bal ter grote van tennisbal, maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

bal ter grote van tennisbal, maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 15:11

Beetje vage titel, maar ik zal mijn vraag duidelijk proberen te stellen...

Mijn hond is een hulphond en kan bijvoorbeeld mijn kleding uittrekken. Nu moet ze daarvoor heel voorzichtig zijn met haar tanden. Dit gaat prima. Om dit zo te houden mag ze geen tennisballen kapot kauwen oid. Een balletje dat `veert` daagt dat uit, dus dat mag ook niet.

Ik heb zo`n mooie wegwerpstok en dat is ideaal voor mij omdat ik niet zo ver kan gooien. Nadeel is dat daar een tennisbal in hoort. Die laat ze niet heel, en zijn dus ook niet echt geschikt. Nu snappen jullie de titel misschien al wat beter...

Ik ben op zoek naar een bal ter grote van een tennisbal, maar er zitten wat eisen aan:

De bal
*moet ter grote zijn van een tennisbal
*mag niet `veren`
*moet blijven drijven op water
*er moet geen beletje of piepertje in zitten dat er om vraagt er uit gesloopt te worden

Iemand toevallig een idee waar ik zo`n balletje haal? Wat voor ballen gebruiken jullie zelf?

Ik heb er laatst 1 gekocht bij de pet`s place. Voor verdorie 7 euro. Maar die bleef gewoon vast zitten IN haar bek (tanden er in en hij bleef in haar tanden hangen). Zoiets ben ik dus niet naar opzoek ;) Ze moet nog wel dingen op willen rapen straks voor me...

ikenindi

Re: bal ter grote van tennisbal, maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 15:15

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:18

Ik heb ooit in de dierenwinkel zo'n zware rubberen bal gehaald, (speciaal voor honden die tennisballen kapot bijten, zoals die van mij deed) die 'veert' een stuk minder en drijft, en er zit geen pieper in. Past in de werpstok!

Mercedesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:18

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:19

Je hebt van die loeiharde ballen van rubber ook tgv een tennisbal.
Ik weet alleen niet of ze blijven drijven maar dat zou je zo in de winkel kunnen vragen.

Bij de pet's place, jumper hebben ze die wel.
Ballen zijn vaal rood, donkerblauw of geel van kleur.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:20

Ik moest ook gelijk denken aan een massieve rubber bal.

Zou dat niet iets kunnen zijn?

Die van zooplus lijkt trouwens ook geschikt.

Liene

Ik had ooit voor mijn border collie een rubberen tennisbal zeg maar. Volledig van rubber, redelijk zwaar. Hij speelde er goed mee, maar om er mee te gooien met zo'n stok die jij bedoelt, kan ik je niet aanraken. Want soms landde de bal wel eens op hem, en ik denk toch dat dat pijn deed :D Of dan kaatste de bal terug.

Mercedesss

ikenindi schreef:
ik heb zelf online wel iets gevonden, maar dan staat er niet bij wat ik wil weten of uitsluiten...

heeft iemand ervaring met deze bijvoorbeeld? voldoet die aan mijn eisen?
http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... 00563#more

Kijk maar eens bij de beoordelingen, ik denk het wel! Hij past ook in je gooistok, is erg leuk zeg, deze!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 17:22

Maaikietje schreef:
Ik heb ooit in de dierenwinkel zo'n zware rubberen bal gehaald, (speciaal voor honden die tennisballen kapot bijten, zoals die van mij deed) die 'veert' een stuk minder en drijft, en er zit geen pieper in. Past in de werpstok!

ze hebben hier wel zwaar rubber, maar niet de goede maat. hij is wel in de maat tennisbal te bestellen, maar hij dreef niet... heb je enig idee waar je de jouwe hebt gekocht?

MireilleSmit schreef:
Even voor je gezocht, misschien zoiets?

http://www.joespetshop.nl/produkt_detai ... l%209%20CM

die is te groot. hij moet in zo`n werpstok passen.

norski schreef:
Je hebt van die loeiharde ballen van rubber ook tgv een tennisbal.
Ik weet alleen niet of ze blijven drijven maar dat zou je zo in de winkel kunnen vragen.

Bij de pet's place, jumper hebben ze die wel.
Ballen zijn vaal rood, donkerblauw of geel van kleur.

die blijven dus niet drijven :s

MireilleSmit schreef:
ikenindi schreef:
ik heb zelf online wel iets gevonden, maar dan staat er niet bij wat ik wil weten of uitsluiten...

Kijk maar eens bij de beoordelingen, ik denk het wel! Hij past ook in je gooistok, is erg leuk zeg, deze!

ja daarom, maar ik weet niet of hij inveert?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:50

MireilleSmit schreef:
ikenindi schreef:

ja daarom, maar ik weet niet of hij inveert?[/quote]

Als er zo'n mechanisme in zit zal die wel hard zijn anders bijten ze hem stuk toch?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:22

Edit: Ik las weer eens verkeerd :o

Ballenbakbal is denk ik te snel kapot te krijgen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:56

Een honkbal werkt ideaal. Eventueel een softbal, die zijn ook nog goed te doen.
Sommige hebben ook de maat van een tennisbal, maar ik weet niet of het ook daadwerkelijk in die werpstok past.
Een stel mensen met sint bernards hadden die ook voor hun hond aangezien die tennisballen opvrat.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 14:08

norski schreef:
Als er zo'n mechanisme in zit zal die wel hard zijn anders bijten ze hem stuk toch?

het kan best dat de binnenkant hard is, maar dat daaromheen een soort gellaag zit ofzo? En voor dat geld weet ik het liever even vantevoren ;) Anders is het toch zonde...

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:13

ik heb er eentje... en ik kan er zo eentje bijhalen als je wil.. geloof dat ze 5 euro kosten, waar ik ze altijd haal,... bij van cranenbroek in schijndel...
ik kom daar vrij regelmatig... en wil hem wel voor je opsturen?!
ik heb zelf een sloopgrage jackrussel, als het om ballen gaat dan... die heeft zelfs een basketbal kapot gekregen, en ook honk/softballen... daar zit een naadje in, als ze dat te pakken krijgen hebben ze een begin en gaan ze door tot het stuk is..

deze bal is naadloos, en daar hebben ze ook botten van.
ze drijven op water dat weet ik zeker! want heb er ook mee in het zwembadje gespeeld laatst!!

groetjes keshia

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:24

http://www.alldogs.nl/?view=productPage&product=31#

Als ik het me goed herinner is deze in de kleinste maat het formaat van een tennisbal. Steviger dan de gemiddelde foambal ook, ik weet alleen niet of ze kunnen drijven denk haast wel.

Ze zijn in ieder geval erg behulpzaam hier en weten een hoop, wij hebben die grote blauwe bal gekocht waar de herder bovenaan mee speelt.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:32

Is een houten bal niet iets?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:08

Een houten bal kan splinteren en dan krijgen ze die misschien in hun bek, dan gaat die bek helemaal kapot...
Wat knap dat een jack russel een honkbal kapot krijgt!
Wat heb jij voor bal dan keshia? Ben heel benieuwd!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 16:59

Ik heb net een softbal gekocht, maar ook die is niet ideaal. Tanden gaan er dwars door heen?

CrazyCat schreef:
http://www.alldogs.nl/?view=productPage&product=31#

Als ik het me goed herinner is deze in de kleinste maat het formaat van een tennisbal. Steviger dan de gemiddelde foambal ook, ik weet alleen niet of ze kunnen drijven denk haast wel.

Ze zijn in ieder geval erg behulpzaam hier en weten een hoop, wij hebben die grote blauwe bal gekocht waar de herder bovenaan mee speelt.

het feit dat hij zacht is aan de tanden zegt mij dat hij veert?

keshia schreef:
ik heb er eentje... en ik kan er zo eentje bijhalen als je wil.. geloof dat ze 5 euro kosten, waar ik ze altijd haal,... bij van cranenbroek in schijndel...
ik kom daar vrij regelmatig... en wil hem wel voor je opsturen?!
ik heb zelf een sloopgrage jackrussel, als het om ballen gaat dan... die heeft zelfs een basketbal kapot gekregen, en ook honk/softballen... daar zit een naadje in, als ze dat te pakken krijgen hebben ze een begin en gaan ze door tot het stuk is..

deze bal is naadloos, en daar hebben ze ook botten van.
ze drijven op water dat weet ik zeker! want heb er ook mee in het zwembadje gespeeld laatst!!

groetjes keshia

heb je een foto? Heb wel intresse ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:12

Pas op met die keiharde ballen, als je daar mee gooit en je mikt verkeerd, kan je iemands glazen ingooien of iemands hoofd...
Die dingen zijn eigenlijk te zwaar voor die werpstok.

Je hebt ook van die massievere rubberen ballen aan een touw,
nadeel, die drijven niet.

softbal als die beschadigt raken vind ik scherpe randjes krijgen.

Lastige.. niet verende drijvende bal..in precies tennisbal formaat...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 17:18

Daarom heb ik de hulp van bokt nodig ;)

glazen ingooien zal lastig worden. Ik wil hem voor in het bos, en dan met name dat ze kan apporteren in het water ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:24

Ik heb ook van die rubberen ballen ter grote van een tennisbal, maar die zijn wel een heel stuk zwaarder. Geen idee of je die ook met zo'n wegwerp stok kan weg gooien, denk voor iemand die voldoende kracht heeft wel, maar ik weet niet hoeveel jij nog met je armen kan doen?
Zijn in elke goede dierenwinkel wel te koop en zelfs mijn grote ballen verslinder de mechelaar ( die een tennisbal in 1 minuut uit elkaar heeft en zelfs een honkbal is bij meneer niet veilig) Maakt deze ballen niet stuk!

Oeps..lees nu net dat je ze ook in het water wil gebruiken?
Dat gaat helaas niet, ze zinken als een baksteen!
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 24-07-10 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 17:27

die harde rubberenballen die de dierenwinkels in mijn dorp hebben blijven niet drijven. En ze hebben ze ook niet in tennisbalformaat op voorraad...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:28

Nee zag te laat dat je ze ook wilde gebruiken in het water, gaat inderdaad niet!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 00:27

pfff een foto, daar zal ik eventjes die bal voor terug moeten zoeken haha... honden hebben veel (onsloopbare zooi) ik zal mijn jackie eens tot het uiterste laten zoeken...
ik zal van de week wel eventjes een nieuwe kopen, die zal ik voor je op de foto zetten, ik weet zeker dat ie blijft drijven, want gebruik die van mij ook voor in het water...
mijn jackie heeft enorm veel kracht in de kaken, en zelfs onze kauwgrage BORDEAUX DOG krijgt, zowel het bot als de bal NIET kapot!! dus echt super spul! het oudste bot, is al ruim 1,5 jaar oud!! en is een heeeeeeel klein hapje uit,... 0,5 bij 0,5 cm of zo! en daar lopen de honden de hele dag op te kauwen!
ook het bot blijft drijven, maar dat is wat lastig gooien!
ik gooi zelf ook met deze bal in een werpstok.. ik kan erg krom gooien( geen ster in) en met die stok heeft de hond toch nog iets te rennen, en dat gaat goed.... ook komt deze bal regelmatig op de hond zijn kop terecht ( per ongeluk) en loopt nog steeds rond, de bal voelt redelijk zwaar aan, maar nog geen slachtoffers dus...

ook heb je van dit materiaal bijtringen, die krijgen die van ons ook niet kapot, en ook de engelse staffords van mijn neef hebben hier al lang plezier van...

effe kort samengevat.. ik ga deze week zo'n bal kopen, dan zal ik je de foto's sturen, mocht je interesse hebben stuur ik de nieuwe naar je op... als je geen interesse hebt, gaat ie bij de verzameling!

groetjes keshia

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:19

Ik heb pas van een bokker een (massief) rubberen bal overgenomen, met leren lus eraan vast. Die blijft wel drijven.
Is volgens mij ook tennisbalformaat.