Engelse stafford mee naar Duitsland?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Clauw

Engelse stafford mee naar Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 19:54

Hallo!

Ik ga binnekort naar mijn vader toe, en wil graag beide honden meenemen(stafford en kruizing boerenfox)
Nu is het mij bekend dat ze ge-ent moeten zijn, minimaal 30 dagen voor vertrek etc.
Ook de regels voor het vervoeren van de hond in de auto zijn mij bekend!
Maargoed, nu kwam ik op een site maar ik begrijp iets niet.

Pitbulls, Staffordshire terriërs, Staffordshire bullterriërs en Bullterriërs mogen in Duitsland worden ingevoerd, mits je niet langer dan vier weken in Duitsland verblijft of op doorreis bent. Deze honden moeten altijd een muilkorf dragen. Ook moet je je hond altijd aanlijnen (dit geldt voor alle rassen).

Als je hond zwaarder is dan 20 kg of een schofthoogte heeft van meer dan 40cm moet je (officieel) een muilkorf bij je hebben.

Houd dit dus in, dat ik mijn hond wel mee mag nemen, maar binnen 4 weken weg moet zijn? (of zeg ik nu iets heel doms :+ )
Muilkorven vind ik wat minder, maargoed, mijn vader heeft 1 hectrare achtertuin waar hij gewoon zonder muilkorf in mag spelen, echt het terrein af gaan zal ik eigelijks niet doen.

Mijn vader woont maar 2 kilometer van de grens, maargoed, Duitsland is Duitsland, je zal maar net wel een controleur krijgen.
Dan heb ik graag dat ik het een en ander wel weet.

Kan iemand mij dit uitleggen? En eventueel nog iets vertellen wat van balang kan zijn?

Niezel

Re: Engelse stafford mee naar Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:57

Een stafford oid is een duitsland een grote no-no en meot verplicht een muilkorf op. Ze zijn daar nog net wat sneller met inbeslagname dan hier destijds. Doorreis slaat op het feit dat als je in Duitsland een dergelijke hond wil 'houden' er nog veel meer regels bij komen kijken.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:01

Zou dus maar wel gewoon muilkorven, in ieder geval als je de grens overkomt(sowieso op openbaar terrein) politie en grenspolitie zijn hier een stuk strenger dan in Nederland.Gewaarschuwd mens telt voor 2.
Laatst bijgewerkt door zigranta op 02-07-10 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:03

Je stukje is toch juist duidelijk?
Muilkorven en binnen 4 weken weer het land uit.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:09

Muilkorven hoeft neem ik aan toch niet op eigen terrein?

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 20:15

@Mistery ,Volgens mij moet het wel als je tuin niet is omheind met een goed hek.

Dus wanneer ik hem muilkorf in het openbaar, hij netjes ge-ent is, voldoe ik aan hun eissen en word hij niet in beslag genomen?

Hij is trouwens ook in bezit van een paspoort en stamboom, die neem ik uiteraard mee.
Laatst bijgewerkt door Axel_Clauw op 02-07-10 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:15

Citaat:
'Vechthonden'
Rond 2000 is Duitsland opgeschrikt door een aantal voorvallen, waarbij kinderen het slachtoffer werden van 'vechthonden'. Sindsdien mogen Pitbulls, Staffordshire terriërs, Staffordshire bullterriërs en Bullterriërs alleen voor een kort verblijf (maximaal 4 weken) in Duitsland verblijven. Ook moeten deze honden moeten altijd een muilkorf dragen en aangelijnd zijn.

Vervoer in de auto
In Duitsland geldt dat de hond niet voorin de auto mag zitten. Hij mag wel op de achterbank, maar uitsluitend met een speciale hondengordel om. Ook mag hij in de achterbak met een hek of opvangnet. Op deze regelgeving wordt streng toegezien

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:28

Axel_Clauw schreef:
@Mistery ,Volgens mij moet het wel als je tuin niet is omheind met een goed hek.

Dus wanneer ik hem muilkorf in het openbaar, hij netjes ge-ent is, voldoe ik aan hun eissen en word hij niet in beslag genomen?

Hij is trouwens ook in bezit van een paspoort en stamboom, die neem ik uiteraard mee.

Dat paspoort moet een Europees paspoort zijn. Voor de rest lijkt het me geen bezwaar ...

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 21:31

Oke!
Sorry, maar wil gewoon goed geinformeerd zijn voor ik straks mijn hond kwijt ben door ontwetendheid. :)

Bedankt allemaal!
Als iemand nog tips of andere regels heeft, hoor ik het graag :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:45

Hij moet gechipt zijn als hij meer weegt dan 20 kg of hoger is dan 40 cm.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:47

Mijn god zeg, wist niet dat er zulke bespottelijke regels waren in Duitsland wat honden betreft.
Zorg inderdaad maar dat je alles goed duidelijk hebt voordat je vertrekt zodat je geen problemen kan krijgen. Maar daar ben je al druk mee bezig natuurlijk :D

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:52

Mijn staff is ook mee geweest naar Duitsland.
We namen altijd een kopie van zijn stamboom mee tijdens het wandelen en een muilkorf.
(Gebruik trouwens nooit van die stoffe muilorfjes (snoetjes), zeker niet met warm weer. Een gewoon muilkorfje is voor de hond veel minder vervelend en niet zo gevaarlijk.)
Ik ben nooit aangehouden, maar we zochten ook geen drukte op met de hond daar.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 22:46

Met warm weer is een stoffe muilkorf inderdaad niet zo lekker, mogen die trouwens wel gebruikt worden als muilkorf in Duitsland?

Hij is uiteraard ook gechipt! :)

Ik ga ook niet de drukte opzoeken met de hond, ik ga gewoon op visite (5 dagen) bij mijn vader omdat ik hem bijna nooit zie.
Verder is het een stil dorpje dus de drukte is sowieso ver te zoeken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:47

Even de VWA bellen dan weet je het zeker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:07

mistery schreef:
Mijn god zeg, wist niet dat er zulke bespottelijke regels waren in Duitsland wat honden betreft.
Zorg inderdaad maar dat je alles goed duidelijk hebt voordat je vertrekt zodat je geen problemen kan krijgen. Maar daar ben je al druk mee bezig natuurlijk :D

Ze moeten helaas wel iets teveel bijtincidenten met ernstige gevolgen geweest, helaas moeten dan de goede weer eens onder de kwade bloeden....
Goed dat je het navraagt TS ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:21

het is heel erg plaats afhankelijk waar je heen gaat,hier zijn ze helemaal niet zo streng en moeilijk...

er lopen hier mensen met am staffs rond zonder muilkorf,die schijnen hem dan op zak te hebben,maar aanhouden :n ,er is hier geen controle verder op honden...

er heeft hier regelmatig iemand gelogeerd met 2 am staffs en altijd uitgelaten zonder muilkorf,naar de slager geweest die ze een lekkere kluif gaf...

mss kan je je vader even bellen hoe hun gemeente is met honden en hoe het beleidt daar is...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:31

Zo bespottelijk vind ik die regels niet hoor, alleen houden de meeste mensen zich er niet aan en zoveel controle is er nou ook weer niet.
Misschien in de grote steden, maar bij ons "op het platte land" zijn ze niet moeilijk hoor.
Een vriendin van mij heeft ook een Am. Stafford en die heb ik nog nooit met een muilkorf zien lopen :n . (Wel altijd aan de lijn.)
Gisteren op het hondenstrand was er een vrouw met d´r Am. Stafford in het water aan het spelen. Mens was zelf blijkbaar ook niet overtuigd dat d´r hond niks deed, want elke keer als er iemand met z´n hond langs liep, greep ze ´em meteen beet. Lekker ontspannen spelen deden ze iig niet :\ .
Tuurlijk kan je de hond op eigen terrein zonder muilkorf laten lopen, maar mocht ´ie ontsnappen en een mens of hond pakken, ben je wel de klos.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:33

Wij gaan elke jaar met de honden club naar duitsland.
We hebben dan zo rond de 30/35 staffords bij en er heeft er nooit eentje een muilkorf
om, ook hebben we er geen van allen eentje bij.

Nog 1 tip, ook al doe je het misschien niet ga niet met je hond fietsen op de openbare
wegen dat mag namelijk niet.
Wij werden van de weg gehaald en kregen een bekeuring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:40

tsja het is een zogenaamde vecht hond, en word daarom meteen als zeer gevaarlijk verklaard, terwijl ik genoeg zullen ken.
Wij hebben ook wel eens last van de regels! Alleen onze hond in een kruising engelse en franse bull en ze vinden hem lijken op een stafford. waardoor we dus nog wel eens woord wisselingen krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:44

Alou schreef:
tsja het is een zogenaamde vecht hond, en word daarom meteen als zeer gevaarlijk verklaard, terwijl ik genoeg zullen ken.

Ik ken geen een stafford die betrouwbaar is helaas....kan me wel voorstellen dat ze nu een wet d rop aan meten, maar nogmaals er zijn vast ook wel lieverds bij die een baasje heeft die dr wat mee doet.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:52

Chiqa schreef:
Alou schreef:

Ik ken geen een stafford die betrouwbaar is helaas....kan me wel voorstellen dat ze nu een wet d rop aan meten, maar nogmaals er zijn vast ook wel lieverds bij die een baasje heeft die dr wat mee doet.

Nou je mag best een dagje hier komen.
Heb er momenteel 3 lopen en doen geen vlieg kwaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:55

Zorry dat heb ik die mensen ook horen zeggen.....Maar was toch een gevalletje oeps doet ie anders nooit.
Sorrie ik ben dr inmiddels schijtbenauwd voor. Vanavond heb ik dr weer een van mijn teef af moeten trappen waarvan het baasje zei 'doet ie anders nooit' ding liep wel los

Maar goed daar gaat het topic niet over.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 01:09

Naar welke deelstaat ga je? Dat is nl een giga verschil! In bv Niedersachen zijn ze niet zo erg, wij hebben zelf 2 Engelse Bulterriërs en nooit geen problemen gehad (ook niet bij de hondenbelasting controle) Maar in Nordrein-westfalen zijn ze heel erg streng. Als je de deelstaat niet weet, welke stad?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 01:18

Hier in duitsland ben je op sommige plaatsen al verplicht om een hondenrijbewijs te hebben

ik vind het meer dan terrecht dat ze zo een regels hebben.

zoals gezegd hierboven in ons deel van duitsland zijn de regels heel erg streng

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 01:30

Een honden rijbewijs? Wat moet ik me daar bij voorstellen?