Couperen van oren en staart?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nati

Couperen van oren en staart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 20:00

Hallo!

Na aanleiding van een topic, wil ik hier het couperen van honden even onder de aandacht brengen.
Vinden jullie dat het hoort bij bepaalde hondenrassen? Zoja, waarom?
Of vinden jullie dat het helemaal niet hoort, wat voor hond dan ook?

Ik ben van mening dat een hond die gecoupeerd is, (mischien groot woord) maar ik vind dit dierenmishandeling ivm dat dit dier niet meer de juiste dierentaal kan over brengen dan als een hond met oren en staart. Een gecoupeerde hond kan minder makkelijk kalmerende signalen afgeven: staart laag of tussen de benen, oren in de nek, vrolijk kwispelen, etc. Dat alleen al zorgt veel sneller voor conflicten met andere honden.

Wel ben ik het er mee eens, dat ik sommge honden rassen, die vroeger gecoupeerd werden en nu niet meer, er toen ''mooier/stoerder uitzagen dan nu.

Dit topic is grotendeels bedoeld voor discussie topic, dus ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:03

Onnodig en lelijk. Het is niet voor niets verboden in Nederland buiten medische redenen om.

Ambiiee

Re: Couperen van oren en staart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:04

Dat is ook zo Galley, maar waarom zijn er dan toch mensen die honden vanuit het buitenland laten komen vanwege de gecoupeerde oren en staart..? Wat is de meerwaarde daarvan..? Waarom is een hond met oren en staart niet goed?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:06

Ambiiee schreef:
Dat is ook zo Galley, maar waarom zijn er dan toch mensen die honden vanuit het buitenland laten komen vanwege de gecoupeerde oren en staart..? Wat is de meerwaarde daarvan..? Waarom is een hond met oren en staart niet goed?

Sommige mensen vinden het bij het ras horen.. Vinden het mooier denk ik.. Kan er zelf totaal niet bij.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:06

Nee, het hoort zeker niet en vind het alleen maar zielig en lelijk. :n Zo'n staart en oren zitten dr niet voor niets aan en heeft een hond gewoon nodig.

Jammer dat dieren nog steeds onnodig moeten lijden omdat het mode is.. :n

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:07

Ik ben het zelf met jullie eens hoor. Maar vraag me gewoon af.. Voor sommige mensen lijden die honden dus niet.. ze worden onder narcose gebracht, en merken hier dus niets van. Word gezegd.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:09

Laatst nog een pitbull op straat zien lopen met afgesneden oren. Dat is zo ongeveer de overtreffende trap van oren couperen. Arm beest, had geen oorschelp meer over. Ik tegen die man: 'wat heeft u die hond echt gruwelijk verminkt zeg' en hij 'vind je het niet mooi dan?' :\

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:09

Heb zelf een rottweiler die 3 dagen voor het verbod op couperen is geboren.
Helaas is hij nog gecoupeerd (staart)
Wel handig af en toe hoor hij zwaait niks van tafel ;) :P

Maar nee ik ben tegen couperen.
Hier loopt er nu een Dobermann pup zowel staart als oren gecoupeerd, vind het LELIJK! en de pup oogt gelijk een stuk agressiever.
Kan er gewoon niet bij dat mensen alleen daarvoor naar een ander land gaan, of ergens ilegaal de hond laten couperen ;(

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 20:10

Vreselijk zeg bahbahbah! Dat dat soort mensen niet verder denken en het nog mooi vinden ook.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:11

Ambiiee schreef:

Veel mensen vinden het mooier.
Ik vindt het belachelijk.
Maar ik ken zelfs mensen die zeggen ja maar daar hebben ze geen last van en ze voelen er niks van dat doen ze als het dier nog jong is.
Ofwel je kan ook bij je kind zijn tenen eraf hakken want ach als ze jong zijn voelen ze niks maar dat is dan wel weer zielig.

En buiten dat die staart en oren zijn niet voor niks dat is een stukje bescherming.
De oren zijn heel gevoelig en een verbrande of bevroren anus is niet lekker.

zonnebloem18

Ik ben gek op Rottweilers maar vind eigenlijk alleen maar die met staart mooi.
Ik ben zwaar tegen het is onnodig pijn doen van dieren.

Iris82

Zag er dus zo uit:
Afbeelding

Man was er nog trots op ook...
En ja het was zo handig tegen oorontstekingen... :\

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:12

Ik snap niet dat mensen dat mooi kunnen vinden... Bahbahbah!

Dat zou denk ik het enige nuttige zijn Marielle! Maargoed, dat is ook op andere manieren op te lossen. MAar dat zal denk ik ook wel voor veel mensen een reden zijn.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:12

WO Iris :|

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:13

Ambiiee schreef:
Ik ben het zelf met jullie eens hoor. Maar vraag me gewoon af.. Voor sommige mensen lijden die honden dus niet.. ze worden onder narcose gebracht, en merken hier dus niets van. Word gezegd.

Narcose is te duur, als je er vroeg genoeg bij bent zouden ze er niets van voelen... Geen trauma overhouden lijkt me een betere bewoording.

Die pitbull lijkt me overigens niet goed gecoupeerd, dan houd je toch altijd de helft van het oor over??

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:15

Gadsie wat een foto iris..

Ik vind het echt belachelijk.. Idiote mensen ..
Net als staart van de trekpaarden couperen.. Die paarden worden gek van de vliegen..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:16

Nee zoals ik al zei: die was niet netjes gecoupeerd, ze hebben zn oren gewoon als pup er met 1 haal afgesneden...

Ik ben van mening dat die staart een functie heeft, net als de oren en ik ben zeker tegen onnodig snijden in dieren als het geen functionaliteit heeft. En dat heeft het imho niet. Dus ik ben absoluut tegen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:16

Let op; Video kan als schokkend worden ervaren!!!
http://www.youtube.com/watch?v=euVo3idmIl4

Bekijk het filmpje eens.
En zeg me wat er dan nuttig aan is.
Zeg me dan dat dit geen pijn zal doen
En zeg me dat een hond dit zelf gevraagt heeft.

Want ik snap het niet meer...
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-07-10 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 20:18

gadver die foto ;( ...heb je die zomaar mogen maken van die man?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:19

Giolli schreef:

Zet er maar bij: let op zeer schokkend.
Mn eten kwam omhoog. :r

nati schreef:
gadver die foto ;( ...heb je die zomaar mogen maken van die man?

Ow sorry, niet duidelijk geweest. Is niet mijn foto, maar voorbeeld hoe het eruit zag.
Ik had zo een foto van m mogen maken hoor, want hij was eigenlijk heel vriendelijk ondanks dat ik er bij stond te gruwelen. Maar was eigenlijk het laatste waar ik aan dacht, was meer verbijsterd hoe vreselijk het eruit zag en wie zoiets een hond aan kan doen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Iris82 schreef:
Nee zoals ik al zei: die was niet netjes gecoupeerd, ze hebben zn oren gewoon als pup er met 1 haal afgesneden...

Ik ben van mening dat die staart een functie heeft, net als de oren en ik ben zeker tegen onnodig snijden in dieren als het geen functionaliteit heeft. En dat heeft het imho niet. Dus ik ben absoluut tegen.

Er is geen onderdeel aan een dier wat geen bepaald nut heeft.
Ik snap dat in de paarden wereld ook niet. Waarom hebben sommige paarden van die uitgeholde oren? Helemaal kaal!
De manen zijn totaal geschoren, en ook BOVEN aan de staart.
Paard zelf word ook geschoren. ( goed, daar kan ik ook nog positieve dingen in zien, maar tot hier en absoluut niet verder. )
Neus, Oor, Kin,Baard,Manen,Sokken. Alles word bij sommige paarden gewoon weg gehaald! En waarom?!
Omdat het mode is.
Nou ik word helemaal simpel van mode, want waarom denk je dat een dier zo zijn onderdelen heeft? Niet alleen voor een paard, Niet alleen voor een hond maar voor alle dieren...
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-07-10 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

marielle231

Heb heel klein stukje film gezien maar niet af gekeken, Bah Bah bah

Bij onze rottie hebben ze het anders gedaan en dat is afbinden van de staart, daar komt dan geen bloed meer en dan sterft het af, en valt dus af.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:22

marielle231 schreef:
Heb heel klein stukje film gezien maar niet af gekeken, Bah Bah bah

Bij onze rottie hebben ze het anders gedaan en dat is afbinden van de staart, daar komt dan geen bloed meer en dan sterft het af, en valt dus af.

Zo gebeurd dat ook. Zie het maar als je eigen vinger, been of arm afknellen.
Als je enkele dagen lang een super strak touwtje om je vingers bind, sterft het ook af.
En reken er maar niet op dat dat prettig voelt....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:22

marielle231 schreef:

Heb je wel eens een elastiekje heeeeeeel strak om je vinger gebonden? En dan net zo lang totdat het blauw wordt? Deed dat niet erg pijn?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:23

Iris82 schreef:
marielle231 schreef:

Heb je wel eens een elastiekje heeeeeeel strak om je vinger gebonden? En dan net zo lang totdat het blauw wordt? Deed dat niet erg pijn?

:j

Eerst rood, dan paars, dan blauw, dan zwart en dan dood.