Konijnen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Origineel

Konijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 18:50

Hallo allemaal :wave:.

http://www.miodesiderio.nl/fotos/bidai%20site.jpg
Ga ik misschien omruilen tegen mijn 2 konijntjes.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8WSQZXK7-D.jpg & http://www.mijnalbum.nl/Foto-MESBLU6Q-D.jpg

Wat zouden jullie doen?

Deze die ik nu heb zijn niet konijntjes om aandacht te geven want ze zijn er gewoon niet voor zulke kleine. Ze vernielen te tuin := druk en krabben me als je ze op wilt pakken en verplaatsen oid. nagels worden wel afgeknipt maar groeien snel :=. En dan krabben ze nog steeds maar niet echt open :+.

Die andere Teddy Dwerg is de enige kleine ras die lief is en je aandacht kan geven :). Krabben niet zo erg := deze is wel een mannetje en moet alleen.

Dan zouden mijn andere 2 weggaan en naar mijn vriendin ( die heeft een hele konijnen opvang thuis koopt/verkoopt ).
Dan zouden die van mij verkocht worden, dan kunnen ze naar mensen toe die een ren hebben waar ze daags buiten kunnen voor altijd zonder steeds opgepakt te moeten worden.

Nu zitten ze s'nachts in hun hokje en overdag in een rennetje... beetje rennetje verschuiven en proberen op het gras te komen en gaten te graven ( daarom zitten ze nu op de tegels ).

Die van mij zijn van 1 april 2009 en de Teddy is nog niet een halfjaar nu geloof ik.
Deze Teddy zou als hij daar blijft wss ook geen vriendje krijgen bij mij blijft deze wel alleen :j. Gewoon meer ruimte.

Wat zouden jullie doen? :+

HorseTopShop

Re: Konijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:52

Ik zou ze niet wegdoen. Maar dat zou ik met geen enkel dier doen.
Wij zeggen altijd: "Een dier neem je niet voor even"

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 18:53

Nee daarom vind ik het ook wat moeilijker.
Maar als ze iig bij mijn vriendin komen ze in een grote buitenren met andere nijnen :).

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:55

Dan zou ik hem nog niet omruilen, je hebt voor ze gekozen. Je zou dan 2 konijnen weg doen omdat ze dan groter komen te zitten en er weer 1 nemen. Moet die later dan ook weg?
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 07-07-10 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 18:56

Valt mee, konijnhok + ren zijn wel ruim genoeg maar heb het idee voor deze 2 niet. Ze hebben gewoon meer energie. En willen graven steeds.
Wil gewoon dat ze een zo goed mogelijk konijnenleven hebben.

Edit: nee genoeg ruimte is er wel. Hok en ren is absoluut groot genoeg maar voor 2 die meer bedoelt zijn voor buitenleven niet..
Laatst bijgewerkt door Origineel op 07-07-10 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:57

Sorry, was mijn bericht aan het aanpassen.

Ik had het ook met mijn konijnen. Ze zaten in een te klein hok voor 2. Dus heb ik ervoor gezorgd dat ik ze groter kon huisvesten.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:58

Nee, dat zou ik zeker niet doen.. een konijn is geen knuffeldier en ook zeker een Teddy niet, je moet ze alleen onderhouden wat voor het dier echt niet prettig is waardoor het zou lijken dat het een knuffeldier is. Konijnen zijn geen dieren om steeds op te pakken en al helemaal niet aan zo'n tuigje te doen (laat die alsjeblieft af, ik heb het al 2 keer verkeer zien aflopen).
Verder kan een konijn 10 jaar oud worden, een Teddy moet 10 jaar lang 2 keer per week geborsteld worden, hou daar rekening mee.
Daarnaast is een konijn een groepsdier en hoort niet alleen, als je hem dan toch wil zeg ik laat hem castreren en geef hem een vrouwtje.. Verder kan ik me niet voorstellen dat een goede opvang een dier alleen uitplaatst?!
En laat je zeker niet denken dat een Teddy rustiger is, want dat kunnen ook behoorlijke wildebrasjes zijn..
Laatst bijgewerkt door Faniek op 07-07-10 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 18:59

Ja. Ik wil denk ( weet haast wel zeker ) dat ze daar een beter leven hebben.

Kan wel even foto's opzoeken een idee voor de ruimte maar als ze niet in de ren zitten of hok lopen ze wel los om maar dat kan niet altijd..

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:59

Een konijn is een konijn, of er nou veel of weinig pluis gehalte aan zit. Ik zou geen 1 konijn er voor terug nemen als je de ruimte niet denkt te hebben. Ook worden de meeste konijnen gewoon niet graag opgepakt.

Ik heb voor mijn konijn zo'n ren een bodem van gaas gemaakt waardoor hij wel gewoon kan huppen op het gras (grote gaas gaten) maar niet kan graven.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 19:00

Oke bedankt voor de tip dan! :j.

Ja dat borstelen en aandacht geven daar heb ik wel rekening mee gehouden dat lukt wel. :j

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:00

_Dieuwke schreef:
druk en krabben me als je ze op wilt pakken en verplaatsen oid. nagels worden wel afgeknipt maar groeien snel :=. En dan krabben ze nog steeds maar niet echt open :+.

Dit heb ik ook hoor met mijn konijn.
Maar ik ga haar echt niet wegdoen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:00

Wat ik nog vergeten toe te voegen was, ik heb al diverse agressieve Teddy's in de opvang gehad, puur uit de angst omdat ze steeds weren opgepakt omdat ze weer is die vreselijke borstelbeurt moesten hebben (waarom ze ooit bedacht hebben langharige konijnen te fokken?!).. Het zijn en blijven prooidieren!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:01

Sorry hoor, maar je doet je beesten toch niet weg omdat je een "leukere" gezien hebt :( En konijnen horen niet alleen, als hij gecastreerd wordt kan er gewoon een vrouwtje bij. Sorry als ik heftig reageer, maar ik kan me zo boos maken als mensen voor dieren kiezen en ze dan om zo'n reden weg doen of inruilen.. Ieder konijn wil graven dat zit in zn natuur. Geef ze een zandbak als je niet wil dat de ze in de tuin graven. Zet er een stuk gaas om hok erin zodat ze er zelf in en uit kunnen en klaar ;)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 19:02

marise83 schreef:
Sorry hoor, maar je doet je beesten toch niet weg omdat je een "leukere" gezien hebt :( En konijnen horen niet alleen, als hij gecastreerd wordt kan er gewoon een vrouwtje bij. Sorry als ik heftig reageer, maar ik kan me zo boos maken als mensen voor dieren kiezen en ze dan om zo'n reden weg doen of inruilen.. Ieder konijn wil graven dat zit in zn natuur. Geef ze een zandbak als je niet wil dat de ze in de tuin graven. Zet er een stuk gaas om hok erin zodat ze er zelf in en uit kunnen en klaar ;)

Ja daarom doe ik het ook niet meteen maar eerst even reactie's.

Geloof me dat ik ze écht het beste voor ze wil. :j Doe ze niet zomaar weg mijn dieren zijn me meer waard. :+:

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 19:03

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 19:04

Ik heb ook met opzet voor 2 konijnen gekozen zodat ze samen zijn. Omdat ik weet dat dat beter is. :)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:04

Maar een andere konijn heeft dezelfde behoeftes als deze die je al hebt. Konijnen houden bijna nooit echt van oppakken.. En hij hoort een vriendinnetje te krijgen..;)

edit: sorry lees nu pas je reactie hierboven van 2 nijnen ipv 1 ;)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 19:07

Klopt! Zulke dieren zijn het niet echt en daar verkijk je je gauw op..

Daarom dacht ik dat het misschien beter is voor ze als ze bij een ander een grotere buitenhok kunnen krijgen met meer vriendjes en vrijer zijn.. Maar vind het altijd moeilijk om zomaar je dier weg te doen := zo ben ik niet :n. Maar als het beter is.

Maar dan moet je niet natuurlijk wel weer zomaar een andere omruilen. Dan zit je wss weer met hetzelfde ..

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:08

Nu spreek je jezelf een beetje tegen of ik heb wat gemist ;) ga je ze dan weg doen en die teddy niet nemen? Je kan ook de omstandigheden van je nijnen aanpassen voor een "beter" bestaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:15

marise83 schreef:
Nu spreek je jezelf een beetje tegen of ik heb wat gemist ;) ga je ze dan weg doen en die teddy niet nemen? Je kan ook de omstandigheden van je nijnen aanpassen voor een "beter" bestaan...

Hier ben ik het mee eens. je kan beter je energie stoppen in een beter verblijf voor de konijnen die je nu heb die imo niets vreemds laten zien in hun gedrag, zo zijn konijnen nu eenmaal.
Ik zie een pluisje op een beeldschoon doekje zitten.....geeft imo een vertekend beeld van een konijn die in stro hoort te zitten lekker graven en dollen.

Ik zou ze never nooit wegdoen, het is geen stel schoenen wat je niet meer zo mooie vindt.
Gelukkig sta je open voor commentaar en staat je besluit nog niet vast.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:22

Eerst zat ik met volle verbazing je bericht te lezen, wat vervolgens omzette in een woede gevoel...
Misschien moet je je eerst wat meer verdiepen in konijnen, voordat je zulke drastische besluiten gaat nemen. Ik zal je vast op weg helpen:
Een konijn is geen knuffeldier en houd al helemaal niet van oppakken. Ik denk dat geen enkel konijn het leuk vind om opgepakt te worden, ook teddys niet.
Wat je dieren doen, doen ze puur uit instinct, ze hebben de drang om te graven en te ontsnappen, het ene konijn meer als het andere. Je ren is dus ook veel te klein als je het aan mij vraagt. Ze hebben veel ruimte nodig en beweging. In de natuur lopen ze ook heel veel.
Ik weet niet wat voor voedsel je geeft, maar dit kan ook van invloed zijn op het gedrag van je dier. Ik denk dat je simpelweg meer respect moet krijgen voor je konijnen. Als ik eraan zou denken om mijn konijnen weg te doen, voel ik gelijk een kriebel in m'n buik die niet positief is. Ik zou m'n dieren never nooit weg kunnen doen, tenzij daar een hele goede reden voor is en ze het ergens anders beter zouden kunnen krijgen. Maar wanneer kom je in die situatie terecht? Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je te weinig ruimte hebt, je konijnen gaan vechten en er 1 weg moet om vervolgens een ander vriendje te proberen en ja.. omdat je er niks mee hebt. Maar dan zal je niks met konijnen hebben en dan moet je ook geen nieuwe meer nemen. En natuurlijk verschilt elk konijn per karakter, maar ik denk dat alle konijnen een hekel eraan hebben om in bedwang te zitten, dus dat ze niet weg kunnen. Dit kan zowel als oppakken gelden, maar ook als ze op je schoot moeten zitten en niet weg kunnen. Wil je meer weten, over het gedrag, over hoe je er het beste mee om kan gaan of iets anders? Pb me gerust. Denk in ieder geval heel goed na voordat je zo'n besluit neemt. ;)

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:29

Ik denk dat je je een beetje laat lijden door het pluizebolletje!
Met dat pluisje krijg je dadelijk dezelfde problemen. Want ook deze zal vast niet zo van oppakken houden!
Verder wilt ook deze graag een vriendinnetje dus zit je weer krap in de ruimte.
En ook deze zal gaan graven ;)

Ik zou zeggen: geef de konijnen die je al hebt een groter/geschikter onderkomen en laat ze konijn wezen :D En als je later een knuffeldier wilt dan zoek iets anders!!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 21:19

Bedankt voor de reactie's.
Daarom heb ik een topic geopend voor de konijnenkenners. De jongen konden toen eigenlijk nergens naartoe nestje van 3 de ram is naar mijn vriendin toegegaan ( die de konijnopvangetje heeft en die pluis ) en de andere 2 heb ik. Het is gewoon een beetje uit de gek begonnen en nu bood ze mij dit vandaag aan maar weet niet wat ik moet doen.

Ik probeer hun een goed leven te geven en volgens mij hebben ze echt niks te klagen. Dagelijks buiten schoon hok en voer en een maatje. Probeer ze zoveel mogelijk ruimte te geven dat ze nodig hebben.

Ik hoef niet een die ik steeds ga knuffelen enz. maar zij zei dat deze makkelijker waren en die anderen er totaal niet voor bedoelt zijn. Dus ik had het idee eerst dat ze hier een goed leven hebben maar nu begon ik te twijfelen misschien kan ik die andere meer bieden maar dat denk ik nu ook niet meer :n. Ik ga gewoon met dezen door. Maar ik heb er ook niet zoveel verstand van. Probeer ze het zo goed mogelijk te geven als ik kan.

Maar een konijnen mens ben ik gewoon niet :n. Maar toch wel een dierenliefhebber :j probeer de dieren het zo goed mogelijk te geven :). Dat gaat voor!
Laatst bijgewerkt door Origineel op 07-07-10 21:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 21:23

Chiqa schreef:
marise83 schreef:

Hier ben ik het mee eens. je kan beter je energie stoppen in een beter verblijf voor de konijnen die je nu heb die imo niets vreemds laten zien in hun gedrag, zo zijn konijnen nu eenmaal.
Ik zie een pluisje op een beeldschoon doekje zitten.....geeft imo een vertekend beeld van een konijn die in stro hoort te zitten lekker graven en dollen.

Ik zou ze never nooit wegdoen, het is geen stel schoenen wat je niet meer zo mooie vindt.

Gelukkig sta je open voor commentaar en staat je besluit nog niet vast.

Dat is de reden dat ik het nog niet gedaan heb en reactie's vraag :).

Dat snap ik dit is een voorbeeld. Mijn konijnen hebben ook zaagsel+stro . :)

En ik probeer hun lekker konijn laten wezen! Er zijn wel konijnen die het minder hebben. :=

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 21:32

Ik ben bang dat jullie me verkeerd begrijpen, ik ga ze heus niet zomaar weg doen en sowieso niet zonder dat ik weet dat ze een goed plekje krijgen. :n

Vanaf dat ze geboren zijn probeer ik hun het beste van het beste te geven. Maar een echte konijnen mens ben ik niet. Daarom zat ik ook te twijfelen := dan kan je dezen wel weg doen en dan een die Teddy nemen maar dan heb je hetzelfde weer. En dan blijf ik het wss toch zielig vinden dat die alleen is. :=

Ik houd ze denk ik nu gewoon zoals het nu is te klagen hebben ze absoluut niet. Maar wou gewoon mogelijkheden meer weten zeg maar. :+ Als ze nog oud mogen worden zijn ze misschien ergens anders met wel de mogelijkheid voor nóg meer ruimte en nóg meer vriendjes beter.