Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
chocobroodje schreef:Szan schreef:Ik dacht dat honden buiten de bebouwde kom wel gewoon los mochten..
Maar ik kan het fout hebben
Het gaat in dat artikel niet om het loslopen maar om het verstoren van de natuur/dieren. Dat lijkt mij niet helemaal opgaan
. Citaat:dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.
Leonieee_ schreef:dat slaat echt alles.. alsof vogeltjes niet wegvliegen als er mensen langslopen.. wij hoeven dan toch ook niet op de bon? ik zou bezwaar maken
Ibbel schreef:De agent kan niet aantonen dat jouw honden aan het speuren waren, en ze hebben geen dier gedood, verwond, gevangen of bemachtigd (wat is daar het verschil tussen trouwens?).
Ibbel schreef:@ Rianneke: Dat schrijf ik net. Er is geen landelijke wet die loslopen verbiedt. Dat is per gemeente (in de bebouwde kom meestal) geregeld in de APV. Bovendien is de TS dáár niet op 'gepakt'.
In NL ben je onschuldig tot het tegendeel is aangetoond. TS hoeft dus niet te bewijzen dat haar honden niet speurden. De agent zal moeten bewijzen dat ze dat wel deden.
.
liedje89 schreef:Tja, als je door rood rijd gaan ze toch ook gewoon op het woord van de agent af? dan hoeft hij je toch ook niet gefilmd hebben oid, dit is een zelfde soort situatie agent zegt ze jagen wild op TS zegt ze spelen alleen met elkaar. Meestal word oom agent dan toch gewoon gelooft, ik kan ook wel naar de rechtbank gaan en zeggen dat het echt groen was, tja wie heeft er nu baat bij om te liegen .
liedje89 schreef:in het artikel staat ook dat je verplicht bent te verhinderen dat ze dieren opjagen en vangen, dat je hond dan wel of geen goede jager is heeft er weinig mee te maken
slimmerik schreef:Goed dat de agent is opgetreden. Ik wilde maar dat ze dat hier ook meer deden. Geen enkele boer heeft graag honden in zijn weiland nl. De uitwerpselen van een hond kunnen ernstige ziektes bij koeien veroorzaken. Het veroorzaakt neospora, hetgeen afstoting van ongeboren kalfjes tot gevolg heeft.