Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daphne__ schreef:Hallo,
Ik ben de zéér gelukkige eigenaar van een jack russel x chihuahua, van nu 1,5.
Hij luisterd super, kan met katten, andere honden, zal niet bijten... als hij in huis is!
Buiten draait hij door, hij heeft onze andere hond (een bordercollie reu) in zijn voorpoten gebeten, en hij springt gewoon een meter omhoog om mij in mijn handen te bijten!
Hij is buiten echt gevaarlijk, en ik wil niet dat mijn hond straks iemand verwond.
Over een tijdje wordt hij gecastreerd, want volgens de dierenarts gaat dat een heel eind helpen, maar tot die tijd wil ik hem veilig kunnen uitlaten...
We hebben álles al geprobeerd, van de liefe tot de harde manier, niks helpt!
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen, of kan ik hem beter muilkorfen tot hij gecastreerd is?
*Ik heb liever geen commentaar over zijn opvoeding, hij is goed opgevoed*
daantjuhhh schreef:Daphne__ schreef:Hallo,
Ik ben de zéér gelukkige eigenaar van een jack russel x chihuahua, van nu 1,5.
Hij luisterd super, kan met katten, andere honden, zal niet bijten... als hij in huis is!
Buiten draait hij door, hij heeft onze andere hond (een bordercollie reu) in zijn voorpoten gebeten, en hij springt gewoon een meter omhoog om mij in mijn handen te bijten!
Hij is buiten echt gevaarlijk, en ik wil niet dat mijn hond straks iemand verwond.
Over een tijdje wordt hij gecastreerd, want volgens de dierenarts gaat dat een heel eind helpen, maar tot die tijd wil ik hem veilig kunnen uitlaten...
We hebben álles al geprobeerd, van de liefe tot de harde manier, niks helpt!
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen, of kan ik hem beter muilkorfen tot hij gecastreerd is?
*Ik heb liever geen commentaar over zijn opvoeding, hij is goed opgevoed*
Ik heb niet heel veel verstand van zulke gvallen en heb dus ook geen tips voor je.
Maar kan je wel vertellen dat als hij goed op gevoed was hij dit niet zou doen.
Tenzij hij een kronkel in z'n kop heeft!!
daantjuhhh schreef:Change_ schreef:Wat doe je als die jou probeert de bijten?
Ik denk dat het idd verstandig is om het tot die tijd buiten een muilkorf op te doen. Denk alleen dat het bijt gedraag van alleen casteren weg gaat
Ik denk dat daar een woordje NIET tussen hoord?
Citaat:Hij is op cursussen geweest, thuis train ik veel met hem, hij weet d*ndersgoed wat mag en niet.
Maar sinds hij een echt mannetje is heeft hij schijt aan de hele wereld als hij buiten is!
Op cursus gaan durf ik niet meer aan, daar lopen veel honden en als hij loskomt verwond hij mensen en de andere honden
Waarom wachten met castreren? omdat de dierenarts niet eerder tijd heeft![]()
Als hij mij bijt, geef ik hem een tik over z'n neus of spreek hem streng aan.
Hij stopt gelijk, en lijsterd daarna meteen geweldig.
Maar het lijkt alsof hij elke keer in een soort trance raakt en dan helemaal doordraait
Daphne__ schreef:Gedrsagstherapeut is er ook al bij geweest, die heeft opgegeven