kat van de buurtvrouw kom op mijn balkon bij de konijnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimG

kat van de buurtvrouw kom op mijn balkon bij de konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 14:34

lieve allemaal,
ik kan het enorm goed vinden met mijn buurvrouw. Nu heeft zij alleen haar kat buitenlopen die constant op mijn balkon zit en naar het konijnenhok koekeloert. vorig jaar liepen mijn konijnen los op het balkon ( het is er zo een met een stene muurtje ) maar nu durf ik dit niet meer.
Hoe zit dit ? ik wil geen ruzie met de buurvrouw maar ik wil graag mijn konijnen in leven houden. Ik heb er al over gepraat meer er is geen sprake van dat de buurvrouw haar kat binnen gaat houden :(
wat moet ik doen ? en wie heeft er gelijk? ik of de buurvrouw ? ik vind dat het haar kat is en dat zij moet zorgen dat ik er geen last van heb.

Gentlegiant

Re: kat van de buurtvrouw kom op mijn balkon bij de konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:35

ik vind dat je groot gelijk hebt kun je geen stroom draadje boven je balkon spannen net waar het dier erover komt?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:36

weet je zeker dat die kat de konijnen ook wat aandoet, of is hij gewoon nieuwschierg

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:36

Hoe komt de kat op jouw balkon? kan er geen afrastering gemaakt worden met een net oid, zodat hij er niet meer bijkan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:37

De gemiddelde kat kan niet tegen het gemiddelde konijn op := Ik zou je konijn die lol gunnen en 'm loslaten :))

Maar jij hebt gelijk hoor, haar kat hoort niet op jouw balkon te komen. Laat ze haar eigen balkon maar afzetten en kattenuitbreekproof maken. Wel netjes en rustig verwoorden :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-06-10 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:37

Katten horen niet binnen en ze zal normaal ook niet jouw konijntjes eten (of het moeten nog jonkies zijn).

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 14:38

ik wil ook gewoon op mij balkon kunnen zitten. Ik vind dat de buurvrouw dan maar stroomdraad rond haar balkon moet spannen, zij heeft een heel groot balkon met dakterras. Ik woon in ene huurwoning nameijk dus kan niet zomaar gaan boren voor stroomdraad en netten. Bovendien vind ik dit lelijk.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:39

Lynn_Nikita schreef:
weet je zeker dat die kat de konijnen ook wat aandoet, of is hij gewoon nieuwschierg

hij is waarschijnlijk nog nieuwsgierig maar dat is afwachten tot ie de konijnen wél een keer pakt. We hebben hier thuis ook 6 katten rondlopen en vaak kunnen ze de verleidign niet weerstaan om toch 'met de prooi te spelen'. En dit gaat nogal eens mis.

Ik vind dat je groot gelijk hebt,maar de buurvrouw kan moeilijk haar kat de rest van zijn leven binnen opsluiten. Misschien is indd een stroomdraadje wel wat!

succes! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:39

Lauratje_88 schreef:
Katten horen niet binnen

Horen ze wel op andermans balkon dan? Als TS een kat op haar balkon had gewild dan had ze zelf wel een kat gekocht en daar neergezet? Is een totaal andere discussie, maar een ander hoeft geen overlast te hebben van jouw dier. Ik zet mijn paard toch ook niet bij de buurman in de tuin omdat een paard niet op stal hoort?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:42

[LZP] > [BB]

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:42

nou zeg dat kan ook wel wat vriendelijker :\ De TS zoekt gewoon een oplossing en ik snap heel goed dat ze dit een vervelend probleem vind maar ik snap óók dat een kat niet altijd binnen kan zitten.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:43

Laten we nou niet weer die discussie voeren of katten wel of niet binnen horen of in een afgezette tuin...

Ik zou eens kijken wat er gebeurt als je konijn los loopt en er bij blijven. Doet de kat lelijk tegen je konijn dan zou ik eens kijken of je toch niet een en ander kan afzetten, wel naar dat jij die kosten dan moet dragen.

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 14:43

Sonja schreef:
Lauratje_88 schreef:
Katten horen niet binnen

Horen ze wel op andermans balkon dan? Als TS een kat op haar balkon had gewild dan had ze zelf wel een kat gekocht en daar neergezet? Is een totaal andere discussie, maar een ander hoeft geen overlast te hebben van jouw dier. Ik zet mijn paard toch ook niet bij de buurman in de tuin omdat een paard niet op stal hoort?

dank je sonja, dat vind ik ook! Ik ben helemaal voor dierenwelzijn enzo maar als je dier overlast veroorzaakt vind ik dat de verantwoordlijkheid van de eigenaar. En inderdaad kan wel even goedgaan maar durf die konijnen niet zonder toezicht los te laten. En wil het risico niet nemen met mij lieve konijntjes....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:44

Lauratje_88 schreef:
Katten zijn nu eenmaal vrije dieren. Ga jij je paard of hond opsluiten en nooit meer buiten laten omdat er misschien iemand last van kan hebben? Ga jij welk beest dan ook voor altijd in een gevangenis zetten tegen hun natuur in?

Voor een paard hebben ze een weiland met omheining uitgevonden, voor een hond een halsband met riem en hondencursus om ze te leren luisteren, en voor katten heb je tuigjes, cattery's en materialen om je tuin of balkon af te zetten zodat een ander geen last van je kat hoeft te hebben :)*

(Overigens lopen mijn katten ook gewoon los maar daar heeft niemand last van omdat ze het bos in gaan. Eén klacht uit de buurt en het is afgelopen met de lol, dan maak ik m'n tuin kattenontsnap-proof)

quartel

gewoon een keer een emmer ijskoud water over de kat kiepen, dan komt hij niet meer terug hoor _O-
Het lucht jou op en de kat vergeet dat niet snel

Mijn buren doen dat met mijn toestemming ook bij mijn katten, ik zie er de humor wel van in

MilesNF

Laura, dat gebeurt nu toch met de konijnen van TS? Buurvrouw had daar maar over na moeten denken voordat ze een kat nam

chocobroodje

Een normale kat zal een konijn niks doen. Hier komen regelmatig katten langs, blijkbaar krijgt mijn kat bijzonder lekker eten :P want het zijn er minimaal 3. Overigens kunnen ze altijd schuilen maar een konijn is te groot om op te jagen. Zeker mijn Saar met haar 4,5 kilo :)
Hoe komt de kat op jou balkon, kun je dat afzetten?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:45

De katten die langs mijn konijn lopen, zijn er benauwd van. Op de hele jonkies na, die zijn wat brutaler.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:46

Bramasole schreef:
De katten die langs mijn konijn lopen, zijn er benauwd van. Op de hele jonkies na, die zijn wat brutaler.

:') das weer eens wat anders

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:46

Trouwens of met een planten spray klaar gaan zitten werkt ook net als die emmer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:47

Die ervaring heb ik ook hoor, bij ons jaagde het konijntje (echt zo'n schattig hangoortje) de katten weg uit de tuin. Geen kat die het waagde om een poot uit te steken naar het konijn. Terwijl het echt een schat van een nijn was, kwam als je 'm riep, altijd in voor een potje knuffelen, maar katten.... :D

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 14:47

Lieke schreef:
Laura, dat gebeurt nu toch met de konijnen van TS? Buurvrouw had daar maar over na moeten denken voordat ze een kat nam

ja daar heb je gelijk in, het gaat ook de eerlijkheid wel voorbij dat mijn konijnen in een hok moeten omdat haar kat niet opgesloten kan.... En je weet dat als je een kat neemt op een bovenwoning het risoco kan bestaan dat mensen er last van hebben. als je buiten of aan een bosrond woont is at weer anders. En het gaat hier niet om mijn persoonlijk overlast zoals mensen vaak hebben met een drol of zo maar om mijn konijnen.

dank je voor alle reacties !

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:47

Bailey_4ever schreef:
Bramasole schreef:

:') das weer eens wat anders

Hier ook hoor :j

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:48

Gentlegiant schreef:
Trouwens of met een planten spray klaar gaan zitten werkt ook net als die emmer

ja die werkt wel maar ze schrikken er niet erg genoeg van om weg te blijven.
Een emmer en een voltreffer werkt gegarandeerd, ook op de langere termijn :D

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 14:48

Sonja schreef:
Die ervaring heb ik ook hoor, bij ons jaagde het konijntje (echt zo'n schattig hangoortje) de katten weg uit de tuin. Geen kat die het waagde om een poot uit te steken naar het konijn. Terwijl het echt een schat van een nijn was, kwam als je 'm riep, altijd in voor een potje knuffelen, maar katten.... :D

mijn konijn laat de kaas niet van zijn brood eten! dus misschien toch de moeite waard....