Hond van oom agent blaft de hele middag. wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Hond van oom agent blaft de hele middag. wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 09:56

Achter ons huis (in bebouwde kom) woont oom agent en zijn lieftallige hond.
Hond word iedere middag in de tuin gelaten tot laat in de avond.
Het beest reageert op helemaal niets en zit de ganse dag te blaffen.
Ik word er inmiddels ook een beetje hopeloos van, kan geen dag lekker rustig in de tuin door brengen.
Dit speelt zich nu al 3 zomers af.
Ook in hartje winter als het flink vriest zit diertje in de tuin.
Nu kan ik de politie wel bellen maar die doen ook niet veel tegen 1 van hun collega`s.
Mijn hond kan ook de tuin in wanneer ze wil, maar gedraagt zich wel en kan naar binnen wanneer ze wil.
De gedachte van giftig stukje vlees gaat vaak door mijn hoofd maar het dier kan er niets aan doen dus.....sja

wat zou jij doen??

Anoniem

Re: Hond van oom agent blaft de hele middag. wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:57

Even een gesprek aan gaan met meneer de agent? Kijken of er een oplossing te vinden is. Daarna kun je nog altijd de politie bellen. En die zullen ook wel wat doen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:58

giftig vlees? %)

Praten met je buurman, dat is wat je moet doen... vragen aan de andere buren of ze er last van hebben, samen tot een overeenkomst komen, niet zomaar de hond gaan vergiftigen (of er zelfs maar aan denken)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:00

Hij moet een blafband aanschaffen!
Of zijn hond binnen laten als die dan niet blaft.

Dus zeker met hem om de tafel gaan.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 10:01

Kirrr schreef:
giftig vlees? %)

Praten met je buurman, dat is wat je moet doen... vragen aan de andere buren of ze er last van hebben, samen tot een overeenkomst komen, niet zomaar de hond gaan vergiftigen (of er zelfs maar aan denken)

tuurlijk doe ik dat niet hahaha dat was even om aan te geven hoe zat ik hem ben :+

Ik heb in de wijk al gehoord dat er met de man niet te praten valt.
Er zijn al meerdere klachten, politie is al eens gebelt......maar `t is een collega he?
Het is een boxer, die blaf gaat dwars door heel je lijf.
en soms heb je gewoon ook even je rust nodig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:05

Ga dan met de hele buurt op de stoep staan bij hem. En geef aan dat je dit echt niet meer pikt. Doet hij er dan nog niets aan bellen jullie met zijn alle tegelijk de politie over hem.. Als ze genoeg klachten hebben moeten ze wel actie ondernemen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:34

sorry hoor, maar dat vind ik geen leuke grapjes... hoe haal je het in je hoofd!!

als je niet met je buurman wilt praten over dit probleem zou ik toch de wijkagent inschakelen. tuurlijk willen die wel wat aan overlast doen, ook al is het een collega.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:56

vind jou reactie van vergiftig vlees echt vreselijk, alleen al denken kan gewoon niet. Ik ben een hond verloren door vergif kan je vertellen dat dat echt vreselijk was.

Ga gewoon praten met die man leg hem alles uit, werkt dat niet dan toch contact opnemen met een wijk agent die mogen niet partijdig zijn dus collega of niet als de hond overlast veroorzaakt moet daar wat aan worden aangedaan.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:59

alison_belle schreef:
Kirrr schreef:
giftig vlees? %)

tuurlijk doe ik dat niet hahaha dat was even om aan te geven hoe zat ik hem ben :+

Ik heb in de wijk al gehoord dat er met de man niet te praten valt.
Er zijn al meerdere klachten, politie is al eens gebelt......maar `t is een collega he?
Het is een boxer, die blaf gaat dwars door heel je lijf.
en soms heb je gewoon ook even je rust nodig!

Aha, maar je hebt zelf dus nog geen contact met deze man of de wijkagent gehad? Van horen zeggen is altijd makkelijk over te nemen, maar wie weet is het wel een hele schappelijke buurman. Dat de politie niets doet omdat het een collega is, is echt onzin. Daarmee trek je de hele onafhankelijkheid van de politie in diskrediet. Gewoon aanbellen, praten en desnoods met de wijkagent of buurtbemiddeling. Als er niemand echt met hem gaat praten, hoe moet de buurman dan weten dat er overlast is? Niets doen is niet klagen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:04

Zo te horen woon je in mijn wijk :+

Hier precies hetzelfde probleem, geen idee of het een agent is, maar wel een hond die altijd buiten zit, en om elke scheet urenlang blaft.

Vind het onwijs zielig voor het dier/

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:05

gewoon proberen erover te praten, als hij dat niet doet: met de hele wijk naar het politiebureau toe gaan en zeggen dat jullie willen dat er iets aan gedaan wordt, ook al is het een collega. Zij moeten JUIST het goede voorbeeld geven toch? ;)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 11:06

CM_ schreef:
Zo te horen woon je in mijn wijk :+

Hier precies hetzelfde probleem, geen idee of het een agent is, maar wel een hond die altijd buiten zit, en om elke scheet urenlang blaft.

Vind het onwijs zielig voor het dier/

dat vind ik dus ook, het is nu toch ook veel te warm in een tuin zonder schaduw??

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:09

Ja dat zeker, en swinters buiten.. je neemt een hond toch voor de gezelligheid, toch niet om alleen maar buiten in de tuin gedumpt te worden..

Iedereen hier in de buurt ergert zich eraan, politie is er ook al bijgeweest, maar er word geen actie ondernomen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:27

is het koop of huur?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 11:28

nee helaas, niet te koop ef te huur

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:31

@alison_belle
ik denk dat ze bedoelt dat het een koophuis of een huurhuis is.
als het een huurhuis is dan kan je namelijk ook een klacht indienen bij de woningstichting waar dat huis onder valt

Maaikyhj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:37

Ik heb precies het zelfde gehad, maar dan van mevrouw agent. Er viel niet met de mensen te praten en na de zoveelste zomer heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik de politie gebeld. De wijkagent is meerdere malen langs geweest en kwam iedere keer tot de conclusie dat de hond daadwerkelijk aan het blaffen was. De hond heeft nu een blafband om en het gaat nu heel goed. Ik wou dat ik het 3 jaar eerder gedaan had!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 11:49

carr_friesje schreef:
@alison_belle
ik denk dat ze bedoelt dat het een koophuis of een huurhuis is.
als het een huurhuis is dan kan je namelijk ook een klacht indienen bij de woningstichting waar dat huis onder valt

_O- :o?

ja koophuis, en dat is erg jammer

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:10

Ik zou toch de politie bellen hoor, collega of niet, ook hij heeft zich aan de fatsoensregels te houden... Of stuur m een dvd van Cesar Milan hoe hij het blaffen kan afleren :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:16

Kan me bijna niet voorstellen dat dit al 3 jaar duurt. Er is er toch wel 1 in de buurt die hier werk van maakt. Collega of niet, dat maakt voor de politie niets uit hoor. Juist niet.... Als praten niet helpt, de politie niets doet.... dan een brief naar het hoofd van de politie: de burgemeester.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:21

ben bang dat er gewoon te weinig klachten enzo ingediend zijn?
Want als er voldoende geklaagd wordt (lees: iedere keer als die hond blaft, overlast melden en dus bellen!) dan gaan ze er ECHT wel wat aan doen hoor!
Ga eerst naar die man zelf toe, als hij er niets aan gaat doen ga je iedere keer (!!!) klagen en vraag je aan andere omwonenden hoe zij het ervaren en of ze mee willen klagen om te zorgen dat de man actie moet gaan ondernemen.

Hoe weet je trouwens of hij geen schaduw heeft voor die hond?
Is het trouwens ook een diensthond of gewoon een gezelschapshond?
Oordelen of het zielig is is wellicht iets te voorbarig, misschien kan die hond niet goed in huis, of heeft hij een mooi hok waar hij in kan liggen?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 19:34

opisop_shop schreef:
ben bang dat er gewoon te weinig klachten enzo ingediend zijn?
Want als er voldoende geklaagd wordt (lees: iedere keer als die hond blaft, overlast melden en dus bellen!) dan gaan ze er ECHT wel wat aan doen hoor!
Ga eerst naar die man zelf toe, als hij er niets aan gaat doen ga je iedere keer (!!!) klagen en vraag je aan andere omwonenden hoe zij het ervaren en of ze mee willen klagen om te zorgen dat de man actie moet gaan ondernemen.

Hoe weet je trouwens of hij geen schaduw heeft voor die hond?
Is het trouwens ook een diensthond of gewoon een gezelschapshond?
Oordelen of het zielig is is wellicht iets te voorbarig, misschien kan die hond niet goed in huis, of heeft hij een mooi hok waar hij in kan liggen?

vanuit mijn bovenverdieping kijk ik zo in de tuin van de buurman.
Ik denk dat als het een dienst hond was hij wel mee gegaan zou zijn naar het werk.
Meneer gaat werken en de hond ligt buiten.
Nee geen hok of wat dan ook!!!!
Zelfs in de winter bij -20 hoor je die hond om 1.30uur nog!!!!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:38

1.30 -- > snachts of overdag?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:39

Wat een watjes dan daar in de buurt. Werkelijk, 3 jaar lang last hebben van een blaffende hond? Ik zou binnen een week in aktie komen en niet stoppen voordat er een oplossing is.

Ga je gewoon organiseren als buurt. Je maakt een brief op, waarin je een ultimatum stelt. Die laat je ondertekenen door tig buurtbewoners... Geef je aan hem en na een week of twee, een kopie naar de politie en gemeenteraad....

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 19:41

opisop_shop schreef:
1.30 -- > snachts of overdag?

NACHT :(