ik moest even slikken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

melanie_h

ik moest even slikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 14:15

Ik kwam van de week thuis van mijn werk en trof 1 van mijn degoes al stervend aan in de voliere.
Ik heb hem snel gepakt en gelijk de DA gebeld. Beestje had een toeval gehad, had stuipen en snakte naar adem.
iedere ademteug was een hel voor hem en piepte hij dan ook ;(
Ik ben zo snel mogelijk met hem naar de dichtbijzijnste dierenkliniek gereden en heb hem in laten slapen.
Toen ik moest betalen moest ik even slikken 74,18 moest ik betalen voor mijn degoe uit zijn lijden te laten verlossen. Het was wel net na 19:00 maar toch.
Ik heb het betaald maar moest wel even slikken. Maar ik vroeg me dus af ben ik nou echt de enigste die deze rekening te gek voor woorden vind?

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:20

Het is echt erg de laatste tijd :n

Het duidelijk een voorbeeld hoe ze eigenlijk gebruik maken van de liefde die baasjes aan hun dieren geven en echt alles voor ze overhebben :\
Echt triestig... Bij ons is dit ook zo! Al die dure onderzoeken die (soms)niets uithalen, belachelijk voor woorden!

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:23

Ja maar de dierenarts was misschien ook liever naar huis gegaan...

Helaas kost medisch ingrijpen veel, voor zowel mensen als dieren. Veel mensen houden hier geen rekening mee als ze een huisdier nemen. Als ik de bedragen die ik bij de dierenarts heb achtergelaten moet optellen (en dan heb ik het nog niet eens over mijn paard, die heeft alleen nog maar entingen gekost).

Ja het is even slikken, maar had je het zelf kunnen doen (je degoe laten hemelen) of hem liever laten lijden?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:25

Nou dan viel mijn hamster in laten slapen voor 55 euro nog wel mee op 1 januari na 19.00 uur...
Ik vind het eigenlijk ook te gek voor woorden, een dier uit zijn lijden moeten verlossen is al niet leuk, en een torenhoge rekening waarbij je de 2de keer nog een keer extra in je portomonnee kijkt alvorens je de DA belt is al helemaal niet fijn :(:)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:25

Het is gewoon echt belachelijk duur. Laatst moesten we voor onze kat (gewoon op de dag) 72 euro betalen en we hebben heb thuis begraven anders kwam er nog 30 euro bij. Me ma vond het echt te veel geld.

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:27

ook ik moest een keer mijn rat in laten slapen koste 32.50 tja je doet het dan toch om zo n beest uit lijden te verlossen maar wat je zegt de bedragen gaan echt giga omhoog
is trouwens wel de moeite om te shoppen als je bv inenten moet laten doen scheeld soms echt 10 tallen eurie s

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:28

Jah, het is echt vreselijk duur.
Wij hebben een keer een konijn op de weg gevonden met een toeval, hebben we ook €70 euro voor betaald, was iets na sluitingstijd ..
maarja, we konden dat beest ook niet laten liggen, dan had ik waarschijnlijk een hele tijd niet geslapen.. ;(

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:32

ik vind het bedrag wel redelijk, als je kijkt naar de tijd die de dierenarts ermee kwijt is en de medicijnen die gebruikt worden voor het inenten... Als je dit te duur vind zou je kunnen overwegen je resterende huisdieren te verzekeren.
Als je kijkt dat een kwarttiertje tandarts vaak veel meer kost... en de dierenarts een even zware opleiding heeft afgerond. In vergelijking met andere universitair geschoolde beroepen verdient een dierenarts helemaal niet veel.
In een emmer water is het lijden ook met 20 seconden beeindigd en veel voordeliger.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:33

DaisyDarling schreef:
Wij hebben een keer een konijn op de weg gevonden met een toeval, hebben we ook €70 euro voor betaald, was iets na sluitingstijd ..
maarja, we konden dat beest ook niet laten liggen, dan had ik waarschijnlijk een hele tijd niet geslapen.. ;(

Kijk en wat dat betreft is onze dierenarts heilig! Dieren die gevonden zijn worden kosteloos behandeld! (en vaak daar opgehaald door de eigenaar of dierenambulance)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:35

Nee hoor, is geen gekke prijs als ik het met mijn eigen rekeningen vergelijk. Spuitje kost geld, DA kost geld. Is nu eenmaal zo :)
Oh ja; even toevoegen: het gaat bij mij ook om knaagdieren (degoe's en konijnen). Misschien handig voor de vergelijking ;)
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 19-07-10 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:37

Ik vind het nogal. Wij hebben laatst een geit laten inslapen en moesten ongeveer 47 euro betalen, dat was incl. meenemen van de ingeslapen geit en visite kosten (a 30 euro)!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:38

Joyckuh schreef:
DaisyDarling schreef:

Kijk en wat dat betreft is onze dierenarts heilig! Dieren die gevonden zijn worden kosteloos behandeld! (en vaak daar opgehaald door de eigenaar of dierenambulance)

Oh, dat is wel heel fijn :) . Die van ons deed mijn konijn met een hersenbloeding ook gratis, omdat dat konijn als ong. 100 keer voor zijn neus had gelegen..
Dat konijn vonden we toen ik bij mijn tante was, ik weet niet hoe ze dat normaal bij mijn eigen doen./

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:46

Oef, dat vind ik wel heel duur. Ik heb een dure DA, maar zelfs die is goedkoper...
Vaak is laten inslapen sowieso 'goedkoper', al is het weekend of buiten spreekuur, een soort fatsoenskwestie.

Heb je een gespecificeerde rekening gekregen?

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:53

Vind het belachelijk al die prijzen. Ik snap dat hij heeft gestudeerd etc etc. Alleen reken het uurloon is door. Als mijn ouders een hond weer namen, ging hun DA volgens mij alweer folders voor een nieuwe boot aanvragen := Die hadden vaak kneusjes die altijd wat mankeerde. Ik heb het zelf ok gehad met mijn hond. Was zaterdag avond, van de een op andere moment kreeg ze een dikke kop en dikke bek. Ik naar de nacht DA en ben geen 5 min binnen geweest. Was 120 euro. Heeft ze prik voor gehad en een warme handdruk. Ik begrijp wel dat het en avond en weekend is en dat hun niet van de lucht leven, maar de Veearts is vaak goedkoper in verhouding.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:53

Van de zotte toch! Mijn paard staat nu in Brabant. Bij het keuren vroeg hij of hij hem meteen zou enten. Daar kost het me 15 euro hier 40 euro!
Mijn oude dierenarts zei altijd, de dierenartsen van nu willen snel IR voor hun naam....In Ruste.
Je bent dierenarts of niet,ook sávonds ook in het weekend.
Hier moet je zelfs voor 9 uur s'morgens de dierenarts bellen anders betaal je extra 8)7

Wilawander

Re: ik moest even slikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:26

Knaagdieren hebben heel wat aan narcose middel nodig voordat de euthansie spuit wordt gezet, dit kan soms al meer zijn dan voor een kat. Dus op deze manier is dat dus een stukje duurder. Ik vindt het niet echt een vreemd bedrag.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:35

Door dit soort prijzen blijven er naar mijn idee steeds vaker mensen thuis met een ziek dier.
En je kunt ze moeilijk kwalijk nemen. Niet iedereen kan even 70 euro ophoesten voor een klein diertje.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die er bij stilstaan hoeveel zo'n diertje nog kan kosten.
Wij moesten ook pas met onze kat naar de dierenarts omdat er een grassprietje vast hing in zijn keel.
Niet levensbedreigend ofzo maar hij had er gewoon duidelijk last van dus toch maar even naar de DA.
onder narcose en dan sprietje verwijderen. Dat 'grapje' heeft ons ook even 120 euro gekost.
Daar schrokken we toen ook flink van. Het was natuurlijk extra duur doordat het om 11 uur s'avonds was en in het weekend.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 16:51

Nou als ik zie wat ik betaal voor mijn honden en paarden en dan nu voor deze degoe is die verhouding toch wel heel erg scheef vind ik. Tel het eens om dat is bijna een 150 gulden, echt ik vind dit niet normaal meer.
Ik weet dat dieren geld kosten als ze wat onder de leden krijgen en ze moeten naar de dierenarts, ik onthou geen enkel dier het recht op medische verzorging maar dit vond ik toch wel absurt 8)7
Ik kan me dus indenken dat veel mensen zich een 2de keer bedenken voordat ze naar de dierenarts gaan en dat er veel dieren hierdoor best wel een nare dood tegemoet gaan.
Mijn vriend schoot werkelijk uit zijn slof toen ik thuiskwam en vertelde wat ik moest betalen daar. Volgende keer rij ik weer een dorp verder maar op dat moment had ik zoiets de snelste dierenarts waar ik terecht kan, wilde hem niet langer laten lijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:35

SuzannePerla schreef:
En je kunt ze moeilijk kwalijk nemen. Niet iedereen kan even 70 euro ophoesten voor een klein diertje.

Dan moeten ze dat kleine diertje niet nemen. ;) Ik lig ook regelmatig krom voor dierenartskosten voor mijn ratten, en zulke hoge rekeningen zijn -zeker als het dier overlijdt- heel zuur. Maar ik vind dat je het aan je dieren verplicht bent om ze de medische zorg te geven die ze nodig hebben. Kan of wil je dat niet, dan moet je geen dieren nemen.

Neemt niet weg dat ik dit een hoog bedrag voor euthanasie vind.

TS:
RedPassion schreef:
Heb je een gespecificeerde rekening gekregen?

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:39

Dat vind ik vrij duur inderdaad. Toen ik mijn konijn in liet slapen kostte dat €25,-
Niet dat ik naar de prijs zou kijken als ik een dier in zou moeten laten slapen... je kunt het diertje moeilijk laten lijden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:48

mijn man vond 35- nog veel voor een cavia op zondag te laten inslapen
maar de da was erg coulant en heeft geen weekend tarief geteld

74- is absurt hoog!

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:02

tjaa je weet van te voren dat da kosten hoog kunnen zijn.
knaagdieren zijn dan ook heel veel nodig voor ze inslapen want ze zijn heel sterk, meestal krijgen ze 1 a 2 keer zoveel als een kat.
ik heb ook net degoe's gekocht en weet de kosten. maar toch ga ik maandag heen omdat 1 een wat ontstoken oogje heeft en gwn ff bij allemaal gezondheid check doen omdat die mensen nooit bij da zijn geweest.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:05

Op een normale tijd zou ik 50 euro betalen voor het inslapen van een muis.
Ja vind het debiel voor woorden, voor zo'n klein ding :n

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:08

Fff, dan had ik toch even de buurman gevraagd of die ff een klap op de kop wou geven met een schop...

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 23:08

Eumh dit is een topic dat al anderhalf jaar oud is :')