaat lukken?

Maar er staat: alle katten moeten gesteriliseerd worden. Dus ik neem an dat ze daar ook raskatten mee bedoelen?!

Sappos

Grapjassen daar in Belgie...Hoe gaan ze dat in de Ardennen doen waar de HTK-katten redelijk verwilderd zijn. Mijn oma woont er en heeft ongeveer 10 katten. Als ze wil heeft ze er binnen een dag 20. Nee leuk bedacht maar eerst zien dan geloven. Mijn oma zet zich al meer dan 10 jaar in voor de zwerfkatten bij haar in de buurt, of castreren en steriliseren of aan de pil. Wij hebben er al 3 van daar hierheen gehaald en die worden uiteraard keurig gecastreerd en gesteriliseerd maar ik zie het probleem niet in 6 jaar verholpen zijn ;)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:12

en wat te denken van de boerderij katten? kan je nu al garanderen dat er hier enkele katten van buren rondlopen, die

ze A: nooit naar een dierenarts zullen brengen, en die B: niet gevangen willen worden en C: waarvan de eigenaren waarschijnlijk zelfs zullen proberen ze te verstoppen/weghouden van de DB mocht die langskomen om de boel te sterilliseren :+

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 15:12

In ieder geval is het een zetje in de goede richting. Waarschijnlijk kunnen ze inderdaad niet alle poezels helpen, maar iedere poezel is er weer 1! :o

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:13

Ik geloof nooit dat dat gaat lukken. Is gewoon praktisch gezien onmogelijk.

Maargoed, ik ga al blij zijn dat ze alle asielkatten gaan helpen en als ze een campagne starten om je huisdier goedkoop te laten castreren is het al een stap in de goede richting.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:13

@Lowara
Dat is ook zo.
Bij mijn schoonvader lopen regelmatig katten die niet van hem zijn, maar gezellig de buurt doorgaan.
Ook denk ik dat er veel mensen zullen zijn die hun kat gaan dumpen.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:14

Het zal in ieder geval een heel hoop schelen als ten minste de helft van alle katten gesteriliseerd gaat worden. Onze poezen zijn alle drie gesteriliseerd, moet er niet aan denken om met 3 zwangere katten/3 nestjes te zitten en die daarna ergens weer kwijt moeten zien te raken.

Ik vind het een goed idee, maar vraag me inderdaad wel af hoe ze dat gaan realiseren. MAarja, wat met al die boerderijkatten? Gaan ze die allemaal 1 voor 1 vangen :=

Maar geloof zeker wel dat het aantal katten hierdoor zeker vermindert. Al is het maar een kwart, dat scheelt al een hele hoop :j

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 15:15

BraveSpots schreef:
Maargoed, ik ga al blij zijn dat ze alle asielkatten gaan helpen

Ik snap eigenlijk niet dat ze daar nog niet worden geholpen.... :n

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:16

Ze mogen proberen maar het gaat toch nooit helemaal lukken. Als je katten houdt vind ik dat je ze niet zomaar mag laten voortplanten, zoals die mensen die ik ken. Ze hebben nu 3 katinnen, 1 kater. 2 kattinnen en kater kunnen nog lekker kweken. 1 vd katinnen is al verwilderd, en juist die heeft gejongerd! Misschien zelfs van haar eigen halfbroer ! Want al die katten zijn familie van elkaar "jaja maar ze krijgt de pil" BLIJKBAAR NIET GOED GENOEG WANT DIT IS AL HET 2E ONGEWILDE NEST OP 1 JAAR TIJD !! En ze verwilderen ook lekker wuhuuu !!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:16

xxJacqyxx schreef:
BraveSpots schreef:
Maargoed, ik ga al blij zijn dat ze alle asielkatten gaan helpen

Ik snap eigenlijk niet dat ze daar nog niet worden geholpen.... :n

Lol! Idd, maar ze moeten daar binnen ook niet met elkaar kweken :P

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:18

Op zich een goede zaak maar niet iedereen wilt het geld van het steriliseren en chippen uitgeven. Die van ons zijn wel gechipt maar 1tje is er nog niet gesteriliseerd, nu zitten die van ons binnen en is de kans op ontsnappen niet aanwezig dus voorlopig laten we het ook zo.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:18

Weet je, weet je, ik heb pas een goed idee! Als nou alle katteneigenaren verantwoording gaan nemen over hun beesten en hun katers of krolse poessies gewoon bij huis houden, dan scheelt dat al een hele boel! :D

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:20

AngelofLove schreef:
Op zich een goede zaak maar niet iedereen wilt het geld van het steriliseren en chippen uitgeven. Die van ons zijn wel gechipt maar 1tje is er nog niet gesteriliseerd, nu zitten die van ons binnen en is de kans op ontsnappen niet aanwezig dus voorlopig laten we het ook zo.

Dan heb ik liever dat ze gesteriliseerd worden ipv gechipt. Als je daar geen geld aan wilt uitgeven neem dan geen kat he. Als dat beest zijn poot breekt moet je er ook dierenarts voor betalen, of verzuipen ze hem dan gewoon :/

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:20

Adil18 schreef:
Weet je, weet je, ik heb pas een goed idee! Als nou alle katteneigenaren verantwoording gaan nemen over hun beesten en hun katers of krolse poessies gewoon bij huis houden, dan scheelt dat al een hele boel! :D

Maar dan is het weer zielig dat die katten niet buiten mogen :+

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:23

GaelleS schreef:
AngelofLove schreef:

Dan heb ik liever dat ze gesteriliseerd worden ipv gechipt. Als je daar geen geld aan wilt uitgeven neem dan geen kat he. Als dat beest zijn poot breekt moet je er ook dierenarts voor betalen, of verzuipen ze hem dan gewoon :/

Tja, die van ons waren al gechipt toen we ze kregen dus daar kon ik niks aan doen he. En zoals ik zei, het zijn binnenkatten die nooit buiten komen dus waarom zou ik die ene dan wel steriliseren....

Ik vind dat buitenkatten sowieso gesteriliseerd en gechipt moeten zijn. Hoeveel dode katten of katten die aangereden zijn en geopereerd moeten worden er hier wel niet langs de weg liggen soms.... Die kosten daarvan moeten gewoon verhaald kunnen worden op de eigenaar vind ik.